This browser does not support the video element.

استقبال مقاومت ایران ازتحریمهای جدید علیه رژیم ایران- ۲۰ دقیقه ۴ مرداد۹۶

۱ ـ استقبال مقاومت ایران از تحریمهای جدید علیه آخوندها و نامگذاری تروریستی پاسداران  


۲ ـ اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا:‌ زمان حسابرسی از رژیم ایران فرا رسیده است


۳ ـ رویتر:‌ دونالد ترامپ به رژیم «گستاخ ایران» هشدار داد. رئیس جمهور آمریکا گفت به شدت نگران رژیم ایران است


 



ـ نقش رژیم ایران در طرحهای تروریستی در کشورهای منطقه


بعد از حکم دادگاه کویت در مورد متهمین پرونده هسته عبدلی فاش شد که این هسته در پادگانهای حزب الله در لبنان آموزش دیده اند . آنها برای تهاجمات تروریستی مورد حمایت رژیم ایران طراحی می کردند. همچنین مشخص می شود این شبه نظامیان در تمامی کشورهای منطقه حضور دارند و دست اندر کار طرحهای تروریستی در این کشورها هستند .افراد هسته عبدلی اقرار کردند که در لبنان آموزش دیده اند و تسلیحاتشان را از رژیم ایران دریافت کرده اند. تعدادی از افراد این هسته گفتند قبل از رفتن به کویت در پادگانهای حزب الله در لبنان آموزش دیده و پس از رفتن به کویت در انتظار ساعت سین بوده تا تهاجم علیه حکومت کویت را شروع کنند.تعدادی از افراد این هسته برای تضمین عملیات با یک دیپلمات رژیم ایران و یکی از عناصر سپاه پاسداران در مقر سفارت ایران در کویت دیدار داشته اند .هدف از ملاقات این بوده که چگونه سلاحهای قاچاق شده از طریق دریا که از تهران برای این هسته فرستاده شده بود را جاسازی کنند . علاوه بر این بر روی طرح ارسال تسلیحات بیشتری برای این هسته تروریستی گفتگو شده است . اعترافات اعضای دستگیر شده نشان می دهد که بیست و شش نفر اعضای این هسته تا چه میزانی به رژیم ایران و حزب الله بعنوان بازوی این رژیم وابستگی داشته اند.در میان آموزش هایی که این افراد گرفته اند مشخص شد که آنها می بایست در هر نوع درگیری که درمنطقه وجود دارد به نفع رژیم ایران وارد شوند . یکی از اعضای هسته اقرار کرد که به مقر حزب الله در لبنان رفته و رابط این مقر با دبیر کل حزب الله را دیده است .واقعیت های فاش شده توسط هسته عبدلی نقش خرابکارانه رژیم ایران در کشورهای حوزه خلیج فارس و دیگر کشورهای همجوار نشان می دهد. پیش از رویدادهای کویت کشورهای عربستان سعودی و بحرین چندین هسته تروریستی که در حال طراحی تهاجمات تروریستی بودند را توقیف کردند . این هسته ها نیز در ارتباط با رژیم ایران قرار داشتند .


 




[caption id="attachment_14495" align="alignnone" width="300"]تروریسم-رژیم-ایران-تحریم-آمرریکا نقش رژیم ایران در طرحهای تروریستی در کشورهای منطقه[/caption]

ـ سیاست خارجی دولت جدید آمریکا


شش ماه از روی کار آمدن دونالد ترامپ می گذرد. سی ان ان نگاهی به سیاست خارجی وی انداخته است . شش ماه از دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ می گذرد سیاست خارجی او به شدت سیال و ناپایدار است . در سوریه در آوریل ترامپ جهان را متعجب ساخت وقتی که دستور یک حمله با موشکهای کروز به یک پایگاه هوایی رژیم اسد را صادر کرد. این حمله در پاسخ به حمله شیمیایی رژیم سوریه بود.


ترامپ گفت:‌ «من امشب از همه ملتهای متمدن خواستم تا به ما بپیوندد . به کسانی که خواهان خاتمه یافتن قتل عام هستند». روسیه به این حمله به تندی انتقاد کرد اما بعد از آن آمریکا سیاستی دوستانه را با روسیه دنبال کرده است. آنها روی یک آتش بس در جنوب غربی سوریه توافق کردند و تلاش کردند تا توافقهای مشابهی در سایر مناطق ایجاد کنند.مقامهای دولت ترامپ بطور رسمی گفته اند هیچ صلحی با حضور اسد در قدرت ممکن نیست. داعش از موصل در عراق بیرون رانده شده است. در رقه سوریه هم همین اتفاق افتاده است اما خسارات و تخریبی که ایجاد شده بیحساب است. عمده موصل به ویرانه تبدیل شده است، صدها هزار نفر مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند و دقیقا معلوم نیست چند نفر از شهروندان کشته شدند.داعش با از دست دادن زمین ممکن است ترور را به سراسر جهان بگستراند. ترامپ در مورد رژیم ایران می گوید:‌ «یکی از بدترین توافقهایی که من دیده ام برجام بوده است»ترامپ هیچگاه انزجار خود از برجام پنهان نکرده است. ترامپ بین متحدان اروپایی که حامی حفظ برجام هستند و احساس قوی کشورهای عربی که رژیم ایران را یک تهدید می بینند، گیر کرده است.


 



ـ‌ اوضاع نظامی افغانستان


افغانستان همواره در جنگ و تنش است. آرامش واژه یی ناشناخته است. طالبان مستمرا عملیات می کند. نگاهی به آخرین تحولات نظامی:در افغانستان، طالبان مسئولیت حمله انتحاری با یک خودرو بمبگذاری شده را برعهده گرفت. طالبان گفته است هدف یک اتوبوس حامل ماموران اطلاعاتی بوده است. در افغانستان همچنین در جریان یک حمله مرگبار هوایی که اشتباهی رخ داد،‌ ۱۶مامور پلیس کشته شدند.


خبرنگار سی ان ان می گوید:یکسال قبل طالبان در دروازه استان هیلمند بود. در حال حاضر نیروی آمریکا مستقر است . اگرچه زیاد نیستند اما قدرت آتش عظیمی را با خود آورده اند. نیروهای افغانی در این صحنه یک ناحیه را تسخیر کرده اند. در صحنه دیگر فرماندهان افغانی توجیه می شوند ... اینجا جنگ تمام نشده و هر آرامشی به تشنج می کشد.یک تفنگدار آمریکایی: این که می بینید پرچم طالبان است. البته به این معنی نیست که تفنگدارها با آنها بجنگند. افغانیها با آنها می جنگند. تعداد آنها قابل توجه نیست. این تفنگدارها قرار بوده در یک ماموریت کوتاه باشند. تنها 300نفر در این مأموریت شرکت کردند. آنها می روند و باز می گردند و اینبار امیدوار هستند که نیروهای امنیتیِ خودِ افغانستان در پشت سرشان بتوانند کار اینها را انجام بدهند. باید دید چه تغییری در این وضعیت رخ می دهد.




[caption id="attachment_14515" align="alignnone" width="300"]افغانستان-اوضاع-نظامی اوضاع نظامی افغانستان[/caption]

 



ـ توطئه های جدید نوری مالکی علیه سنی های عراق


نوری مالکی مهره مزدور آخوندهای تهران با طرح اتهامات جدیدی برای کشتار اهل تسنن در موصل زمینه سازی می کند. تلویزیون العربیه می گوید: نوری مالکی نخست وزیر سابق عراق که سه سال پیش شهر موصل را به داعش تحویل داد و بدنبال آن مقامهای عراقی پرونده اتهام او را باز کردند و گفتند ۳۵ شخصیت سیاسی و نظامی عراقی در حفاظت از این شهر سهل انگاری کرده اند ، مدعی شده که این ساکنان شهر موصل بودند که با داعش همکاری کردند تا این گروه بتواند شهر را به کنترل خود در آورد. این ادعا درحالی است که طرف خسارت دیده در این میان نوری مالکی نیست بلکه این ساکنان موصل هستند که از سال ۲۰۱۴ خسارت دیده اند. مالکی با طرح این اتهام مجددا می خواهد علیه اهل تسنن عراق فتنه انگیزی کند . او در گفتگویی با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت طرح عملیاتی در سوریه نباید شامل سرنگون کردن رژیم اسد شود تا اینکه اهل تسنن از سوریه به الانبار بروند و سپس به بغداد بیایند و حکومت را سرنگون کنند و حاکمیت سنی ها از سر گرفته شود . این اظهارات نوری مالکی در حالی است که بطور مستمر گزارشهایی از جنایات شبه نظامیان حشد الشعبی علیه شهروندان موصل منتشر می شود. بویژه اینکه مالکی اصطلاح پاکسازی را بعنوان اولویت کنونی در موصل مطرح می کند .




[caption id="attachment_14500" align="alignnone" width="300"]نوری-مالکی-عراق توطئه های جدید نوری مالکی علیه سنی های عراق[/caption]

ـ صدای اعتراض مردم لهستان شنیده شد


صدای اعتراض و خشم مردم لهستان شنیده شد و رئیس جمهور این کشور از خواست مردم در تظاهرات ها تبعیت کرد.لایحه اصلاحات قضایی توسط رئیس جمهور لهستان وتو شد. حزب خود او از طریق پارلمان این لایحه را پیش برده بود. تظاهرات کنندگان این تصمیم رئیس جمهور را یک پیروزی برای دموکراسی می بینند. خبرنگار سی ان ان در ورشو لهستان می گوید: هفته هاست که هزاران نفر از تظاهرات کنندگان از پیر و جوان به خیابان ها آمده اند، بسیاری شمع در دست داشته و می گویند ایستاده اند تا دموکراسی آنها خاموش نشود.در حالی که در میان این جمعیت امروز قدم می زنید می توانید در یابید که روحیه آنها چقدر متفاوت است زیرا این مردم تظاهرات نمی کنند بلکه جشن گرفته اند.رئیس جمهور لهستان آندره دودا در اقدامی عجیب با سرفرود اوردن در برابر خواست تظاهرات کنندگان از امضای یک لایحه جنجالی که به حزب حاکم اجازه می داد هر منصبی را در دادگاه عالی جایگزین کند، سر باز زد.آندره دودا: «این قانونین که از طریق پارلمان تصویب شده است به مورد اجرا گذاشته نمی شود . این قوانین باید اصلاح شود تا مورد توافق و پذیرش همه قرار گیرد» .این لایحه هم توسط اتحادیه اروپا وهم آمریکا محکوم شد. این لایحه مردم لهستان را به خیابان ها آورد زیرا قانون جدید به حزب حاکم قدرت بی سابقه ای می داد و لهستان را به سوی روزهای قدیمی حکام مستبد نزدیک می کرد.یک تظاهرات کننده : زمانی که جوانان و همه مردم به خیابان ها می آیند دولت و رئیس جمهور مجبورند به ما گوش کنند.تظاهرات کنندگان این تصمیم را یک پیروزی می خوانند.


 




[caption id="attachment_14501" align="alignleft" width="300"]لهستان-صدای-مردم صدای اعتراض مردم لهستان شنیده شد[/caption]








ـ پایگاه محمد نجیب بزرگترین پایگاه نظامی خاورمیانه در مصر


بزرگترین پایگاه نظامی در خاور میانه در مصر با حضور سران عرب افتتاح شد . این پایگاه بنام سرلشگر محمد نجیب اولین رئیس جمهور مصر افتتاح شد . پایگاه نظامی مصر در آستانه برگزاری شصت و پنجمین سال انقلاب ۱۹۵۲ افتتاح شد . در این انقلاب جنبش افسران آزاد به رهبری محمد نجیب و جمال عبدالناصر حکومت سلطنتی مصر را سرنگون کردند . این پایگاه در شهر حمام در غرب اسکندریه واقع شده.هدف از آن پشتیبانی از مناطق حیاتی در غرب اسکندریه و ساحل شمالی این بندر است .از دیگر مناطق حیاتی که در پوشش حفاظتی این پایگاه قرار دارد یک سایت اتمی و حوزه های نفتی و مرزهای غربی مصر است . در این پایگاه ۱۱۵۵ ساختمان و تاسیسات نظامی، ۷۲ میدان آموزش با کلیه تجهیزات لازم در آن ، و دو مجتمع مسکونی برای افسران و کادرهای ارتش مصر وجود دارد. از دیگر تجهیزات و امکاناتی که در این پایگاه دیده می شود یک گردان ترابری برای حمل و نقل زرهی با ۴۵۱ تریلر مدرن است .با افتتاح این پایگاه، مصر پیامی قدرتمند به گروههای بنیاد گرا می دهد که امنیت منطقه را تهدید می کنند . رئیس جمهور مصر در سخنانی که در مراسم افتتاح این پایگاه ایراد کرد به بحران کنونی در میان کشورهای عرب پرداخت و بصورت غیر مستقیم به کشورهایی اشاره کرد که از تروریسم حمایت مالی می کنند.تاسیس چنین پایگاهی به منظور جلوگیری از هر تلاشی است که برای بی ثبات کردن منطقه انجام می شود.




[caption id="attachment_14518" align="alignnone" width="300"]مصر-پایگاه-محمدنجیب پایگاه محمد نجیب بزرگترین پایگاه نظامی خاورمیانه در مصر[/caption]

 

ـ پهپادها، کاشفان اعماق دریا 


پهپادها در آسمانها به کمک ما می آیند اما زهپادها در ا عماق دریاها ما را یاری می کنند. آنها خطراتی را که متوجه ماست برطرف می کنند.مأموریت در اعماق دریا برای انسان پر خطر است، اما پژوهشگران می توانند برای این کار یک زهپاد یا زیردریایی هدایت پذیر از دور را به عمق آب بفرستند. زهپادها روز به روز هوشمندتر شده و در جاهایی مانند بندر مارسی فرانسه آزمایش می شوندکشتی تحقیقاتی یانوس کم کم ساحل را برای یک سفر یک روزه ترک می کند. این کشتی حامل بخشی از فن آوری مورد استفاده برای مشاهده یا تغییر اشیا در کف دریاست: یک روبات مقاوم در برابر فشار که با یک کابل بسیار بلند به کشتی متصل استپیتر ویس، مهندس روباتیک و اتوماسیون می گوید: «برای انسان فرو رفتن تا عمق زیاد بسیار دشوار است و اگر بخواهیم به عمق بیشتر از ۷۰۰ متر برویم، تقریبا ناممکن است. بنابراین نیاز به یک روبات داریم تا برای عملیات در اعماق دریا از آن استفاده کنیم» . این سیستم زهپاد مجهز به دو دوربین است که مانند چشم انسان دید سه بعدی دارند. آنها مسلح به بازوهای پیشرفته هستند که هر کدام دستی با سه انگشت دارند و به این ترتیب از روبات های معمولی دو انگشتی کارآمدتر هستندمدیر هماهنگی فنی پروژه زهپاد اروپا می گوید: «پیشرفت در زمینه جابجایی اشیا با روبات هنوز جای کار دارد. از سوی دیگر ما داریم روی کنترل ماهواره ای این سیستم روباتیک هم کار می کنیم تا بتوان از هر نقطه ای از جهان با آن کار کرد». در حال حاضر همه زهپادها از روی کشتی هدایت می شوند. اگر سیستم کنترل به خشکی منتقل شود، عملیات کم خطرتر و کم هزینه تر خواهد بود زیرا از کشتی های کوچک تری استفاده می شود. یکی از کشتی ها در دریای مدیترانه با یک مرکز کنترل در بروکسل ارتباط ماهواره ای دارد.هزار کیلومتر آنسوتر، اپراتورها کار هدایت را با استفاده از یک سیستم شبیه ساز انجام می دهند و دستورات خود را به زهپاد می فرستند. از آنجا که اندکی تأخیر در ارسال پیام وجود دارد، زهپاد باید به حد کافی مستقل باشد تا بتواند در نبود هدایت در زمان واقعی، عملیات را به خوبی ادامه دهد. در ضمن باید آن قدر هوشمند باشد که حرکات مجازی اپراتورها در مرکز کنترل را در دریا انجام دهد.




[caption id="attachment_14519" align="alignnone" width="300"]دریا-کاشفان-زهپاد پهپادها، کاشفان اعماق دریا[/caption]

 



- انتشار ویدئوی شلیک تیر هشدار ناو آمریکایی به قایق سپاه پاسداران


نیروی دریایی آمریکا روز سه‌شنبه ویدئویی از شلیک دو تیر هشدار ناو یو.اس.اس تاندربولت به قایق سپاه پاسداران منتشر کرد. این فیلم توسط فرماندهی نیروی دریایی ایالات متحده در خاورمیانه منتشر شده و در آن یکی از کارکنان کشتی موقعیت و مختصات جغرافیایی محل را اعلام می کند که قایق سپاه پاسداران به فاصله کمتر از ۱۴۰ متری ناو رسیده است. یکی از مقامات نیروی دریایی ایالات متحده در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد قایق رژیم ایران با سرعت بالایی به ناو آمریکایی نزدیک می شد و به اخطارهای رادیویی و علایم هشدار دهنده توجهی نمی کرد و به همین دلیل کشتی آمریکایی «ناگزیر به شلیک تیر هشدار شد.».




[caption id="attachment_14520" align="alignnone" width="300"]ناوآمریکا-قایق-سپاه-پاسداران-ایران انتشار ویدئوی شلیک تیر هشدار ناو آمریکایی به قایق سپاه پاسدارانن[/caption]

 شفق قطبی از فضا 


یکی از فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی لحظه‌ رخ دادن شفق قطبی را از فضا ثبت کرده است. جک فیشر فضانورد آمریکا، روز یکشنبه ۲۳ ژوییه ویدئویی از لحظه رخ دادن شفق قطبی در نزدیکی سطح زمین را به اشتراک گذاشت. این شفق قطبی در فاصله ۴۰۲ کیلومتری از سطح زمین اتفاق افتاد و طبق گفته فیشر، رنگ سبز درخشانی در اطراف زمین به رقص درآمد.


شفاق-قطبی-فضا




دونالد ترامپ طی مصاحبه یی با روزنامه وال استریت ژورنال گفت: در سه ماه آینده که تائید مجدد تبعیت رژیم ایران از توافق اتمی فرا خواهد رسید، اگر این رژیم از توافق اتمی تبعیت کرده باشد، شگفت زده خواهم شد. ما ۹۰ روز دیگر در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد ولی من شگفت زده خواهم بود اگر آنها در تبعیت باشند.




[caption id="attachment_14522" align="alignleft" width="300"]ترامپ-رژیم-ایران-هشدار دونالد ترامپ :‌ اگر رژیم ایران از توافق اتمی تبعیت کند شگفت زده خواهم شد[/caption]

 


 


 

لطفا به اشتراک بگذارید: