هیأت نظارت بر برجام به ریاست آخوند روحانی در واکنش به تحریمهای جدید کنگره آمریکا



  • هیات نظارت بر اجرای برجام با تشکیل جلسه‌ای به ریاست روحانی تصمیماتی را در ۱۶ بند برای واکنش به تحریم‌های اخیر آمریکا اتخاذ کرده است.




 

جزییاتی در مورد این 16بند منتشر نشده است اما گفته شده آخوند روحانی به دستگاه های ذیربط از جمله وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی این مواد را ابلاغ کرده است.

اعضای «هیات نظارت بر اجرای برجام» شامل آخوند روحانی، پاسدار علی‌ لاریجانی، رئیس مجلس، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، پاسدار حسین دهقان، وزیر دفاع، پاسدار علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ، علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی، پاسدارسعید جلیلی، نماینده خامنه‌ای در شورای عالی امنیت و علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین الملل خامنه‌ای هستند. پاسدار علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی دبیر این هیأت است.

مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته با ۴۱۹ رأی موافق در برابر سه رأی مخالف لایحه تحریم رژیم ایران و نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران را تصویب کرد. این لایحه متعاقبا در سنای آمریکا با 98رأی مثبت در قبال 2رأی منفی به تصویب رسید و برای امضای دونالد ترامپ به کاخ سفید ارسال شد

تحریم رژیم ایران شامل تحریم برنامه موشک بالستیکی، تروریسم و نقض حقوق بشر در ایران و کلیت سپاه پاسداران است و نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران تحت فرمان 13224 ریاست جمهوری آمریکا را شامل می شود
لطفا به اشتراک بگذارید: