This browser does not support the video element.

تحریمهای جدید علیه رژیم ایران - 20دقیقه 3مرداد۹۶

۱ـ تحریمهای جدید علیه رژیم ایران، روسیه و کره شمالی در مجلس نمایندگان آمریکا، کلیت سپاه پاسداران هدف تحریمهای جدید


۲ ـ واشینگتن تایمز: لغو توافق اتمی با رژیم ایران، تنها راه حل یک مشکل بسیار خطرناک است  


۳ ـ ویکلی استاندارد :‌ رژیم تهران از خطوط هوایی برای انتقال نظامیان و شبه نظامیان به سوریه استفاده می کند، به همین دلیل نباید از ایرباس و بویینگ، هواپیما خریداری کند  


ـ هشدار نسبت به دخالت شرورانه رژیم ایران


ژنرال ارشد آمریکا نسبت به دخالتهای شریرانه رژیم ایران هشدار می دهد. او معتقد است باید با این دخالتها مقابله کرد.


ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز 22ژوئیه در یک اجلاس امنیتی در واشینگتن گفت:‌« ما قطعاً با نفوذ شریرانه رژیم ایران بطور روزانه مواجهیم».


جنگ علیه خشونت افراطی گری امری است که ما بطور کامل با آن درگیریم. ما چالش های امنیتی در اقیانوس آرام از جمله ظهور چین را داریم»...


در رابطه با سوریه روسیه و رژیم ایران دارای «اهداف متفاوت دراز مدت سیاسی » در این کشور می باشند و هرچه این جنگ طولانی شود آن اهداف بیشتر «افشا» می شوند.


ژنرال دانفورد با اشاره به اوضاع سوریه گفت:‌« منصفانه است بگوئیم که روسیه و رژیم ایران برای نفوذ رقابت دارند. پیوند رژیم سوریه و روسیه و رژیم ایران امری نیست که تحمل شود» .


او گفت« آنچه رژیم ایران در منطقه می خواهد از آنچه روسیه می خواهد متفاوت است... سخت است که آنها در دراز مدت به توافق رساند».


ژنرال دانفورد گفت« من چندسال در عراق بوده ام . تلاش سختی ازجانب ملی گرائی عراقی وجود دارد تا با نفوذ رژیم ایران مقابله کنند عراق مرز مشترک و منافع بسیار فرهنگی،مذهبی و اقتصادی در رابطه با ایران دارد.


او گفت« حمایت مداوم ما از عراق که شکل سیاسی محکمی داشته باشد به آن اجازه می دهد مستقل باشد»و داشتن نیروهای امنیتی مستقل امری کلیدی است ».



ـ ضرورت حسابرسی از اسد به عنوان جنایتکار جنگی 


رابرت فورد سفیر سابق آمریکا در سوریه می گوید درد آور است که بشار اسد به عنوان جنایتکار جنگی از حسابرسی بگریزد. بخشهایی از مصاحبه وی با سی ان ان .


 رابرت فورد به سی ان ان گفت:‌« بزرگترین خطر این است که حکومت بشار اسد یک رژیم سرکوبگر و بیرحم است و با فسادی که داشته به نفع عضوگیری بنیادگرایان عمل کرده است. ما می خواهیم جنگ با داعش را تمام کنیم اما حکومت بشار اسد به عضوگیری افراطیونی کمک می کند که ما با آنها می جنگیم. این ما را درگیر یک جنگ دائمی می کند.


رژیم ایران هم منافع بزرگی در سوریه دارد و از روز اول روابط خوبی با اسد داشته و از سوریه بعنوان عمق استراتژیک برای حزب الله استفاده می کند. سوریه کانال رژیم ایران برای رساندن تسلیحات به لبنان است. توافق آتش بس در غرب سوریه که ترامپ هم حول آن صحبت کرد درواقع گفته است نیروهای رژیم ایران و حزب الله از یک مرز فاصله بگیرند اما این بدان معنا نیست که رژیم ایران و حزب الله از سوریه بیرون بکشند.


رابرت فورد سفیر پیشین آمریکا در سوریه در پاسخ به سؤالی گفت‌:


 من به چشم شاهد بودم که مردم سوریه تظاهرات مسالمت آمیز داشتند اما سرکوب شدند. کسانی که ما می خواستیم در 2012 و 2013کمک کنیم عمدتا به حاشیه رانده شدند و این یک تراژدی است که بشار اسد و حکومت او کار را ادامه بدهند و هیچ حسابرسی هم در رابطه با جنایات جنگی که او و حکومتش مرتکب می شوند وجود نداشته باشد



ـ تعقیب شکنجه گران در سوریه


 


تعدادی از قربانیان شکنجه های وحشیانه رژیم اسد که در آلمان مقیم هستند شکایتی را علیه دیکتاتور خونریز سوریه و مقامهای آن به جریان انداخته اند.


گزارشگر سی ان ان:‌ گزارشهای مربوط به شکنجه در زندانهای سوریه در۲۰۱۴ توجه وسیعی را به خود جلب کرد. این زمانی بود که یک عکاس ارتش رژیم سوریه تصاویری را به خارج منتقل کرد و آن را منتشر ساخت که۶۵۰۰ نفر از زندانیان در فاصله سه سال را شامل می شد او سپس در مجلس نمایندگان آمریکا با این اسناد حاضر شد و شهادت داد. دادستانهای آلمان حالا آنها را بعنوان بخشی از این پرونده بررسی می کنند. بسیاری از این تصاویر حاکی از علائم شکنجه و بدرفتاری هستند. از جمله آنها یک فعال بنام ادام گزور........ است.مادر او بیش از یک سال از دولت سوریه می خواست خبری از فرزندش بعد از دستگیری بگیرد اما موفق نشد.وی گفت مرگ پسرش با این عکس تایید شد و حالا این مادر، خودش بخشی از این پرونده در آلمان است. پاتریک کراکر وکیل آلمانی است که این پرونده را ارائه کرده و به مرکز اروپا برای قانون اساسی و حقوق بشر آورده است.او توضیح می دهد که چرا حکم جلب اهمیت کلیدی دارد.پاتریک کراکر :‌ «با این حکم حتی می توان بشار اسد را تحت تعقیب قرارداد. چه هنگامی که به یک کشور دیگر برود و چه در سوریه بماند»با استفاده از شهادت دهها نفر از این قربانیان شکنجه گاههای متعددی در 3 مرکز نظامی در دمشق شناسایی شده است.اما تکان دهنده ترین سند، از طرف خود بازماندگان بوده است.خالد رواس یکی از شکنجه شدگان می گوید: «ممکن است خیلی ها فکر کنند ما دنبال انتقام هستیم. ما اصلا دنبال انتقام نیستیم بلکه فقط بدنبال عدالت هستیم»یک شانس ضعیف برای دستگیری و متهم ساختن (اسد) هست.... اما دادگاه آلمان به برخی امیدواری داده است که عدالت محقق می شود. 



ـ بحران قطر و کشورهای عربی خلیج فارس 


بحران قطر به کجا می انجامد. آیا چشم اندازی برای پایان نزدیک آن وجود دارد. برخی کارشناسان مردد هستند:ما درچهل و سومین روز بحران قطر هستیم و اکنون موضوع فراتر از قطر با همسایگانش است. موضوع یافتن راهی برای حل این بحران است. در شروع کویت بود که دنبال حل و فصل این بحران بود. بعد آمریکا آنرا بدست گرفت بعد هم فرانسه وارد شد و اخیراً هم اتحادیه اروپا به این موضوع می پردازد. حتی ترکیه وارد شد تا راه حلی برای حل آن ارائه دهد.به نظر می رسد پایانی بر این داستان متصور نیست .



ـ تظاهرات ضدحکومتی در ونزوئلا اوج می گیرد


چهره محبوب مقاومت ونزوئلا در جریان تظاهرات ضدحکومتی مجروح شده است. ویلی اورتگا یک شاخص اعتراضات علیه مادورو در ونزوئلا در بیمارستان بستری شد. او در جریان راهپیمایی و درگیری در مقابل دادگاه عالی مجروح شد. اعتراض کنندگان از رئیس جمهور خواستند استعفا بدهد و گفتند هفته آینده یک اعتصاب دو روزه را برگزار می کنند.ویلی اورتگا یک نوازنده پیانو یکی از سرشناس ترین چهره های اعتراضات و درگیریهای پایتخت ونزوئلا علیه مادورو است. او در یک راهپیمایی در مقابل دادگاه عالی شرکت کرده بود. این راهپیمایی در حمایت از قاضی بود که توسط اپوزیسیون معرفی شده است. اپوزیسیون پیشاپیش اعلام کرده است تسلیم نمی شود و چهارشنبه آینده برای یک اعتصاب دو روزه فراخوان داده است.


گزارشگر فرانسه۲۴ می گوید: اورتگا مورد ضرب و شتم قرارگرفته و خونین شده است اما عهد کرد برای اعتراض بیشتر در روز یکشنبه به صحنه بازمی گردد.ویلی اورتگا نوازنده پیانو در میان چندین نفری بود که در زدوخوردها بین تظاهرکنندگان و نیروی امنیتی ونزوئلا مجروح شدند.


این معترض ۲۳ساله نفر ثابت اعتراضات ضددولتی 4ماهه خیابانهای کاراکاس بوده است. برای خیلی ها این نوازنده پیانو به سمبل مقاومت تبدیل شده است.در درگیریهای روز شنبه زرهپوشها و پلیس ضدشورش جلو تظاهرکنندگان به سمت دادگاه عالی را گرفتند. یک زن تظاهرکننده:‌« ما برای فرزندانمان مبارزه می کنیم. این جوانان نباید در خیابانها تنها بمانند . نباید مردم در خانه هایشان بمانند. این جوانان جانشان را برای همه ما بخطر می اندازند». تظاهرکنندگان خواستار استعفای نیکلاس مادورو هستند چرا که کشورشان را به یک دیکتاتوری تبدیل کرده است.



ـ بحران در بیت المقدس




[caption id="attachment_14353" align="alignnone" width="300"]بحران دربیت المقدس بحران در مسجد الاقصی در بیت المقدس ادامه دارد[/caption]

 بحران در مسجد الاقصی در بیت المقدس ادامه دارد. سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب نسبت به افزایش تنشها هشدار دادند. تلویزیون سی ان ان:‌ شورای امنیت سازمان ملل یک جلسه اضطراری تشکیل داد تا درگیریهای اخیر در بیت المقدس و کرانه غربی را بررسی کند.مسلمانها در حال اقامه نماز در نزدیکی شهر قدیمی بیت المقدس بودند که پلیس اسراییل به آنها حمله کرد. در این زدوخوردها ۴ فلسطینی در روز جمعه کشته شدند و سه نفر اسراییلی هم در کرانه غربی به ضرب چاقو کشته شدند.اسراییل در نقطه ورود یکی از اماکن مذهبی در این منطقه بخصوص در محلی در بیت المقدس معروف به مکان مقدس دوربین های امنیتی نصب کرده است. اقدامات امنیتی شامل نصب ددکتورهای فلزیاب است.اما فلسطینی ها می گویند اسرائیل دبال مسلط شدن بر کل این منطقه است.اتحادیه عرب گفته است اسراییل در این نقطه با آتش بازی می کند و نباید اینطور یکسویه حرکت کند. در این میان سازمان ملل و گروه چهارجانبه شامل سازمان ملل و اتحادیه اروپا و آمریکا و روسیه خواستار کاهش تنشها شده اند.

در این میان محمود عباس رئیس دولت فلسطین هرگونه همکاری امنیتی با اسرائیل را متوقف کرده است. این اقدام در اعتراض به نصب ددکتورهای فلزیاب و سایر تدابیر اسراییل در بیت المقدس است. این یک گام بیسابقه است که سالها دیده نشده است.



ـ نحوه ردیابی فساد و تقلب از طریق اینترنت


در اینترنت می توان با استفاده از نرم افزارها و حسابهای توییتری و تکنیک های دیگر برای ردیابی هزینه ها و منابع درآمد استفاده کرد و فساد و تقلب رژیمهای دیکتاتوری را ردیابی کرد.


تلویزیون فرانسه ۲۴ :‌ در سراسر جهان همه شهروندان بطور فزاینده یی از تکنولوژی جدید برای تحقیق و انداختن نوری در ظلمت فساد و رشوه خواری استفاده می کنند و سپس آژیر را علیه این فعالیتهای غیرقانونی به صدا در می آورند.در برزیل یک دختر جوان قدم پیش گذاشته است و تجهیزاتی با ای.آی را به خدمت گرفته است . این تجهیزات رد مخارج نمایندگان مجلس را دنبال می کند و با تخلف ها مقابله می کند.در یک کارگاهی در سنت پائولو پایتخت اقتصادی برزیل ما یک ملاقات با جسیکا داریم . او یک محقق دیجیتال است و نرم افزاری به اسم «روزی» دارد که هزینه های اعضای مجلس را دانلود می کند و هر ادعای آنها را تجزیه و تحلیل می کند.




[caption id="attachment_14350" align="alignnone" width="300"]نحوه ردیابی فساد و تقلب ـ نحوه ردیابی فساد و تقلب از طریق اینترنت[/caption]

جسیکا:‌ اگر یک مورد باشد که مشکوک باشد آن را مورد تحقیق قرار می دهیم. مثلا اینجا من 13ایمیل دارم که در یک روز از شهرهای مختلف برای همین نماینده رسیده است. در کمتر از یک سال یک هزار (مورد) به مجلس فرستاده شده است. این برنامه در دسترس همه است . آلیساندرو مولون یک کارشناس اینترنتی هم می گوید ما به یک تغییر فرهنگی نیاز داریم تا سیاستمداران برزیلی فهم کنند که مردم برزیل از آنها حسابرسی می کنند.



-اسرائیل گیت های الکترونیکی را در مسجد الاقصی جمع آوری کرد


با تصمیم کابینه اسرائیل، گیت های الکترونیکی برای بازرسی بدنی افراد در ورودی های مسجد الاقصی جمع آوری شد. بسیاری از فلسطینی ها طی روزهای گذشته در اعتراض به این اقدام نماز جماعت را در خیابان مقابل بر پا می کردند و از ورود به مسجد خودداری می کردند. با این حال اوایل روز سه شنبه اسرائیل اعلام کرد «تکنولوژی پیشرفته تری» را به جای این دستگاهها مورد استفاده قرار می دهد. روزنامه های اسرائیلی قبلا گزارش داده بودند که با دوربین های پیشرفته و قوی تر، پلیس قادر به شناسایی اشیاء پنهان خواهد بود. شماری از فلسطینی ها علیرغم برچیده شدن گیت های الکترونیکی و در اعتراض به نصب گسترده دوربین های نظارتی، دوشنبه شب هم دست به اعتراض زدند.نصب این دستگاهها در روزهای گذشته باعث درگیری میان فلسطینی ها و ارتش اسرائیل شده بود که در نتیجه آن دست کم ۴ فلسطینی و ۳ اسرائیلی کشته شدند. اسرائیل بعد از آنکه دو تن از سربازانش در ۱۴ ژوئیه کشته شدند اقدام به نصب این دستگاهها کرده بود.سازمان ملل و اتحادیه عرب اسرائیل را به توقف کنترلها در بیت المقدس فراخوانده بودند 



- قدیمی ترین کشتی جنگی شناور جهان به آب انداخته شد


قدیمی ترین کشتی چوبی و جنگی شناور جهان بار دیگر در آب های بوستون در آمریکا شناور شد. کار تعمیر و بازسازی این کشتی با نام مستعار «اولد آیرنسایدز» از دو سال پیش بر روی آن آغاز شده بود. این کشتی که در سال ۱۷۹۷ میلادی و در زمان ریاست جمهوری جورج واشنگتن به آب انداخته شد نام مستعارش را از پیروزی های جنگ سال ۱۸۱۲ گرفته است. قدیمی ترین کشتی جنگی جهان که قابلیت های خود را تا به امروز حفظ کرده است هر ۲۰ سال از آب بیرون آورده می شود تا کار تعمیر و بازسازی بر روی آن انجام گیرد.



-عراق به حامی اصلی ترور می پیوندد


دیلی کالر: عراق توافقی را با رژیم ایران امضا کرد تا هماهنگی در جنگ علیه تروریسم و افراط گرایی را افزایش دهد. این توافق بعد از آن است که مایک پومپئو رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا هشدار داد رژیم ایران کماکان حامی اصلی ترور در جهان است.


 

لطفا به اشتراک بگذارید: