چین: ارتش سرخ با رژه نظامی درنودمین سالگرد تاسیس خود قدرت نمایی میکند.



  • رژه نظامی ارتش سرخ و اوضاع متشتج در شبه جزیزه کره




نیروهای نظامی چین روز یکشنبه هشتم مرداد یک رژه نظامی عظیم به مناسبت نودمین سالگرد تاسیس ارتش سرخ در حضور رئیس جمهور این کشور برگزار کردند. به گزارش یورونیوز وضعیت امنیتی منطقه شرق آسیا در روزهای گذشته و در پی ادامه آزمایش‌های موشکی کره شمالی و پرواز دو بمب افکن نیروی هوایی آمریکا بر فراز شبه جزیره کره به شدت متشنج شده است.

ارتش آزادی‌بخش خلق یا ارتش ملی جمهوری خلق چین است که در ۱ اوت ۱۹۲۷ همزمان با قیام نانچانگ با نام «ارتش سرخ کارگران و دهقانان چینی» تشکیل شد و در سال ۱۹۴۹ با فتح سرزمین اصلی چین به حکومت جمهوری چین بر این سرزمین پایان داد. ارتش آزادی بخش خلق چین از لحاظ تجهیزات بعداز ارتش ایالات متحده آمریکا و نیروهای مسلح روسیه سومین ارتش قدرتمند در جهان است و از لحاظ تعداد پرسنل و نیروهای نظامی در مکان اول قرار دارد.

ارتش آزادی‌بخش خلق از چهار بخش؛ نیروی زمینی، نیروی هوایی، نیروی دریایی و سپاه پشتیبان توپخانه، تشکیل می‌شود. هرچند در قوانین چین خدمت سربازی اجباری است اما این قانون با توجه به تعداد زیاد داوطلبان فعالیت در ارتش هیچگاه اجرا نشده است.

مدارس ارتش چین به دانش آموزان از ابتدا آموزش های مخصوص داده میشود.

این ارتش با در اختیار داشتن ۲ میلیون و ۳۳۳ هزارنیروی حرفه‌ای بزرگترین ارتش دنیا از نظر تعداد پرسنل است. مجموع بودجه نظامی ارتش چین در سال ۲۰۱۳ میلادی، ۱۱۹ میلیارد دلار بود که این رقم برابرست با حدود ۱٫۴۶٪ از تولید ناخالص داخلی آن کشور.

ارتش چین برای دانشجویان این امکان را بوجود آورده است که پس از گذاراندن دوره نظامی مخصوص، به تحصیلات خود ادامه بدهند. افرادی که قصد ورود به نیروی هوایی چین را دارند باید به زبان‌های روسی وانگلیسی مسلط باشند

ارتش آزادی‌بخش خلق، در سال ۲۰۱۰ میلادی، ۱٬۳۲۰ فروند جنگنده، ۹ زیردریایی هسته‌ای، ۲۷ ناوشکن و ۲۴۰ کلاهک هسته‌ای داشته‌است
لطفا به اشتراک بگذارید: