تحولات ایران وجهان در۲۰ دقیقه-۶آذر

تحولات ایران وجهان در۲۰ دقیقه-۶آذر


مقدمه :‌

-مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا:‌ مردم ایران مدتهاست تحت این حکومت استبدادی رنج کشیده اند

https://www.state.gov/secretary/remarks/2018/11/287559.htm

 

-خبرگزاری رویترز: صادرات نفت ایران بار دیگر سقوط کرد

https://af.reuters.com/article/commoditiesNews/idAFL4N1XX3WM

 

-سقوط چشمگیر شاخص کل بورس تهران

 

گزارشات :‌

گزارش۱ ـ سکوت در قبال تروریسم رژیم ایران را باید شکست

گزارش۲ ـ مایک پمپئوتحریمها برای مقابله با تهدید رژیم ایران است

گزارش۳ ـ استمرار تظاهرات در شهرهای جنوبی ایران

گزارش۴ ـ تیمهای مرگ رژیم ایران در بصره

گزارش۵ ـ هشدار خزانه داری آمریکا به کسانی که با رژیمهای سوریه و ایران معامله نفتی می کنند

گزارش۶ـ ضرورت ارجاع پرونده نقض حقوق بشر رژیم ایران به شورای امنیت

گزارش۷ ـ ربات توئیتری

 

نصر الحریری: حمله شیمیایی به حلب کار شبه نظامیان رژیم ایران است

نصر الحریری، از رهبران اپوزیسیون سوریه:‌ حمله شیمیایی به حلب کار شبه نظامیان رژیم ایران است. رژیم ایران و اسد تلاش می‌کنند توافقنامه سوچی در باره ادلب را با شکست مواجه کنند. رژیم اسد با گلوله‌های حاوی گاز کلر منطقه خالدیه حلب را هدف قرار داد.

https://bit.ly/2Rlzhxa

 

 

سکوت در قبال تروریسم رژیم ایران را باید شکست

معاون اول کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا سکوت موگرینی را در قبال طرح تروریستی در دانمارک محکوم کرد

نماینده پارلمان اروپا آندره ویستیسن معاون اول کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا

حمله خنثی شده در دانمارک را که جدیدترین توطئه تروریستی رژیم ایران در اروپا است مورد اشاره قرار داد و گفت:‌ ما سکوت فدریکو موگرینی در قبال این حمله را محکوم کرده و خواستار توضیحات وی هستیم.

امیدواریم بسیاری از همکارانمان به ما در این ابتکار عمل بپیوندند تا بتوانیم رئیس و معاون پارلمان را در خلال مناظره پارلمان اروپا مورد حسابرسی قرار دهیم.

در شکایت ارائه شده این نماینده به پارلمان اروپا آمده است:

در ۳۰ اکتبر۲۰۱۸کپنهاک سرویس های اطلاعاتی رژیم ایران را به طراحی سو قصد درخاک دانمارک متهم کرد.

راسموسن نخست وزیر دانمارک گفت چنین اعمالی «کاملا غیر قابل قبول است» و «اقدامات بعدی علیه ایران در اتحادیه اروپا مورد بحث قرار خواهد گرفت» .

حملات خنثی شده در دانمارک تنها جدیدترین نمونه از سری توطئه های تروریستی امسال رژیم ایران در خاک اروپاست.

در ژانویه پلیس آلمان به ۱۰مامور مطنون رژیم ایران حمله کرد که معتقد بود مشغول جاسوسی هستند.

در همین ماه آلمان سفیر ایران در برلین را احضار کرد بعد از این که یک مرد پاکستان پذیرفت که برای ایران درمورد یک سیاستمدار آلمانی جاسوسی کرده است.

در ۱۰ اکتبر بلژیک یک دیپلمات رژیم ایران را که دارای اعتبار نامه در اتریش بود به توطئه برای یک حمله بمبگذاری در فرانسه متهم کرد.

فقط یک روز زودتر جمهوری چک حمله جاسوسی سایبری توسط حزب الله را کشف کردکه نیروی نیابتی رژیم ایران است.

علاوه بر آن بر اساس گزارشات علنی سرویس های اطلاعاتی آلمان، تهران ازمساجد بعنوان «ابزاری برای » ایران و برای «تبلیغ صدور انقلاب استفاده می کند».

۱-آیا اتحادیه اروپا تایید می کند که تروریسم دولتی ایران و گروه های شیعی مانند حزب الله که از جانب ایران عمل می کنند، تهدیدی علیه امنیت مردم اروپا ست؟

۲- چرا سرویس اقدام خارجی اروپا، علناً این توطئه های تروریستی اخیر را محکوم نکرد یا دست کم با کشورهای عضوی که هدف قرار گرفته بودند ابراز همبستگی نکرد؟ چرا سفیر رژیم ایران در اتحادیه اروپا احضار نشد؟آیا اصلاً اتحادیه اروپا برای مهار فعالیت های جنایتکارانه و تروریستی رژیم ایران در اروپا کاری می کند؟

۳- آیا اتحادیه اروپا در نظر دارد که سپاه پاسداران و حزب الله را درتمامیت آن ممنوع کند تا مانع ایران در انجام حملات بعدی در اروپا شود؟

https://twitter.com/MEPvistisen

 

 

مایک پمپئو، تحریمها برای مقابله با تهدید رژیم ایران است

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد آنقدر فشار تحریمها را بر رژیم ایران بالا می بریم که رفتارش را تغییر دهد. وی گفت مردم ایران از آنچه این رژیم حاکم کرده است ناراضی هستند:

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در یک مصاحبه رادیویی در پاسخ به سؤالی در مورد تأثیر و عواقب تحریها گفت:‌ هدف از تحریمها این است که تضمین کنیم ما از آمریکا در مقابل تهدیدی که رژیم ایران برای مردم در سراسر کشور ایجاد می کند، حفاظت میکنیم. می خواهیم با این تحریمها سران رژیم ایران را وادار کنیم رفتار خود را تغییر بدهند، از شلیک موشک به شهرهایی که آمریکاییها در آن هستند، دست بردارند و ساختن سیستمهای تسلیحاتی که آمریکا را تهدید میکند را متوقف کنند.

مایک پمپئو تصریح کرد که تحریمها بخش نفت و انرژی را هدف قرار داده است. این تحریمها شامل چندین جنبه مهم است که یکی از آنها تحریم نفتی است

وزیر خارجه آمریکا افزود: ما مطمئنیم مردم ایران آنچه سران این رژیم برای آنها به ارمغان می آورند نمیخواهند. به همین دلیل ما هر کاری که میتوانیم انجام میدهیم تا اطمینان حاصل کنیم مردم ایران همچنان مواد غذایی و دارو و همه چیزهایی که نیاز دارند داشته باشند تا بتوانند تصمیمات خوبی در رابطه با این رژیم بگیرند.

https://www.state.gov/secretary/remarks/2018/11/287536.htm

 

استمرار تظاهرات در شهرهای جنوبی ایران

تلویزیون اسکای نیوز گزارشی از تظاهرات گسترده و دامنه دار در استانهای جنوبی ایران منتشر کرد و گفت: کارگران خشمگین خواهان بهتر شدن وضعیت زندگی شان هستند و علاوه بر آن خواهان آزادی دستگیر شدگانی هستند که بدنبال تظاهرات ماههای اخیر بازداشت شده اند.

خشم مردم در مناطق مختلف شهر اهواز بالا می گیردو دامنه اعتراضات گسترده تر می شود

فریادهای خشمگین علیه گرسنگی و فقر و نقض حقوق کارگران

درخواست های مستمر برای آزادی کارگران نیشکر که در پی تظاهرات توسط مقامات دستگیر شده بودند، خیابانهای شهر شوش را پر کرده است.

در شهر شوش معترضین توانستند دامنه تظاهراتشان را به مناطق دیگر نیز گسترش دهند .

بیش از بیست روز از اعتصاب کارگران نیشکر در شهر شوش می گذرد و کارگران گروه فولاد در شهر اهواز در اعتراض به ناچیز بودن حقوقشان دست به تظاهراتی زدند که از پشتوانه مردمی برخوردار شد

رانندگان کامیون نیز در بعضی شهرها با کارگران اهواز اعلام همبستگی کردند

بخشهای مختلف مردم هم به اعتراضات پیوستند

سازمانهای حقوقی تهاجم نیروهای امنیتی به معلمین و فعالان حقوق معلمین را محکوم کردند . آنها گفتند که دستگیر شدگان بر اساس حقوق خود علیه وخامت وضعیت زندگی شان اعتراض مسالمت آمیز کرده اند

کارگران خشمگین گفتند تصمیم دارند خواسته هایشان را ادامه دهند حتی اگر به بهای جانشان تمام شود . آنها تظاهراتشان را بعنوان مبارزه ای توصیف می کنند که مسؤلان غارتگر و فاسد را هدف قرار داده است

 

تیمهای مرگ رژیم ایران در بصره

اهالی بصره از شبه نظامیانی سخن می گویند که در خیابانهای این شهر فعالان و معترضان به دخالتهای رژیم ایران را ترور میکنند:

فعالان بصره از تصفیه فیزیکی خود بدست شبه نظامیان میترسند. این ترس بدنبال بازگشت ترورها به خیابانها بویژه بعد از قتل وسام غراوی یکی از فعالان که در تظاهرات اخیر بصره شرکت داشت، ایجاد شده است

منابعی در دولت محلی بصره، تیمهای مرگ رژیم ایران که در سرکوب تظاهرکنندگان بصره شرکت داشتند را متهم میکنند که ۴ فعال برجسته وکیل جبار عبدالکریم ، فعال سیاسی خانم سعادعلی ، معاون یک مرکز پزشکی حیدر شاکر و آخرین آنها وسام غراوی را ترور کرده اند

دولت محلی همچنین خاطرنشان کرد سفارت رژیم ایران در بغداد لیست بسیاری از فعالان که خواهان پایان دادن به نفوذ رژیم ایران در عراق هستند را به شبه نظامیان داده و از آنها خواسته که این فعالان را تصفیه کنند

موازی با ترورها، شبه‌نظامیان همچنین بسیج گسترده دستگیری فعالان بصره را شروع کردند برخی از دستگیرشدگان آزاد شدند وبرخی دیگر نیز همچنان مفقود هستند

رژیم ایران با وجود مخالفت بسیاری از شیوخ عشایر بصره، تلاش میکند بصره را در امتداد نفوذ خود قرار دهد. رژیم تهران مخالفت شیوخ بصره را با ضربه زدن به منابع پایه‌ای عراق از جمله آب و برق و همچنین ترور فعالان پاسخ میدهد. علاوه بر این رژیم ایران، جوانان بصره را با توزیع گستدره مواد مخدر نابود میکند

رژیم ایران تلاش میکند همزمان با افزایش تحریمهای آمریکا ، بر منابع انرژی در بصره چنگ بیندازد

 

 

هشدار خزانه داری آمریکا به کسانی که با رژیمهای سوریه و ایران معامله نفتی می کنند

خزانه داری آمریکا به کسانی که با رژیمهای سوریه و ایران معامله نفتی می کنند، هشدار داد.

دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه داری آمریکا همراه با وزارت خارجه آمریکا و گارد ساحلی آمریکا نسبت به ریسک تحریمهای آمریکا برای کسانی که حمل و نفت را برای رژیم سوریه انجام می دهند، این حمل و نقلها ریسک تحریمهای قابل توجهی برای نهادها و افرادی در صنعت کشتیرانی ایجاد میکند از جمله برای بیمه کنندگان، شرکت های کشتیرانی، موسسات مالی و مالکان، مدیران و گردانندگان شناورها.

ایالات متحده متعهد است که پشتیبانی غیر قانونی مالی و سایر پشتیبانیهای دیگر برای دولت سوریه را مختل کند. کسانی که انتقال نفت به بنادر تحت مالکیت رژیم سوریه را انجام می هند. کشورهایی مانند ایران و روسیه درگیر تأمین نفت برای سوریه بوده اند. افرادی که تبادلات مالی، لجستیک یا بیمه مربوط به این محموله های نفتی یا محموله های دیگر را تسهیل میکنند در معرض این ریسک قرار میگیرند که مشمول تحریمهای آمریکا شوند.

ایالات متحده و شرکای بین المللی آن ب از عادیسازی روابط اقتصادی و دیپلماتیک و تأمین مالی رژیم اسد جلوگیری می کنند چرا که این رژیم از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

ایالات متحده متعهد است در واکنش به جنایت های ادامه دار رژیم اسد علیه مردم سوریه این رژیم و پشتیبانان آن را از سیستم مالی و تجاری جهانی قطع کند

شرکتهای بیمه، شرکتهای کشتیرانی، موسسات مالی و دیگران که درگیر انتقال محموله های مربوط به نفت به دولت سوریه میشوند ممکن است مشمول لیست گذاری شوند. به همین ترتیب افراد و نهادهایی که آگاهانه درگیر معاملات مشخص مربوط به نفت و فرآورده های نفتی از ایران یا پشتیبانی مادی به بانک مرکزی ایران یا با سایر افراد مشخص تحریم شده ایرانی هستند مشمول تحریم خواهند شد.

ایالات متحده متعهد است که آنهایی که برای رژیم ایران و فعالیتهای شرورانه آن پشتیبانی فراهم میکنند را هدف قرار دهد

 

 

https://www.treasury.gov/resource-center/sanctions/Programs/Documents/syria_shipping_advisory_11202018.pdf

 

ضرورت ارجاع پرونده نقض حقوق بشر رژیم ایران به شورای امنیت

کنت بلکول نماینده پیشین آمریکا در کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد طی مقاله یی که در تاونهال درج شده خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر در ایران به شورای امنیت ملل متحد شدند. بخشهایی از این مقاله از نظرتان می گذرد

کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه یی را در 15 نوامبر تصویب و طی آن نقض سیستماتیک حقوق بشر در ایران را محکوم کرد. سابقه رژیم ایران در نقض این حقوق چند دهه است که ادامه داشته است.

این قطعنامه در دسامبر در مجمع عمومی به رای گذاشته می شود.

طی تابستان خونین ایران در 1988 خمینی ولی فقیه وقت پاکسازی اپوزیسیون را راه انداخت و دستور اعدام اعضای جنبش اپوزیسیون اصلی در ایران یعنی مجاهدین خلق را صادر کرد...

در مدت تنها 5ماه حدود 30هزار نفر کشتار شدند. قطعنامه سال جاری شصت و پنجمین قطعنامه محکومیت نقض حقوق بشر در ایران می باشد که توسط جاوید رحمان گزارشگر ویژه حقوق بشر ایران تهیه و آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل ارائه شده است...

در ایران بیش از 500هزار نفر از رانندگان کامیون در اعتراض به گرانی دست به اعتراض زده و خواهان شرایط بهتر زندگی شده اند و تا کنون 4دور حرکت اعتراضی در سراسر ایران برگزار کرده اند...

در واکنش، ملاها خشم خود را متوجه اپوزیسیون کرده اند و در داخل دست به تشدید سرکوب و در خارج دست به اعمال تروریستی زده اند...

در سال جاری حداقل 3توطئه اصلی توسط سازمان مجاهدین خلق ایران افشا شده اند.

اولین آنها در ماه مارس در آلبانی بود که هزاران نفر از اعضای مجاهدین در آنجا مستقر هستند و مقامات این کشور عوامل رژیم ایران را که قصد بمبگذاری علیه گردهمایی سال نو در تیرانا را داشتند دستگیر کردند

در ماه ژوئن توطئه دیگری فاش شد که در فرانسه بود. یک دیپلومات رژیم در اتریش دستگیر شد و سپس به بلژیک منتقل شد که در آنجا وی بخاطر سازمان دادن یک سلول برای بمبگذاری در گردهمایی اپوزیسیون در پاریس با حضور رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک محاکمه می شود...

بالاخره در اوت دو عامل رژیم ایران در آمریکا توسط اف.بی.آی دستگیر شدند آنها عوامل حرفه یی اطلاعات ایران بودند که می خواستند مقامات شورای ملی مقاومت ایران در واشینگتن را شناسایی و علیه آنها دست به ترور بزنند...

جامعه بین المللی نمی تواند بی تفاوت باشد. زمان آن رسیده که در کنار مردم ایران و خواست آنها برای دموکراسی و آینده یی روشن تر بایستیم. پرونده نقض حقوق بشر ایران بایستی به شورای امنیت سازمان ملل منتقل شود.

 

https://townhall.com/columnists/kenblackwell/2018/11/20/international-condemnation-of-iran-must-be-backed-with-action-n2536208

 

 

ربات توئیتری

تنها با چند ربات توئیتری می‌توان حقیقت‌یابان را دچار سردرگمی کرد

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که تنها با چند ربات توئیتری می‌توان حقیقت‌یابان را دچار سردرگمی و اخبار جعلی را به صورت گسترده منتشر کرد.

محققان دانشگاه ایندیانا در آمریکا اخیرا بر روی اخبار جعلی و رسانه‌های اجتماعی مطالعه کرده و نتیجه تحقیقات را منتشر کردند.

بر اساس این تحقیق «با تعداد نسبتا محدودی از حساب‌های توئتیری بات (ربات) می‌توان اخبار جعلی را در سطح گسترده منتشر کرد. ۶ درصد از بات‌های توئیتری مسئول ۳۱ درصد از اخبار جعلی یا ناموثق در این شبکه اجتماعی هستند.»

محققان این مطالعه به این نتیجه رسیده‌اند که «بات‌های توئیتر اخبار ناموثق یا جعلی را در سطحی منتشر می‌کنند که تمیز دادنشان از اخبار موثق بسیار سخت می‌شود»

این تحقیق در حالی منتشر می‌شود که توئیتر اعلام کرده است در سال ۲۰۱۸ ده‌ها میلیون حساب جعلی را حذف کرده است. بسیاری از این حساب‌های کاربری علیه انتخابات میان‌دوره‌ای در آمریکا تبلیغ می‌کردند.

سرمنشا بخشی از حسابهای جعلی رژیم ایران بوده است.

محققان دانشگاه ایندیانا ۱۴ میلیون توئیت را در یک فاصله زمانی مورد مطالعه قرار دادند. این ۱۴ میلیون توئیت از ماه مه ۲۰۱۶ تا اسفند ۲۰۱۷ بیش از ۴۰۰ هزار محتوا (خبر، مقاله، گزارش، ویدیو…) را منتشر کرده‌اند. از این میان ۳۸۹،۵۶۹ آن دارای خبرناموثق بوده که توسط حقیقت‌یابان بارها به عنوان خبرجعلی دسته‌بندی شده بوده است.

https://fa.euronews.com/2018/11/22/researches-say-a-few-bots-can-overwhelm-fact-checkers-in-twitter

 

نصر الحریری: حمله شیمیایی به حلب کار شبه نظامیان رژیم ایران است

نصر الحریری، از رهبران اپوزیسیون سوریه:‌ حمله شیمیایی به حلب کار شبه نظامیان رژیم ایران است. رژیم ایران و اسد تلاش می‌کنند توافقنامه سوچی در باره ادلب را با شکست مواجه کنند. رژیم اسد با گلوله‌های حاوی گاز کلر منطقه خالدیه حلب را هدف قرار داد.

https://bit.ly/2Rlzhxa

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: