وزیر دفاع آمریکا:‌ تا رژیم ایران تغییر نکند نمی توان روابط مثبتی با ایران داشت

 


  • جیمز متیس : رژیم ایران کماکان یک مشکل اصلی باقی مانده است




  • وزیر دفاع آمریکا : رژیم ایران مطمئنا بی ثبات کننده ترین تاثیر را در منطقه خاورمیانه دارد




 

جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد: قبل از اینکه آمریکا بتوانند دارای روابط مثبتی با ایران باشد، تغییر رژیم در ایران ضروری خواهد بود.

جیمز متیس روز دوشنبه ۱۹تیر ۹۶ در یک مصاحبه ویژه و کم نظیر با یک روزنامه دبیرستانی در ایالت واشینگتن گفت ”تا زمانیکه مردم ایران بتوانند از دست این حکومت آخوندی خلاص شوند حکومتی که فکر میکند میتواند به مردم حتی بگوید از بین کدام کاندیداها حق گزینش دارند، رابطه با آن بسیار بسیار مشکل خواهد بود،” . او تاکید کرد هر گونه روابط نزدیک بالقوه مشکل خواهد بود چرا که رژیم ایران بطور واقعی یک دمکراسی نیست.

وزیر دفاع آمریکا گفت ” ولی فقیه است که تصمیم میگیرد چه کسی در انتخابات شرکت کند،” او اضافه کرد ” مثل اینکه رئیس جمهور فعلی آمریکا تصمیم بگیرد و مشخص کند در انتخابات آینده چه کسی کاندیدا میشود و وقتی انتخاب میشود در کاخ سفید می ماند و بقیه هستند که تغییر میکنند.”

وی گفت:‌ به خاطر داشته باشید که این حکومت خیلی از مردم ایران را کشته و خیلی از جوانان ایرانی را به زندان انداخته است.”

ژنرال متیس اشاره کرد در دورانی که وی فرمانده سنتکام بود ”بزرگترین مشکل” رژیم ایران بود.

او گفت همه در خاورمیانه از تل آویو تا قاهره به او گفته اند رژیم ایران کماکان یک مشکل اصلی باقیمانده است.

جیمز متیس اضافه کرد دخالت شریرانه رژیم ایران کمک کرده تا بشار اسد دیکتاتور سوریه در قدرت باقی بماند، در یمن از طریق تامین موشکهای بالستیک برای شبه نظامیان حوثی باعث افزایش درگیری شده است.

متیس افزود:‌ رژیم ایران مطمئنا بی ثبات کننده ترین تاثیر را در منطقه خاورمیانه دارد،”…

وزیر دفاع آمریکا گفت” مشکل مردم ایران نیستند. مشکل رژیم ایران است که مزدورانش را به دیگر جاها برای بقتل رساندن سفرا در پاکستان و واشینگتن دی سی اعزام میکند. این رژیم است که موشکهای حزب الله لبنان یا حوثی ها در یمن را تامین میکند.”.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: