سنای آمریکا - تصویب لایحه تحریم رژیم ایران و نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران

سنای آمریکا با اکثریت قاطع 98ر‌ای مثبت در برابر 2رأی منفی لایحه دوحزبی اعمال تحریم‌های جدید علیه رژیم آخوندی و نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران را به تصویب رساند. این لایحه که شامل تحریمهایی علیه روسیه و کره شمالی هم هست پیشتر در مجلس نمایندگان آمریکا با 419رأی مثبت در برابر تنها 3رأی منفی تصویب شده بود. با تصویب این لایحه در سنا، آن را برای امضا به رئیس جمهور آمریکا برای تبدیل شدن به قانون ارائه می دهند.

 

لایحه «قانون 2017 مقابله با فعالیتهای بی ثبات کننده ایران» تحریمهای بسیار گسترده یی را در زمینه تروریسم، تسلیحاتی، موشکهای بالستیک و نقض حقوق بشر اعمال می کند.

در این لایحة آمده است: «سپاه پاسداران نه فقط نیروی قدس، مسئول اجرای برنامة بین‌المللی فعالیت‌های بی‌ثبات‌کنندة (رژیم) ایران، حمایت از اِعمال تروریسم بین‌المللی و برنامة موشک‌های بالیستیک است... 90 روز بعد از اجرای این قانون، رئیس‌جمهور باید تحریم‌های مشخص شده... را علیه سپاه پاسداران و افراد خارجی که مقامات، مأموران یا وابستگاه به سپاه هستند اعمال کنند».

این لایحه سپاه پاسداران را طبق فرمان ریاست جمهوری 13224 در لیست تروریستهای جهانی که به طور ویژه نامگذاری شده اند قرار می دهد و تصریح می کند: «دولت آمریکا موظف است ۹۰ روز بعد از اینکه این لایحه به قانون تبدیل شد، همه افراد و نهادهای ایرانی و خارجی را که ”مقام، عواملو وابستگان به سپاه پاسداران” هستند، مورد تحریم قرار دهد. داراییهای افرادی که در این فهرست قرار گیرند در آمریکا بلوکه شده و اتباع آمریکا از مبادلات مالی با آنها منع می‌شوند. هیچ فرد یا شرکت آمریکایی حق ندارد با هیچ ارگان و فردی که مستقیم یا غیر مستقیم به پاسداران وابسته باشد مراوده مالی، تجاری و خدماتی برقرار کرده و این تحریمها را نقض نماید.

تصویب این لایحه یک پیروزی بزرگ برای کارزار مقاومت ایران است که از سالها پیش در تلاش بوده تا ارگان اصلی تروریسم و صدور بنیادگرایی و سرکوب فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران مشمول تحریم‌های تصریح‌شده در لیست های تروریستی شود.
لطفا به اشتراک بگذارید: