طوفان مردمی علیه نظام ولایت در ایران وعراق و سوریه

طوفان مردمی علیه نظام ولایت در ایران وعراق و سوریه


گزارش و گفتگو با رضا هفت برادران – ۱۸شهریور۱۳۹۷


 

(‌ اینجا بصره است و اینها که چنین شعله‌ور از خشم و کین آتش به کنسولگری و مراکز رژیم در این شهر کشیده‌اند، مردم شیعة بصره هستند... آنها شعار می‌دهند رژیم ایران خارج شو خارج شو! تا بصره باقی بماند.

تظاهرات روحانیون و طلاب کربلا در برابر کنسولگری رژیم در کربلا

امواج خشم و نفرت اهالی بصره از مردم عادی گذشته و آخوندها و طلاب کربلا را هم فرا گرفته است. آنها شعار می‌دهند نه به خامنه‌ای نه به فرعون نه به خمینی نه به شیطان!

خبرهای قیام مردم بصره علیه رژیم آخوندی در رسانه‌های خبری جهان هم انعکاس بسیار گسترده‌یی پیدا کرده است. روزنامة واشینگتن پست (7سپتامبر) از بصره گزارش داد: « تظاهرکنندگان گفتند که آنها کنسولگری (رژیم ایران) را هدف قرار دادند تا خشم خود را نسبت به سوء رفتارهای شبه نظامیان مورد حمایت ایران در بصره و همچنین آنچه که آنها نفوذ بیش از حد تهران در شهرشان و در سیاست از هم پاشیده عراق، نشان دهند.

تظاهرکنندگان شکایت دارند که شبه نظامیان (مورد حمایت رژیم ایران) در بصره تاخت و تاز می‌کنند؛ آنها آدمربایی می‌کنند، و از مخالفان خود اخاذی می‌کنند و فضایی از خوف و وحشت ایجاد کرده‌اند. آنها می‌گویند که ایران به این شبه‌نظامیان قدرت داده تا خود را به هزینة ساکنان شهر ثروتمند سازند».

(بر روی فیلم تظاهرات مردم سوریه)‌ مشابه این تظاهرات از شهرهای مختلف سوریه گزارش شده است. این شهرها شامل ادلب و سایر شهرهای این استان مانند خان شیخون و جسرالشغور و همچنین شهرهای حما و حلب است.

خشم و خروش مردم بصره و به آتش کشیدن کنسولگری و برخی دیگر از مراکز وابسته به رژیم در این شهر، بخصوص از آن رو که این شهر شیعه‌نشین است و رژیم ادعای قیمومیت آن را دارد، بر رژیم گران آمده و در روزنامه‌های حکومتی امروز انعکاس یافته است:

روزنامة ایران ارگان دولت روحانی با اعتراف به این که کسانی که کنسولگری را به آتش کشیدند، مردم بصره بودند، می‌نویسد« جمعه شب گذشته جمعی از مردم شهر نفت‌خیز بصره در اعتراض به آنچه «ناکارآمدی خدمات عمومی»، «مشکلات اقتصادی» و «افزایش بیکاری» عنوان می‌شد، برخی از ساختمان‌های دولتی شهرشان و همچنین کنسولگری ایران را به آتش کشیدند».

روزنامة اعتماد در مقاله‌یی به قلم حسن دانایی فر سفیر سابق رژیم در عراق و از سرکردگان نیروی تروریستی قدس نوشت: « آنچه طی روزهای جاری در بصره می‌گذرد، اتفاقی بی‌ریشه و تصادفی نیست. همه ناظران و کارشناسان متفق‌القولند که طی دهه‌های گذشته، بصره به عنوان یکی از غنی‌ترین شهرهای عراق، همواره به لحاظ خدمات دولتی و امکانات مورد تبعیض واقع شده و سوء مدیریت خرد و کلان، معیشت را برای مردم این استان سخت کرده است...».

جالب است که همین پاسدار دانایی فر در مقالة دیگری در روزنامة ایران، مطالبات مردم بصره را البته در زمینة رفاهی بحق دانسته و نوشت: « بحرانی که در یک هفته اخیر بصره را فرا گرفت، بحرانی است که با مطالبات بحق مردم در خصوص امکانات رفاهی آغاز شد اما به نظر می‌رسد با هدایت خارجی در حال تغییر مسیر بوده و به فتنه‌ای در این کشور تبدیل شده‌ است».

و روزنامة ابتکار در مقاله‌یی با عنوان «پیام تغییر از بصره به تهران» خواستار تغییر در سیاست رژیم در قبال عراق شده و می‌نویسد: « با توجه به تحولات اخیر لازم است در سیاست‌های ایران در عراق تا حدی تجدید نظر صورت گرفته و نوع نگاه دامن زننده به برخی از حساسیت‌های ایدئولوژیک که ممکن است بازتولید کننده چنین تنش‌هایی در آینده باشد با نگاه اقتصاد محور و متفاوت به سمت تعاملات بهتر و استراتژیک گام بردارد».

مشابه همین نظر را یکی از اعضای مجلس ارتجاع به نام غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت در مجلس در واکنش به آتش کشیدن ساختمان کنسول‌گریی ایران در بصره گفت: « حتما باید در ارتباط با کمک هایمان به کشورعراق بازنگری کنیم البته اخیرا هم یک افسر عراقی به سردار سلیمانی توهین کرد، اگر آنها می توانند از خاک خودشان دفاع کنند دلیلی برای حضور ما در عراق نیست و چرا ما باید هزینه و شهید برای دفاع از عراق بدهیم ».

طوفان مردمی علیه نظام ولایت در ایران و عراق و سوریه


گفتگوبا رضا هفت برادران


این گزارش رو دیدیم، نکتة‌ قابل توجه این است که تظاهراتهایی که در این گزارش دیدیم در شهرهای شیعه‌نشین عراق و توسط شیعیان این کشور در بصره و کربلا صورت گرفته، همان شیعه و همان شیعیانی که رژیم آخوندی سنگ آنها را به سینه می‌زد و به این بهانه مردم سنی عراق را کشتار کرد و از موطن خودشان آواره کرد. مشابه تظاهراتهای عراق را در شهرهای سوریه هم شاهد هستیم. این موضوع گفتگوی امروز ما با رضا هفت برادران است.

س: توضیح روزنامه های رژیم که از جمله شامل مقاله یی از سفیر سابق رژیم پاسدار حسن دانایی فر بود در مورد تظاهرات بصره نوشته بودند قابل توجه بود، به این معنی که مطالبات مردم را به حق دانسته بودند اما گفته بودند این تظاهرات توسط دست های خارجی به جانب رژیم منحرف شده، موضوع چیه؟

ج: موضوع تناقض گویی ذاتی رژیمه و منحصر به این هم نیست. در مورد علت آتش زدن کنسولگری رژیم مثلا همین روزنامة حکومتی ایران که ادعاهای پاسدار دانایی فر در مورد دست داشتن خارجی را انعکاس داده نوشته«مسئول اطلاع‌رسانی کنسولگری رژیم در بصره ، گفت: «ما گروه مشخصی را به آتش زدن مقر خود در بصره متهم نمی‌کنیم». همین توجیهات را قبلا دیدیم که مقامات رژیم در مورد قیام مردم ایران هم کردند. از یک طرف به مردم حق می دادند که از گرانی و بیکاری و رکود تظاهرات کنند و از طرف دیگه می گفتند دستهایی در کار است که خواسته های مردمی را رنگ سیاسی داده و متوجه راس نظام می کنند. در حالی که حرفها و شعارهای هم مردم بصره و هم مردم کربلا و سایر شهرهای عراق به خوبی روشن می کنه که خشم و نفرت آنها از دخالتهای جنایتکارانة رژیم ایران و حاکم کردن شبه نظامیان موسوم به حشد الشعبی است که از بسیج ضد مردمی کپی برداری شده و دادن دست باز به آنها برای هرگونه تجاوز و تعدی علیه جان و مال و ناموس مردم عراق است.

این معنا را ما در تظاهرات روحانیون و طلاب کربلا که در این گزارش هم آمده بود به خوبی می بینیم. مطالبات آنها نه صنفی بود نه رفاهی. بلکه مشخصا علیه نظام فرعونی و شیطانی ولایت فقیه بود که لباس دین به خود پوشیده. و علیه شخص خمینی و خامنه ای بود.

س: این هفته همچنین شاهد تظاهراتی در شهرهای سوریه بودیم که در آنها هم رژیم اخوندی در کنار رژیم اسد آماج خشم مردم بوده. ارزیابی شما در این مورد چیه؟

ج: در سوریه هم مردم ادلب و سایر شهرهای سوریه به خوبی می دانند که چه نیرویی در کار نقشة ضد بشری قتل عام گستردة‌ مردم در ادلب است. رژیم آخوندی و رژیم اسد د تبلیغات خود می کوشند که مقاومت مردم در ادلب را ناشی از ایستادگی گروههای تروریستی وانمود کنند. در حالیکه در حال حاضر سه میلیون نفر در ادلب ساکن هستند. آیا اینها تروریستند؟ یا همچنانکه مردم ادلب در تظاهرات خود به صراحت می گویند آنها حاضر نیستند به دیکتاتوری اسد و حضور نیروهای خارجی که برای حمایت از او به سوریه آمده اند تن بدهند. در اجلاس تهران روحانی با سبعیتی آشکار از حمله گسترده به ادلب و قتل عام مردم حمایت می کرد و ولع نشان می داد. هم در سوریه و هم در عراق مردم مانند مردم ایران از حاکمیت ولایت شیطانی آخوندها که موجب نابودی کشورشون شده به خروش آمده اند و خواستار پایان دادن به آن هستند.

س: مشابهت تظاهراتهای مردم در عراق و سوریه و با تظاهراتها و قیام مردم ایران و همزمانی آنها آیا تصادفی است؟

جنه به هیچ وجه تصادفی نیست. از قضا موضوع مهم همین مشابهت هست. که رژیم در عراق و ایران اول حق می ده به مردم به خاطر مشکلات جدی معیشتی و زیستی که در اثر ناکارآمدی و بی راه حلی رژیم بهشون تحمیل شده تظاهر کنند و هم مدعی میشه دستهایی در کاراست. در نتیجه هیچ تصادفی در کار نیست. این مشابهت ها و همزمانی تظاهرات مردمی علیه رژیم در سه کشور اینا قانونمنده و یکی از علائم بارز پایان نظام اهریمنی ولایت فقیه است.

س: پس از این تشابه و همزمانی چه نتیجه یی می گیرید؟

ج: در یک کلام شکست استراتژیک نظام ولایت فقیه. تفکر منحط خمینی که بعد از ربودن رهبری انقلاب مردم ایران خیز برداشته بود تا در تمام منطقه از عراق و سوریه و به قول خودشان از باب المندب و خلیج فارس تا مدیترانه ولایت ضد بشری اش را بگسترانند و خامنه ای باد به غبغب می انداخت و می گفت سوریه عمق استراتژیک ماست. اما اکنون با نمایان شدن فروریختن عمود خیمه نظام در تهران شاهد فروپاشی این عمق استراتژی در عراق و سوریه هستیم. این طلیعه مبارک به گور سپرده شدن نظام اهریمنی ولایت فقیه است که البته به بهای بسیار سنگین از دست رفتن جان میلیونها نفر در ایران و عراق و سوریه و انهدام منابع و زیر ساختهای این سه کشور تمام شده است. شاید این بهای لازم برای دفن تاریخی ایدئولوژی متعفن ولایت فقیه است.

 

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: