آلخو ویدال کوادراس:‌ آنانی که در قتل عام ۶۷ایران دست داشتند باید به دست عدالت سپرده شوند-۲۰دقیقه

 آلخو ویدال کوادراس:‌ آنانی که در قتل عام ۶۷ایران دست داشتند باید به دست عدالت سپرده شوند-۲۰دقیقه-۴ دی


 

دکتر آلخو ویدال کوادراس نایب ریس سابق پارلمان اروپا و رئیس کمیته بین المللی در جستجوی عدالت طی مقاله یی که توسط خبرگزاری یونایتدپرس مخابره شده خواستار پیگرد و مجازات کسانی شد که در قتل عام سال 67 زندانیان سیاسی در ایران دست داشتند

گزارش

ضرورت محاکمه آمران قتل عام 67ایران

بین ماه های ژوئیه و سپتامبر 1988 منابع مخالف گفته اند که 30000 زندانی تحت فرمان مستقیم ولی فقیه خمینی اعدام شده اند.

صحنه های کشتاری که در سمنان در تابستان سال 1988 اتفاق افتاد ، در واقع بخشی از یک کارزار گسترده جهت کشتار مخالفان و زندانیان سیاسی در سراسر کشور بود. سازمان عفو بین الملل اخیرا گزارشی با این عنوان "اسرار آغشته به خون و - چرا قتل عام های زندان های ایران در سال 1988 جنایت علیه بشریت است" منتشر کرده است و قتل عام و مصونیت کسانی که در این زمینه مسؤلیت داشته اند را محکوم کرده است . این گزارش ادامه وحشیگری ای که خانواده قربانیان از آن رنج می برند اشاره می کند ، آزار و اذیت و عذاب دادن آنها برای جستجوی حقیقت و عدالت برای عزیزانشان، تاکید دارد.

بین ماه های ژوئیه و سپتامبر 1988، منابع مخالف اعلام کرده اند که 30،000 زندانی تحت فرمان مستقیم خمینی اعدام شدند. در سراسر کشور، زندانیان سیاسی به "کمیته های مرگ" منتقل شدند که از آنها در باره ی وفاداری سیاسی و مذهبی شان سوال می کردند. کسانی که اعلام وفاداری به مجاهدین خلق یا حتی کسانی که کمیته مرگ آنها را به اندازه کافی وفادار به جمهوری اسلامی تشخیص نمی داد ، با عجله اعدام شدند و در اغلب موارد در گورهای جمعی ناشناس دفن شدند.

در گزارش تکان دهند ه عفو بین الملل آشکارا اظهار می کند « اعمال مشخصی از جمله اعدام فراقانونی و ناپدید شدن اجباری زمانی که به عنوان بخشی از یک حمله سیستماتیک و گسترده علیه یک جمعیت غیر نظامی توسط یک دولت یا سیاست سازمانی پیگیری می شود ، جنایت علیه بشریت محسوب می شود»

ما در اروپا می دانیم که آوردن عدالت برای قربانیان جنایت علیه بشریت نه تنها به معنی عدالت برای کسانی که بر اثر جنایت تحت تأثیر قرار گرفته اند است ، بلکه درسی از تاریخ برای همه است که به یاد داشته باشند. ما عدالت را نه تنها برای بستن یک پرونده، بلکه به ما یاد آوری کند که در هیچ شرایطی جنایات علیه بشریت بدون مجازات مجازات باقی نمی مانند ، بگونه ای که هرگز نباید دوباره اتفاق بیفتد.

 

  https://www.upi.com/Top_News/Voices/2018/12/18/Those-responsible-for-the-1988-massacre-in-Iran-must-be-brought-to-justice/5591545138536/#ixzz5a7a9NwKG
لطفا به اشتراک بگذارید: