This browser does not support the video element.

آمریکا: رژیم ایران از تروریسم برای سیاست خارجی استفاده میکند

شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور قطعنامه‌ای که به اتفاق آرا به تصویب رسید، مصرانه از تمامی کشورها خواست تا مانع از تامین تسلیحات برای گروههای تروریستی شوند .


این قطعنامه که توسط مصر ارائه شده بود ، تامین تسلیحات، تجهیزات نظامی، پهپادها و بمبهای کنار جاده‌یی برای گروههای تروریستی را به شدت محکوم می‌کند. این قطعنامه تمامی کشورها را به جلوگیری از رسیدن تسلیحات به تروریستها متعهد می کند

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت اعلام کرد رژیم ایران با نقض التزامات بین المللی بطور عامدانه و سیستماتیک در حال تامین ” تسلیحات، آموزش و تامین مالی برای گروههای تروریستی” است


وی ضمن استقبال از تصویب قطعنامة شورای امنیت برای جلوگیری از دستیابی تروریست‌ها به تسلیحات، دربارة رژیم آخوندی، گفت:

«اما راه رسیدن تسلیحات به تروریست‌ها، فقط به‌خاطر ناتوانی دولت‌های عضو برای اقدام‌کردن هموار نمی‌شود. یک حکومت به‌خاطر پشتیبانی عامدانه و سیستماتیکش در ارائة تسلیحات، آموزش و تأمین مالی تروریست‌ها شناخته‌شده است. یک حکومت از حمایت خود از عاملان تروریستش استفاده می‌کند تا سیاست خارجی‌اش را به پیش ببرد و ضعف‌هایش را جبران کند. این حکومت، (رژیم) ایران است. (رژیم) ایران نخستین بار در سال 1984 توسط ایالات متحده به‌عنوان یک حکومت حامی تروریسم نام‌گذاری شد. آموزش، تأمین مالی و تسلیح تروریست‌ها توسط آن، بدون وقفه تا به امروز ادامه یافته است. عاملان تروریست، خواست رژیم ایران را در عراق و سوریه به‌پیش می‌برند... از طریق شریکش حزب‌الله، (رژیم) ایران درگیر آماده‌سازی برای جنگ در لبنان است... ما پیامی را که در قلب این قطعنامه است تحسین می‌کنیم: جامعة بین‌المللی باید به‌همراه هم کار کند و بیشتر اقدام کند تا از رسیدن تسلیحات به دست تروریست‌ها، ممانعت به‌عمل آورد. ولی من این شورا را تشویق می‌کنم که بداند، تسلیحات همیشه فقط به‌دست تروریست‌ها، «نمی‌افتد»، بلکه بسیاری اوقات، به آنها رسانده می‌شود.

این تهدیدی است که ما امروز از سوی (رژیم) ایران با آن مواجهیم و تهدیدی است که هیچ‌گونه همکاری تکنیکی یا به‌روزرسانی امنیتی، آن‌را کاهش نخواهد داد. تا وقتی به رژیم ایران اجازه بدهیم ممنوعیت‌های شورای امنیت را با مصونیت نقض کند، (این رژیم) منبع تسلیحات برای گروه‌های تروریستی خواهد بود که به‌لحاظ ابعاد و توانایی مخربشان، فقط افزایش خواهند یافت. ایالات متحده به مطرح‌کردن مسئلة عدم تبعیت (رژیم) ایران از التزامات بین‌المللی‌اش، در هر فرصتی ادامه خواهد داد.
لطفا به اشتراک بگذارید: