This browser does not support the video element.

رژیم ایران دنبال تهیه غیرقانونی تجهیزات موشکی و تسلیحات کشتار جمعی است ۲۰دقیقه ۱۶ تیر۱۳۹۶

۱ ـ آژانس اطلاعاتی آلمان: ‌رژیم ایران دنبال تهیه غیرقانونی تجهیزات موشکی و تسلیحات کشتار جمعی است


۲ ـ فاکس نیوز: توافق اتمی تأثیری بر خریدهای غیرقانونی رژیم ایران نگذشته است. این رژیم برای دستیابی به تکنولوژی موشکی به منظور تهیه کلاهک اتمی فعالیت می کند .


۳ ـ توافق آمریکا و لهستان برای تحویل موشکهای پاتریوت به لهستان .


 


 ـ تأکید محمود عباس بر نقش فرانسه در روند صلح


محمود عباس رئیس دولت فلسطین که برای دیداری سه روزه به فرانسه سفر کرده بود با امانوئل ماکرون و سایر مقامهای ارشد این کشور دیدار کرد. وی بر نقش فرانسه در روند صلح خاورمیانه تأکید کرد.



 حمایت رئیس جمهور فرانسه از حق مشروع مردم فلسطین


امانوئل ماکرون پس از دیدار با محمود عباس در پاریس در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک مطبوعاتی با وی از حق مشروع مردم فلسطین حمایت کرد:



ـ مواضع دونالد ترامپ در مورد کره شمالی و سوریه


دونالد ترامپ در جریان سفر به لهستان بر کمک به تقویت سیستم دفاعی این کشور تأکید کرد. وی همچنین به رژیم اسد برای استفاده از سلاح شیمیایی هشدار داد. رئیس جمهور آمریکا رفتار کره شمالی را بسیار خطرناک دانست.



ـ هشدار نیلی هیلی در شورای امنیت


نیکی هیلی نسبت به عواقب آزمایشهای موشکی کره شمالی هشدار داد. وی تهدید کرد کشورهایی که با کره شمالی معامله کنند از معامله با آمریکا محروم خواهند شد.



ـ اجلاس کشورهای عرب علیه قطر در قاهره


به گزارش اسکای نیوز وزرای خارجه عربستان ، امارات، بحرین و مصر در اجلاسی که در قاهره پایتخت مصر برگزار شد بر سر مواضع آینده خود علیه قطر و گامهای بعدی تصمیم گیری کردند.



- گسترش صنعت گردشگری در آنگولا


آنگولا از نظر ثروت طبیعی، زیبایی مناظر، چیزی از همسایگان خود، آفریقای جنوبی، بوتسوانا و یا نامیبیا، که در آنها صنعت گردشگری به مراتب توسعه یافته تر است، کم ندارد. در آنگولا اقداماتی برای توسعه صنعت گردشگری در حال اجراست.



- توافق تجارت آزاد میان اتحادیه اروپا و ژاپن


اتحادیه اروپا و ژاپن برای ایجاد یک پیمان تجارت آزاد به توافق اصولی رسیده‌اند. به این ترتیب این دو اقتصاد بزرگ جهان می توانند با حذف تعرفه‌‌های تجاری به صادرات و واردات بپردازند.



آخرین رویداد:


روسیه با محکومیت کره شمالی در شورای امنیت مخالفت کرد


خبرگزاری رویتر به نقل از دیپلوماتها گفت:‌ روسیه در شورای امنیت سازمان ملل با محکومیت آخرین آزمایش موشکی کره شمالی مخالفت کرد چرا که در پیش نویس بیانیه تهیه شده آمریکا موشک شلیک شده را یک موشک بالستیک قاره پیما قید کرده است و مسکو با این موضوع مخالف است. نیکی هیلی روسیه را به خاطر خودداری از مخالفت با آزمایش موشکی کره شمالی محکوم کرد.


 


 

لطفا به اشتراک بگذارید: