روند خروج نیروهای آمریکایی از سوریه کند می شود-۲۰دقیقه

 روند خروج نیروهای آمریکایی از سوریه کند می شود-۲۰دقیقه-۱۲دی




هفته گذشته دونالد ترامپ گفت قصد دارد که نیروهای آمریکایی مستقر در شمال سوریه را خارج کند . او در این رابطه با رئیس جمهور ترکیه هم مذاکره کرد و هر دو به توافقهایی دست پیدا کردند ولی الان صورت مساله تغییر کرده است:

گزارش

روند خروج نیروهای آمریکایی از سوریه کند می شود

واشینگتن تایمز می نویسد:





دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا یکشنبه 30 دسامبر، آمادگی خود را برای «کُند کردن» روند خروج نیروهای آمریکایی به منظور شکست گروه داعش به شکلی نهایی ابراز کرد.

 

به گزارش رسانه‌ها، لیندزی گراهام سناتور جمهوری‌خواه پس از صرف ناهار با ترامپ در کاخ سفید، به خبرنگاران گفت: «رئیس‌جمهور مصمم است تا شکست کامل داعش در سوریه را تضمین کند .

 

 او ادامه داد: «رئیس‌جمهور درک می‌کند که ما نیاز داریم این ماموریت به پایان برسد به این دلیل خروج سربازانمان را به شکلی هوشمندانه کُند خواهیم کرد

 

پیش از این گراهام از ترامپ خواسته بود برای اطمینان از این‌که «گروه داعش هیچ گاه باز نخواهد گشت» در تصمیم خود برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه تجدید نظر کند.

 

هفته گذتشه ترامپ فرمان خروج نیروهای آمریکایی مستقر در شمال سوریه را صادر کرد. شمار این نیروها به حدود 2 هزار تن می‌رسد. اکثر آن‌ها را نیروهای ویژه تشکیل می‌دهند که ماموریت‌شان نبرد علیه گروه داعش و آموزش نیروهای محلی در مناطق باز پس گرفته شده از این گروه است.

 

گراهام که از نزدیکان ترامپ است، به شبکه CNN گفته بود: «از ترامپ خواهم خواست با ژنرال‌هایش گفتگو کند و در مورد خروج نیروهای آمریکایی از سوریه تجدید نظر کرده روند را کُند کند.

او ادامه داد: «نیروهایمان باید در سوریه بماننند».

نظامیان آمریکایی هم هشدار دادند که خروج سریع می‌تواند راه را برای فعالیت آزادانه‌تر روسیه و رژیم ایران در سوریه، هموار کند.
لطفا به اشتراک بگذارید: