This browser does not support the video element.

سخنرانی لوئیس فری در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران


ایران آزاد باهزاراشرف وارتش آزادی



لوئیس فری - مدیر پیشین اداره تحقیقات فدرال آمریکا(اف بی آی)


واقعا متشکرم،
از همه شما متشکرم
و با تشکر از برادران و خواهرانمان در تیرانا که امشب ما را می‌بینند،


می‌دانید که این افتخار و امتیاز بزرگی است که در اینجا همراه با شما، و همراه با همکارانم تام و مایکل و هیئتهای دیگر از همة کشورها باشم.
اما بطور خاص امسال اینجا هستیم که به شما تبریک بگوییم و از شما تشکر کنیم و از خانم رجوی تشکر کنیم بخاطر هدیة آزادی و نجات جان انسانها که برادران و خواهران شما دریافت کرده‌اند و برای اولین بار امشب از آن شادمان هستند.


من چند ماه پیش با آنها ملاقات کردم درحالیکه بزرگترین پسرم را همراه خودم برده بودم. آنچه فوراً نظرم را به خود جلب کرد روحیه و قدرت آنها بود. چطور در مدت زمانی کوتاه اقدام به ایجاد تغییرات در اقامتگاه موقتشان در آلبانی کردند، همانطور که لیبرتی را تغییر داده بودند.
و گلها، گلها مهم هستند، چون گلها در بدترین روزها در اشرف و لیبرتی به آنها بدقت رسیدگی میشد و باز آن گلها در حال رشد بودند وقتی برادران و خواهران شما را در آلبانی ملاقات کردم.
پسرم با بسیاری از همکاران و دوستان شما صحبت کرد، من با خیلی از برادران و خواهرانمان صحبت کردم، خیلی از آنها برای ما از داستانهایی گفتند که قبلا شنیده و خوانده بودیم اما هیچ‌وقت با احساس و تجربة مستقیم افرادی که ملاقات کردیم بیان نشده بود.
و پسرم وقتی برمی‌گشتیم گفت: «پدر، این افراد واقعا قهرمانند»



و شما همگی قهرمانید و از همه مهمتر، رهبر شما، خانم رجوی، یک قهرمان بزرگ است، بخاطر تاریکترین روزها، که چندین سال پیش دربارة آن فکر می‌‌کردم، طی 29 حملة مختلفی که در اشرف و پس از آن در لیبرتی رخ داد، خانم رجوی بسیار قوی و بسیار مستحکم ایستاد


و بر سر مسائل بسیار بسیار سخت مرگ و زندگی تصمیم گرفت: انتقال به لیبرتی، اقداماتی که با رسیدن به لیبرتی باید اتخاذ می شد، مذاکرات انتقال و جابجایی امن.
خانم رجوی، شما نه تنها تجسم اصول دمکراتیک یک ایران آزاد هستید بلکه شما رهبری فوق‌العاده و با شخصیت قوی در بحرانها هستید.



بنابراین، امسال شما بیش از هر زمان دیگر به اهدافتان نزدیک شده‌اید. به‌رغم نگاهی مختصر به گذشته، رو به جلو هم نگاه می‌کنیم.
اما وقتی به گذشته نگاه کنیم، درحال نزدیک شدن به سالگرد استقلال آمریکا هستیم و به‌یاد داریم که در طول مبارزه در نبرد انقلابی، یک ارتش تکه پاره کوچک زمستانی را از سر گذراند که هیچ‌کس باور نمی‌کرد بقاء خود را حفظ کند.
از بسیاری جهات قهرمانی و وجود برادران و خواهران آزادیخواه در لیبرتی و اشرف، به جنبش این فرصت را داده است که به هدف نهایی خود دست یابد. بنابراین ما از آنها بخاطر وجودشان و قهرمانی‌شان تشکر می‌کنیم.


آنچه هم‌اکنون نیاز داریم، شتاب بیشتر است. ما به یک حرکت و شتاب نهایی نیاز داریم که از سوی دولتها و مردم آزادیخواه در سراسر جهان حاصل می‌شود.
وقتی من در 1997 در اف بی آی بودم، یک روز متوجه شدیم که وزارت‌خارجه و کاخ‌سفید سازمان مجاهدین را در لیست تروریستی قرار دادند، که یک خبر جدید برای ما بود، چرا که ما در اف بی آی بودیم و ظاهراً ما مسئول مبارزه با تروریسم بودیم!
سالها بعد، وزیر‌خارجه، نام سازمان را از لیست حذف کرد، بخاطر فشار بسیار زیاد، و نه داوطلبانه، فشار از جانب شما و از سوی دوستان و از طرف دادگاه ایالات متحده.


اکنون ما آماده ایم تا نتیجه نهایی را بدست بیاوریم، و نتیجه نهایی، همان چیزی است که همه چیز بخاطر آن بوده است، رنجها، ازدست‌دادن جانها و ویرانی‌ها
تا به یک ایران آزاد برسیم و یک آلترناتیو دمکراتیک در مقابل رژیم تهران داشته باشیم.
شما آن آلترناتیو دمکراتیک هستید.
شما پیروز می‌شوید، چون شما هرگز و به‌هیچ وجه تسلیم نشدید، هدف نهایی در چشم‌انداز است.
متشکرم و خدا شما را حفظ کند.

لطفا به اشتراک بگذارید: