۶۷، سی‌هزار گل سرخ-۸مرداد ۱۳۹۶

 

زندگی نامه ی شقایق چیست ؟

رایت خون به دوش وقت سحر

نغمه ای عاشقانه بر لب باد

زندگی را سپرده در ره عشق

به کف باد و هرچه باداباد

ویژه برنامه « جنبش دادخواهی» را با گرامیداشت یاد و خاطره سی هزار گل سرخ آغاز می کنیم و ایمان داریم که جنبش دادخواهی به یمن جوشش خونهای همان شهدای سرفراز سرانجام به پیروزی خواهد رسید. همانطور که در پیام رئیس جمهور برگزیده مقاومت هم بود، جنبش دادخواهی در اولین سال شکل گیری خودش، نظام قتل عام را به لرزه در آورد و ضمن گسترش آگاهی در میان مردم ایران، توطئه سکوت و پنهان کاری آخوندها وادار کرد که به مشارکت خوددر جنایت علیه بشریت اقرار کنند. بیست و نهمین سالگرد قتل عام 67 را در حالی گرامی میداریم که جنبش دادخواهی روز به روز در حال اوجگیری است و همچنان توقف ناپذیر پیش میرود. ما هم با خانم رجوی همصدا می شویم و بر این حقیقت پای می فشاریم که مردم و مقاومت ایران از پا نخواهند نشست تا زمانی که مسئولان قتل عام زندانیان سیاسی یعنی کسانی که امروز در بالاترین مناصب حکومتی نشسته اند، در برابر عدالت قرار بگیرند.

فرازی از پیام مریم رجوی در بیست و نهمین سالگرد قتل عام۶۷


درود‌های بی‌پایان به‌همه زندانیان قتل عام‌شده سال ۶۷ که از لحظه‌یی که در اتاق‌های بازجویی گفتند بر سر موضع خود علیه ولایت فقیه و برای آزادی ایستاده‌اند، تا همین امروز، نبرد و پیکارشان رژیم آخوندی را درهم‌ می‌کوبد.
نام‌های آن‌ها را خمینی پنهان کرد، اما نام‌آورترین زنان و مردان تاریخ معاصر ایران‌اند.
مزارهایشان را مخفی کرده‌اند، اما حاضرترین و آشکارترین وجود رزمنده ملت ایران‌اند.
و سال‌هاست بر سر دار رفته‌اند، اما سرود سرخ آزادی بر زبان آن‌ها جاری است.

در قتل‌عام سال ۶۷، که هدف محوری آن کشتار مجاهدین بود، خمینی به‌جانشینان خود، این درس را آموزش داد که حفظ قدرت، با انهدام همین جریان سرموضع امکان‌پذیر است. در سه دهه گذشته، خامنه‌ای و همدستان‌اش، به‌همین درس عمل کرده‌اند. در مقابل، مجاهدین و شورای ملی مقاومت به‌مثابه جایگزین دمکراتیک این رژیم، نیروی پیروزی و آزادی‌اند و به‌اتکای مردم ایران، به این هدف پرشکوه، جامه عمل خواهند پوشاند. در آن روز، قهرمانان قتل‌عام شده و تمام یک صد و بیست هزار شهید آزادی ایران، در جان‌ها و اراده‌های پرشور جوانان ایران و در هزار اشرف و ارتش آزادی برخواهند خاست و روزگار فرخنده آزادی و دمکراسی و برابری را آغاز خواهند کرد.

فعالیتهای یکانهای ارتش آزادی در انعکاس جنبش دادخواهی در داخل کشور


تا جایی که به خمینی و جلادان او بر می گشت، تمام تلاششان را کردند تا قتل عام 67، پنهان بماند و کسی از ابعاد این فاجعه انسانی با خبر نشود. جنایت به قدری هولناک بود که خود جلادان هم از انتشار اخبار آن در هراس بودند. حتی الآن هم رسانه های رسمی رژیم از انتشار متن فتوای خمینی ابا دارند.

با این همه اما مقاومتی بود که از روز اول و به محض وقوع این جنایت، اخبار آن را منتشر کرد و در تمام این سالها صدای مظلومیت سربداران 67 رو به گوش دنیا رسوند. اشرف نشانهای شجاع و جسور هم با فعالیتهای تبلیغاتی و پراتیکهای خودشان در داخل کشور، همین فریاد را طنین انداز کردند و به اوج رسوندند. با هم به میهن اسیر می‌رویم و گزارشی از فعالیتهای یکانهای ارتش آزادی در انعکاس جنبش دادخواهی را می بینیم.

گفتگو با دکتر سنابرق زاهدی مسؤل کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت ایران


جنبش دادخواهی علیه قتل عام زندانیان سیاسی سال ۶۷ و کشتار زندانیان در دهة ۶۰ اوج گرفته است و هر روز رژیم آخوندی دست اندرکاران آن جنایات را به صحنه می‌آورد تا به نوعی به توجیه آن جنایات بپردازند. در برنامه امروز دکتر سنابرق زاهدی مسؤل کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت ایران به دنبال اعترافات آخوند فلاحیان در تلویزیون رژیم در مورد قتل عام ۶۷ سوابق این مهرهٔ رژیم آخوندی را بررسی می کند و پاسخ می‌دهد که چرا رژیم برای توجیه قتل عام سال ۶۷ آخوند بدنام فلاحیان را که ۱۰سال است در حاشیه بوده به کار می‌گیرد. دکتر سنابرق زاهدی همچنین  میزان پیشرفت جنبش دادخواهی در سطح بین المللی و در مجامع حقوقی و حقوق بشری را تشریح می‌کند.

وقایع نگار تابستان۶۷


در تابستان 67، نه دوربینی بود و نه ارتباطی. به راستی جزئیات آن واقعه دردناک چه بود؟ در آن روزهای پرالتهابِ تابستان، در زندانهای ایران چه گذشت؟ در راهروهای مرگ چه رخ داد؟ واقعیت این است که شاهدان اصلی این وقایع، خود سربدار شدند و به قول شاعر: آن را که خبر شد، خبری باز نیامد. با این همه تعدادی از بازماندگان آن قتل عام خونین، دیده ها و شنیده های خود را متشر کرده‌اند. در این سالها یک تلاش جمعی صورت گرفته تا وقایع نگار تابستان 67 در اختیار افکار عمومی قرار بگیرد. سیمای آزادی این وقایع نگار را به صورت تصویری تهیه کرده است و در ویژه برنامه امروز «۶۷، سی هزار گل سرخ» قسمت اول آن را می‌بینید.

گزارشی از تخریب مزار شهدای مجاهد خلق


جلادهای جوخه ی اعدام

از میدان های تیر

ترسان به خانه بر می گردند

ترسان .

بله! جلادها در طول تاریخ همواره از عقوبت جنایتهای خود در هراسند. خلفای جائر هم بارها فرمان دادند تا مزار شهدای کربلا را ویران کنند و به آب ببندند. آخوندها هم در طول حاکمیت ننگینشان بارها و بارها مزارهای مجاهدین را ویران کردند، سنگ مزارها را شکستند و خاوران را با خاک یکسان کردند. در همین ماهها و هفته های اخیر هم شاهد بودیم که مزار شهدای مجاهد خلق را در اهواز و تبریز تخریب کردند. آخوندها تصور می کنند با این اقدامات، میتوانند یاد و خاطره سی هزار گل سرخ را مدفون کنند و خون آنها را از جوشش بیندازند. تصور می کنند با تخریب مزار آنها، راه و رسمشان هم تخریب می‌شود اما تاریخ نشان داده که این تلاشهای مذبوحانه به جایی نخواهد رسید و جلادان، نتیجه معکوس خواهند گرفت. گزارشی از تخریب مزار شهدای مجاهد خلق را ببینید.

فرازی از پیام مریم رجوی در بیست و نهمین سالگرد قتل عام۶۷


«تمام پرونده‌های بزرگ کشتار و سرکوب در ربع قرن اخیر در ایران، در شخص خامنه‌ای و بیت‌العنکبوت پرفساد او گره خورده است. او جانشینی خمینی را با مشارکت فعال در قتل‌عام سال ۶۷به‌دست آورد و باید پیشاپیش همه سران رژیمش به‌خاطر ارتکاب جنایت علیه بشریت محاکمه شود.» بله! جنبش دادخواهی برای محقق کردن این هدف به کمک همه شما نیاز داره. هرخبر، عکس، فیلم یا اطلاعاتی که درباره سربداران 67 داشتید رو حتما برای ما ارسال کنید. به ویژه عکس و فیلم از مزار اونها.جنبش دادخواهی بی تردید پیروز خواهد شد. تا یک روز دیگه و دیدار دیگه..خدانگهدار شما.
لطفا به اشتراک بگذارید: