مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۳۱

با سلام خدمت دوستان عزیز
امروز در خدمتتان هستیم با دو گزارش از آموزش و پرورش و وضعیت نابهنجار آن. بین این دو گزارش هم یک گزارش اقتصادی از وضعیت شهرکهای صنعتی برایتان داریم. اول اخبار را ببینیم

اخبار


اقتصاد در حاکمیت ملاها در آستانه بحران و فروپاشی


یک کارشناس رژیم در بازار سرمایه: هم اکنون اقتصاد ایران در آستانه بحران عمیق است، یک رکود تورمی جایگزین یک دوره ۵ ساله رکود شده است و با کاهش صادرات نفت رشد اقتصادی در حال منفی شدن است. تورمی بیش از صددرصد نیز پیش روی اقتصاد قرار دارد. این امر بعلاوه بیکاری ،هزینه بالای اداره کشور و فساد گسترده است.

لاپوشانی حکومت آخوندی برای کم نشان دادن میزان بیکاری در کشور


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ارتجاع اعتراف کرد: در حال حاضر آمار بیکاری ۱۲ درصد عنوان می‌شود اما واقعیت این نیست‌. می‌گویند کسی که هفته‌ای یک ساعت مشغول به کار است شاغل محسوب می‌شود اما آیا یک کارگر ساختمانی روزمزد می‌تواند با یک ساعت کار در هفته معیشتش را بگذراند‌.

چاپیدن مردم با گران کردن ارز دولتی


یک کارشناس اقتصادی رژیم: بانک‌ها و موسسات مالی حداقل ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به بانک مرکزی و هزاران میلیارد تومان به مردم بدهکار است. «دولت و مجلس تصمیم گرفته‌اند که با گران کردن ارز، بودجه برای پرداخت بدهی‌های‌شان تامین کنند».

مناطق ویژه و آزاد اقتصادی پوشش ننگین غارتگرانه از طرف مجلس ارتجاع و دولت آخوندها


یک اقتصاد دان رژیم اعتراف کرد هدف از تأسیس مناطق ویژه‌ و آزاد جدید، ایجاد فضاهای نظارت‌ناشده‌ی تازه برای خروج ارز و قاچاق کالاست. نمایندگان کنونی و اسلاف‌شان با تصویب ایجاد این مناطق طی حدود سه دهه، بخش بزرگی از ثروت ملی و فرانسلی ایرانیان را با سهولت به خارج از ایران انتقال دادند .

بانکها در حکومت آخوندی عامل تطهیر پولهای کثیف


یک کارشناس بانکداری رژیم: بنابر اعلام آمارهای رسمی ما در سال گذشته تقریبا ۱۲.۵ میلیارد دلار قاچاق داشتیم که با احتساب نرخ ۴۲۰۰ تومان برای دلار تقریبا ۵۰ هزار میلیارد تومان درآمد قاچاق از طریق سیستم بانکی تمیز شده و وارد چرخه اقتصادی شده است. همه می‌دانند که عمده قاچاق کشور در دست نهادهای حکومتی مانند سپاه پاسدارن می‌باشد .

شیفت ایثار یا تخلیه دجالگرانه ته مانده سفره کارگران


یک کارگزار ارگان حکومتی شورای اسلامی کار: شیفت ایثار تنها تهییج کارگران است. این طرح دست‌اندازی به سفره کارگر است و آنان که باید ایثار کنند سرمایه‌داران و مسوولان کشور هستند. این حرکت نامش ایثار نیست؛ بهره‌کشی است.

حداقل نیمی از مردم ایران زیر خط فقر مطلق هستند.


از نامه سرگشاده اقتصادانان حکومتی به آخوند روحانی: بر اساس گزارش‌های جدید جهانی خط فقر شدید ، مصرف یک خانوار سه نفره ، به میزان ۱۷۰ دلار در ماه مشخص شده است. در اینصورت با استقرار دلار ۹ هزار تومان به بالا، حداقل نیمی از جمعیت کشور به زیر خط فقر مطلق می‌رود.

یک سوم دانش آموزان ایرانی در معرض خطر


رئیس سازمان نوسازی مدارس: امروزه در شرایطی قرار گرفتیم که همچنان ۳۰ درصد مدارس کشورمان ناایمن هستند.

براثر سیاستهای مخرب رژیم آخوندی ۷۴ درصد زمینهای ایران مناسب کشاورزی نیستند


یک کارشناس علوم گیاهی: ۷۴ درصد زمین ایران یعنی حدود ۱۲۰میلیون هکتار از مساحت کشور، برای کشاورزی نامناسب است. به گفته کارشناسان با توجه به افزایش جمعیت این موضوع امنیت غذایی مردم ایران را در آینده تحت تاثیر قرار خواهد داد.

اعتراف به نابودسازی محیط زیست در رژیم آخوندی


رییس سازمان حفاظت محیط زیست رژیم گفت: حتی یک مورد حق‌آبه برای محیط زیست کشور تعریف ‌نشده بود. عسلویه محل زندگی هیچ جنبنده‌ای نیست.۱۲۰ میلیارد دلار در عسلویه سرمایه‌گذاری شده است و ۳۵ هزار نفر آنجا زندگی می‌کنند که در حریم ۱۰ متری‌شان پالایشگاه است. این افراد از حداقلهای حقوق انسانی محروم هستند. یادآوری می‌شود سپاه پاسداران با چنگ انداختن بر فازهای صنعتی عسلویه، نه تنها درآمدهای این منطقه را غارت می‌کند بلکه محیط زیست مردم را هم به خطر انداخته است.

گزارش اول « گرانی هزینه‌های آموزشی؛ دروازه میلیونها ترک تحصیل »


به زودی بسیاری از کودکان از چرخه تحصیل خارج می‌شوند. این اعتراف یک کارگزار رژیم در امور کارگری است. چون والدینشان پولی برای تأمین هزینه‌های سنگین آموزش و پرورش و نیازهایی مثل لوازم التحریر و کیف و کتاب برای آنها ندارند.
خبرگزاری حکومتی ایلنا به نقل از علی خدایی نوشت: «در ماه‌های اخیر، قیمت همه اقلام سبد خانوار جهش ناگهانی داشته و در این شرایط، دریافت وجه در مدارس دولتی می‌تونه تبعات خطرناکی داشته باشد.

در شرایطی هستیم که ماه‌هاست آژیر قرمز به صدا درآمده. اگر بودجه کافی برای تحصیل فرزندان طبقه‌ی کارگر اختصاص ندهند، ترک تحصیل تعداد زیادی از دانش‌آموزان به خصوص دانش‌آموزان دختر، به هیچ وجه دور از انتظار نخواهد بود.».
بله؛ بودجه ای که پرداخت نشده هیچ، مردم هر روزم با گرونی بیشتر شهریه‌ها و لوازم التحریر فرزندانشون مواجهن. نگاهی داریم به همین گرونیها.

گزارش دوم « شهرکهای صنعتی زیر پای واردات له می‌شوند »


چند ماه قبل یک کارگزار اقتصادی رژیم به اسم محمدرضا سبزعلیپور به خبرگزاری حکومتی تسنیم آمارسازیهای صادرات توسط رژیم آخوندی رو زیر سؤال برد و گفت:‌ «هرچند رشد صادرات غیر نفتی با آمار بیان میشه اما در واقعیت، ایران بهشت واردکنندگان شده و این تولیدکنندگان هستند که در زیر فشار واردات چند ده میلیارد دلاری در حال ورشکستگی هستند».

هرچند که واردات کالا برای سپاه پاسداران با بیش از ۱۰۰ اسکله اختصاصی برای خامنه‌ای و مزدورانش بهشت درست کرده اما برای تولیدکنندگان ایرانی جهنمی از بیکاری و فقر و ورشکستگی ایجاد کرده است. شهرکهای صنعتی یکی از این قربانیها هستند. نمونه‌هایی را از اصفهان ببینیم

گزارش سوم « ریزش سقف مدارس »


نیمی از دانش آموزان کشور در مدارس و کلاسهای فرسوده و غیر ایمن درس می‌خونند، از مدارس قدیمی تا انبارهای متروکه و تا ساختمانهای متروکه و نیمه تمام. به طوری که بسیاری از این ساختمانها هر لحظه ممکنه فرو بریزد و چند دانش آموز را به کام مرگ یا معلولیت مادام العمر ببرد. گزارشی را ببینیم از وضعیت مدارس فرسوده در ایران تحت حاکمیت آخوندها.
لطفا به اشتراک بگذارید: