This browser does not support the video element.

شقه رژیم و کشاکش بین سپاه خامنه ای و دولت روحانی - موج جدیدی از نگرانی ها

یک رسانه باند روحانی درباره شقه رژیم و کشاکش بین سپاه پاسداران و دولت آخوندی، نوشت: «نیروهای دفاعی باید پیرو نیروهای سیاسی باشند».

روزنامه حکومتی همدلی می نویسد:«طرف دولت آمریکا در مجادله ای» که آغاز شده، «باید دولت باشد» نه «سپاه پاسداران». چون دولت ترامپ، «نهاد سپاه را طرف حساب خود معرفی می‌کند، چرا که راحت‌تر می‌تواند شرایط و زمینه فشار یا حتی برخورد با (نظام) را فراهم کند»...«مهم‌ترین اقدام خنثی کننده، این است که دولت و نه نهاد سپاه، طرف حساب دولت آمریکا قرار بگیرد... نیروهای دفاعی باید پیرو نیروهای سیاسی باشند».

 

از سوی دیگر پاسدار حسین شریعتمداری، نماینده خامنه‌ای در کیهان، در پاسخ به این حرف روحانی در مورد این که برنده شدن او در نمایش انتخابات به منزله تأیید سیاست او در دور اول بوده، نوشت پیروزی او نتیجه سیاست تبلیغاتی و فریب مردم بود.

وی از این پیشتر، شکست مهندسی خامنه ای برای یک پایه کردن نظام و شقه نظام آخوندی در نمایش انتخابات را ناشی از فراگیر شدن شعار نه جلاد نه شیاد، تحلیل کرده بود.

اکنون توجه شمارا به گزارش کوتاهی از تشدید بحران درونی و شقه نظام در گرداب بحرانها جلب می کنیم:

 

تیتر:کابوس« شقه» و «زنگ خطر اساسی» از «موج جدیدی از نگرانی ها»

در حالی که رسانه های حکومتی پر است از خبرهای آویختن روحانی، ظریف و لاریجانی رییس مجلس ارتجاع به مهمانهای خارجی نمایش تحلیف، برای زنده کردن «برجام» و شل کردن حلقة تحریمها، تاج زاده معاون وزارت کشور آخوند خاتمی

نیز با سوز و گداز دیرهنگام بعداز 36روز از برگزاری اجلاس بزرگ مقاومت ایران در پاریس نوشته است: « تلاش گردانندگان همایش آن بود که هویت و حقانیت خود را از اثبات «نمایشی»بودن انتخابات در ایران و «پوشالی»بودن برجام بگیرند».این مهرة نظام آخوندی در ادامه نوشته است«در کنار طرح کلیدواژه‌هایی مانند انتخابات نمایشی و امنیتی‌بودن و میانه‌رونبودن روحانی در همایش، باید به واژه کلیدی دیگری اشاره کرد که کاربرد خاصی در ادبیات آنها (مجاهدین)در چهار دهه گذشته داشته و آن شقه‌شدن نظام یا همان قطبی‌شدن قلمرو سیاسی است.

شقه را مسعود رجوی در ماجرای عزل اولین رئیس‌جمهور مطرح کرد و آن را دستاورد سازمان در فاز سیاسی خواند که با ترغیب بنی‌صدر و تعمیق اختلاف‌های او با منتقدانش موفق شدند شکاف به‌وجود آورند».

در همین حال یک اقتصاد دان باند روحانی به بحرانی شدن شکاف بزرگ بین مردم و نظام در اثر بحران های اقتصادی اجتماعی اذعان کرده و پیشاپیش دولت جدید روحانی را شکست خورده اعلام کرده و می گوید: «در شبکه‌های اجتماعی موج جدیدی از نگرانی‌ها و حتی عصبانیت‌ها به‌راه افتاد... من هیچ امیدی به کابینه دولت دوازدهم ندارم چه اهمیتی دارد که چه کسی کجا باشد؟ معتقدم مادامی که اقتصاد آلوده و نفوذ سرمایه در آن گسترده باشد، افراد تأثیر خاصی نمی‌توانند داشته باشند»

یک مهره دیگر باند روحانی ضمن بیان روشنتر « موج جدید نگرانی ها و عصبانیت ها» به نظام هشدار داده و از جمله نوشته است:« در برخی مناطق ایران تنها روستاییان نیستند که به حاشیه‌نشینی وارد شده‌اند بلکه بخشی از طبقات متوسط در جامعه ایران نیز به حاشیه‌نشینی گرایش نشان داده‌اند و در شهرهای بزرگ، این طبقات متوسط اجتماعی هستند که آرام‌آرام به حاشیه‌ها رانده می‌شوند. این مسئله می‌تواند به‌عنوان زنگ خطری اساسی به صدا در آید.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: