This browser does not support the video element.

تحریمهای جدید آمریکا علیه رژیم ایران

تحریمهای جدید دولت آمریکا

علیه 18 نهاد ومهره رژیم آخوندی وسپاه پاسداران

به خاطر برنامه موشکی ،مداخلات منطقه یی

و توسعه‌ تسلیحات کشتار جمعی

 

دولت آمریکا روز سه‌شنبه تحریم‌های جدیدی را علیه 18 فرد، نهاد و سازمان رژیم آخوندی و سپاه پاسداران به‌خاطر برنامة موشکی و مداخلات آن در منطقه اعمال کرد.

16 فرد و نهاد رژیم آخوندی توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم شدند و هم‌زمان وزارت خارجة آمریکا نیز دو سازمان رژیم آخوندی را به‌خاطر برنامة موشک‌های بالیستیک، لیست گذاری و تحریم کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیة خود دربارة تحریم‌های جدید خود علیه رژیم که 16 فرد و نهاد را در بر می‌گیرد گفت، تحریم‌شدگان شامل هفت نهاد و پنج فرد هستند که به‌خاطر فعالیت‌هایشان در حمایت از سپاه پاسداران و فعالیت‌های نظامی (رژیم) ایران تحریم شده‌اند. علاوه بر این یک سازمان فراملیتی جنایی مستقر در ایران و سه فرد مرتبط با آن تحریم شده‌اند.

این بیانیه، می‌افزاید: «سه شبکه‌یی که روز سه‌شنبه تحریم شدند، از تدارکات نظامی یا سپاه پاسداران رژیم ایران حمایت می کنند آنهم از طریق توسعة وسایل نقلیة هوایی بدون نام و تجهیزات نظامی برای سپاه پاسداران، تولید و حفظ و نگهداری قایق‌های دارای توانایی حملة سریع برای بخش دریایی سپاه یا تهیة اجزای الکترونیک برای نهادهایی پشتیبان ارتش رژیم ایران حمایت می کنند.

سازمان فراملیتی جنایی که نام‌گذاری شد به همراه دو تاجر (رژیم) ایران و یک نهاد مرتبط با آن، سرقت برنامه‌های کامپیوتری آمریکایی و غربی را هماهنگ کرده‌اند که... به حکومت ایران فروخته شده است».

وزارت خزانه‌داری اضافه کرد: «اقدامات (تحریمی روز سه‌شنبه از جمله) طبق فرمان اجرایی 13382 در پیش گرفته شد که توسعه‌دهندگان تسلیحات کشتار جمعی و وسایل حمل آنها و نیز حامیان چنین فعالیت‌هایی را هدف قرار می‌دهند.

سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا: 960427

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیة خود تصریح کرده است: «در نتیجة تحریم‌های روز سه‌شنبه، تمامی دارایی‌ها و منافع حاصل از دارایی‌های تحریم‌شدگان در حوزة ایالات متحده مسدود شد و شهروندان آمریکایی به‌طور عام از تجارت با آنها منع شدند».

بر اساس این بیانیه، مؤسسه‌های مالی خارجی و افرادی که با نهادها و اشخاص تحریم‌شدة رژیم تجارت و یا از آن حمایت کنند، با تهدید تحریم مواجه خواهند شد.

دو مورد از شرکت‌های تحریم‌شدة رژیم آخوندی رایان رشد افزار و مدکندآلوی قشم نام دارند که به‌خاطر فراهم‌کردن حمایت مالی، مادی و تکنولوژیک به سپاه پاسداران هدف قرار گرفته‌اند.

به گفتة وزارت خزانه‌داری آمریکا، یکی از اقدامات شرکت رایان رشد افزار، تهیة ابزاری برای سپاه به‌منظور کمک به آن در راستای محدود و مسدود کردن شبکه‌های اجتماعی و ارتباطات در ایران بوده است.

شرکت مدکندآلوی قشم نیز، در خدمت نیروی دریایی سپاه بوده و از جمله تسلیحاتی را از این نیرو دریافت کرده تا آن‌را در تنگة هرمز آزمایش کند.

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا، گفت: «دولت ایالات متحده هم‌چنان به‌نحو تهاجمی فعالیت‌های شرورانه رژیم ایران را هدف قرار خواهد داد؛ از جمله حمایت آن از تروریسم، برنامة موشکی و نقض‌های حقوق بشری».

وی افزود: «این تحریم‌ها... پیام قدرتمندی می‌فرستد که ایالات متحده نمی‌تواند رفتار بی‌ثبات‌کنندة رژیم ایران را تحمل کند و آن‌را تحمل نخواهد کرد. ما به هدف قرار دادن سپاه پاسداران و فشار بر رژیم ایران برای متوقف‌کردن برنامة موشک بالیستیک و فعالیت‌های شرورانه اش در منطقه، ادامه خواهیم داد».

سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا: 960427

 

وزارت خارجة آمریکا در بیانیة خود اعلام کرد که دو نهاد سپاه پاسداران حکومت آخوندی را به‌خاطر اقدام و یا تلاش‌هایشان در فعالیت‌ها و تجارت‌هایی تحریم کرده که به‌طور مادی به توسعة تسلیحات کشتار جمعی و وسایل حمل آن کمک کرده‌اند، یا چنین تهدیدی را در بردارند.

دو نهاد سپاه پاسداران که توسط وزارت خارجة آمریکا لیست‌گذاری و تحریم شده‌اند عبارتند از: سازمان خودکفایی نیروی هوافضای سپاه و سازمان تحقیقات خودکفایی سپاه.

سخنگوی وزارت خارجة آمریکا در این بیانیه، گفت: «ایالات متحده، هم‌چنان عمیقاً نگران فعالیت‌های بدخواهانة رژیم ایران در سراسر منطقه است که ثبات، حفاظت و کامیابی منطقه را تضعیف می‌کند. رژیم ایران به حمایت از گروه‌های تروریستی مثل حزب‌الله... ادامه می‌دهد. (این رژیم)، به‌رغم جنایات اسد علیه مردم خودش، به حمایت ثابت خود از رژیم اسد ادامه داده است. رژیم ایران هم‌چنان برای شبه نظامیان حوثی در یمن تسلیحات پیشرفته‌یی را فراهم می‌کند که آزادی ناوبری را در دریای سرخ به مخاطره می‌اندازد و جنگ در یمن را به درازا می‌کشاند. علاوه بر این (رژیم) ایران به آزمایش و توسعة موشک‌های بالیستیک، در نقض آشکار قطعنامة 2231 شورای امنیت، ادامه می‌دهد».

وزارت خارجة آمریکا خاطرنشان می کند: «برجام اعلام می‌کند که... ”اجرای کامل توافق اتمی، کمک مثبتی به صلح و حفاظت منطقه‌یی و بین‌المللی خواهد کرد”. اما فعالیت‌های شرورانه رژیم ایران درجهت تضعیف صلح و حفاظت در منطقه است که قرار بوده از برجام ناشی شود».

سایت وزارت خارجة آمریکا: 960427

 

سخنگوی وزارت خارجة آمریکا در ادامه، گفت: «رژیم ایران کارنامة فجیعی در زمینة حقوق بشر دارد که شامل انکار آزادی مذهبی یا عقیده و سایر حقوق بشر و آزادی‌های بنیادین در ایران است. به‌طور خاص، دستگیری خودسرانه و بازداشت اعضای اقلیت‌های مذهبی و فعالان سیاسی و همچنین استفاده از شکنجه و سایر سوءرفتارها امری رایج است».

وزارت خارجة آمریکا، اضافه کرد: «رژیم ایران پناهندگان افغان را وادار به شرکت در جنگ در سوریه می‌کند؛ و کسانی را که حاضر به انجام این کار نمی‌شوند اخراج می‌کند. این رژیم از شبه نظامیان در عراق حمایت می‌کند... که کودکان را سربازگیری کرده و مورد استفاده قرار داده‌اند. این نقض‌های شنیع، فقط به دامن‌زدن به منازعات در سراسر منطقه، سوخت می‌رساند».

در ادامة این بیانیه، آمده است: «دولت آمریکا به بازبینی کامل سیاست خود در قبال رژیم ایران ادامه می‌دهد. طی این بازبینی، ایالات متحده، هم‌چنان به‌نحوی تهاجمی با فعالیت‌های شرورانه رژیم ایران در منطقه مقابله خواهد کرد. در حالی که این بازبینی ادامه دارد، ایالات متحده هم‌چنین خواهان اجرای دقیق تعهدات اتمی توسط این رژیم مطابق برجام است و انتظار دارد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به مانیتور و بررسی تعهدات اتمی رژیم ایران ادامه بدهد، ایالات متحده به استفاده از تحریم‌ها ادامه خواهد داد تا کسانی را که فعالیت‌های بی‌ثبات‌کنندة رژیم ایران را حمایت می‌کنند، هدف قرار بگیرند؛ و فراتر از هر چیز، ایالات متحده، هرگز به رژیم ایران اجازه نخواهد داد به سلاح اتمی دست یابد».
لطفا به اشتراک بگذارید: