گزارش خبری- خبرگان ارتجاع دروسط معرکه ودعوا-۲۹شهریور۱۳۹۷

گزارش خبری- خبرگان ارتجاع دروسط معرکه ودعوا-۲۹شهریور۱۳۹۷


خامنه‌ای روز 15شهریور در دیدار با اعضای خبرگان ارتجاع، ضمن حمایت از دولت روحانی، در یک بیان مبهم، اجزای نظام را از مواری کاری با دولت برحذر داشت.

این حرف موجب بروز جدل و مناقشة جدیدی در رژیم شد که مخاطب خامنه‌ای چه کسی و کدام نهاد بود؟ آیا مخاطب خود خبرگان بود که چند روز پیش از آن خبرگان لایحة مرتبط با FATF را رد کرده بود، یا مخاطب سپاه پاسداران است که در رژیم به عنوان دولتی در دولت و دولت در سایه و دولت با تفنگ یاد می‌شود. توجهتون رو به گزارشی در این باره جلب می‌کنیم:

علی اکبر گرجی معاون پیگیری اجرای قانون اساسی معاونت حقوقی روحانی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا، وابسته به باند روحانی گفت: مجلس خبرگان رهبری نه تنها هیچ صلاحیتی برای نظارت بر دیگر قوا ندارد، بلکه اگر چنین صلاحیتی هم برای او پیش بینی شده بود، نمی توانست آن را اعمال کند».

وی افزود: «تاریخ هرگز نمایندگان مجلس خبرگان را به دلیل عدم نظارت بر رییس جمهور، وزرا و استانداران مواخذه نخواهد کرد، اما به شدت از چگونگی نظارت آنها بر رهبری و نهادهای زیرمجموعه رهبری خواهد پرسید».

حمله و زیرسؤال بردن نهادهای وابسته به ولی‌فقیه مانند مجلس خبرگان، شورای نگهبان و غیره، در واقع حمله به شخص ولی‌فقیه است؛ این واقعیت را آخوند علم الهدی نماینده و امام جمعة خامنه‌ای در مشهد برملا می‌کند. وی که در عین حال عضو مجلس خبرگان هم هست در پاسخ به حملاتی که از جانب باند رقیب به خبرگان ارتجاع به خاطر دخالتهایش در امور مختلف گفت:

بعضی افراد ناآگاه اینها گفتن آقا چرا مجلس خبرگان رهبری در مسایل اقتصادی و معیشتی مردم دخالت کرده است و متاسفانه برخی نمایندگان مجلس هم این حرف رو زدند، شما که تو مجلس فکر اقتصاد و معیشت مردم نیستید! شما که فکر استیصال مردم نیستید،

پس خبرگان هم نباشند؟ خبرگان به دو ملاک تو این مسله داخل شدند (قطعی) یکی اینکه رسالت اصلی خبرگان است، کار اصلی خبرگان صیانت از رهبری است!!!،

صیانت از ولایت فقیه است وقتی بناشد رهبر مشکلات اقتصادی مردم رهبر مطالبه دارد می خروشد، فریاد می زند امر می کند و در عرصه های مختلف امر رهبر داره زیر پا لگد مال میشه

خبرگان است که بایستی برای احقاق حق رهبری و مطالبات رهبری قیام کند(تکبیر)....

آخوند علم الهدی که آمده بود از خبرگان ارتجاع دفاع کند، ناخواسته به ضعف و شکستن تابو خامنه‌ای که ایادی و مهره‌های نظام در داخل رژیم هم حرفش را نمی‌خوانند که هیچ، لگدمال می‌کنند، اعتراف کرد.

همین وضعیت را یکی دیگر از آخوندهای خبرگان به نام حسینی خراسانی در مصاحبه‌یی برملا می‌کند. خبرنگار خبرگزاری سپاه پاسداران با اشاره به حرفهایی که در درون نظام بر سر زبانهاست، می‌گوید:

«عده‌ای از سیاسیون یک طیف خاص، این ادعا را دارند که بعد از خمینی، راهبردهای نظام دچار انحراف شده است. آیا در مدیریت حضرت امام و رهبر انقلاب تفاوت دارد و آیا در اصول انحراف وجود دارد؟» وی خطاب به خبرنگار که سؤال خود را در لفافه بیان می‌کند، حرف او را ساده و خلاصه کرده و چنین توجیه می‌کند: «می‌گویند در این شرایط فعلی چرا رهبری اقدامی نمی‌کند و چیزی نمی‌گوید؟ ما برای اداره کشور، ساختارهایی داریم. قانون اساسی داریم، سران قوا داریم، تقسیم کار صورت گرفته... رهبری در آن بالا دارد نظارت می‌کند و مراقبت می‌کند».

واضحتر از او آخوند صدیقی امام جمعة نمره موقت خامنه‌ای بود که روز گذشته در نمایش جمعة تهران با قسم و آیه گفت مهار اوضاع از دست خامنه‌ای خارج نشده است.
بحمدالله مقام معظم رهبری ... [ آیه ] ... بحمدالله چشمه حکمت است خوب دیدبانی میکنه خوب کنترل میکنه از دستش هم والله در نرفته».
لطفا به اشتراک بگذارید: