This browser does not support the video element.

شورای ملی مقاومت ایران، تحریمهای جدید علیه آخوندها و نامگذاری تروریستی پاسداران

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

3 مرداد 1396

 

تحریمهای جدید علیه آخوندها و نامگذاری تروریستی پاسداران یک قدم ضروری در راستای درست که باید با قدمهای دیگر تکمیل شود


مقاومت ایران از تصویب لایحه قانونی اعمال تحریمهای جدید علیه رژیم آخوندی بخاطر نقض حقوق بشر و تولید و تکثیر موشکهای بالستیک و نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران استقبال میکند و آن را یک قدم ضروری در راستای تصحیح سیاست مخرب مماشات میداند که باید با قدمهای دیگر از جمله اخراج سپاه پاسداران و شبه نظامیان وابسته به آن به خصوص از سوریه و عراق و برسمیت شناختن حق مردم ایران برای سرنگونی رژیم آخوندی تکمیل شود.

این نامگذاری و اعمال تحریم علیه سپاه پاسداران می بایست از مدتها قبل صورت می گرفت چرا که سپاه پاسداران حافظ تمامیت فاشیسم دینی حاکم بر ایران، ارگان اصلی سرکوب، صدور تروریسم و افراطی گری در منطقه و دستیابی به سلاح هسته یی و موشکهای بالستیک است. خامنه ای در 28 سال گذشته بخش اعظم ثروت و منابع مردم ایران را در اختیار سپاه قرار داده است. بخش اعظم اقتصاد ایران توسط سپاه پاسداران بلعیده شده است.

 

لایحه «قانون 2017 مقابله با فعالیتهای بی ثبات کننده ایران» سپاه پاسداران را طبق فرمان ریاست جمهوری 13224 در لیست تروریستهای جهانی که به طور ویژه نامگذاری شده اند قرار می دهد و تصریح می کند: «دولت آمریکا موظف است ۹۰ روز بعد از اینکه این لایحه به قانون تبدیل شد، همه افراد و نهادهای ایرانی و خارجی را که ”مقام، عوامل و وابستگان به سپاه پاسداران” هستند، مورد تحریم قرار دهد. داراییهای افرادی که در این فهرست قرار گیرند در آمریکا بلوکه شده و اتباع آمریکا از مبادلات مالی با آنها منع می‌شوند. هیچ فرد یا شرکت آمریکایی حق ندارد با هیچ ارگان و فردی که مستقیم یا غیر مستقیم به پاسداران وابسته باشد مراوده مالی، تجاری و خدماتی برقرار کرده و این تحریمها را نقض نماید.

 

در طول دو دهه گذشته مقاومت ایران به طور مستمر و در دهها کتاب، جزوه، مقاله، کنفرانس مطبوعاتی بر نقش سپاه پاسداران در سرکوب، صدور تروریسم و بنیادگرایی و پروژه تولید بمب اتمی تأکید کرده و خواستار گنجاندن آن در لیستهای تروریستی شده است.

 

در این میان می توان به کتاب ”سپاه پاسداران، ارتش بنیادگرایی و تروریسم” به قلم آقای مهدی ابریشمچی مسئول کمیسیون صلح شورا و کتابهای ”امپراطوری اقتصادی سپاه پاسداران” ، ”کمپهای آموزش تروریستی در ایران” و ” چگونه رژیم ایران به جنگ سوریه سوخت میرساند” از انتشارات نمایندگی شورای ملی مقاومت در آمریکا اشاره کرد که حاوی جزییات بسیار دقیقی راجع به ساختار و کارکردهای سپاه پاسداران به زبانهای فرانسه و انگلیسی است.

 

خانم رجوی در روز ۳ اسفند ۱۳۸۸ اعلام کرده بود: «سپاه پاسداران و همه شرکتها و مؤسسات وابسته به آن, که بخش اعظمی از اقتصاد ایران را به کنترل خود درآورده است, باید در لیست تروریستی قرار گرفته و مورد تحریم کامل قرار گیرند».

 

در روز ۴ فروردین ۱۳۹۶ شورای ملی مقاومت در اطلاعیه یی اعلام کرد: سپاه پاسداران و ارگانهای وابسته به آن که اصلی ترین اهرم سرکوب در داخل ایران و صدور تروریسم و بنیادگرایی در منطقه و جهان هستند، باید هر چه سریعتر در لیست تروریستی گذاشته شوند و مورد تحریم قرار گیرند. ملاحظات سیاسی صرفا باعث تشجیع رژیم در دخالت نظامی و صدور بحران در منطقه می شود.

 

در روز ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ شورای ملی مقاومت اعلام کرد: «با گذشت ۳۸ سال جنایت و تروریسم در داخل و خارج ایران، زمان حسابرسی توسط مردم ایران و اجرای عدالت فرارسیده است. اولین قدم ضروری قرار دادن سپاه در لیست تروریستی سازمان ملل متحد و آمریکا و اروپا وکشورهای منطقه و اعمال تحریمهای همه جانبه علیه آن است. قدم بعد این است که بازوی جنگ و جنایت ولایت فقیه از کلیه کشورهای منطقه و به خصوص سوریه، عراق، یمن و لبنان اخراج شود. این تنها راه دستیابی به صلح و آرامش در منطقه است».

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳ مرداد 1396( ۲۵ ژوییه 2017)
لطفا به اشتراک بگذارید: