انتشار سند محرمانة توافق‌نامة سازمان انرژی اتمی و وزارت دفاع حکومت آخوندی

انتشار سند محرمانة توافق‌نامة سازمان انرژی اتمی و وزارت دفاع حکومت آخوندی


تایمز لندن و بیلد آلمان: انتشار سند محرمانة توافق‌نامة سازمان انرژی اتمی و وزارت دفاع حکومت آخوندی برای غنی‌سازی اورانیوم با درجة تسلیحاتی

سند امضاء شده توسط پاسدار شمخانی و رضا آقازاده در سال 2001: « سازمان (انرژی اتمی) مأموریت خود در مورد غنی‌سازی UF6 با روش سانتریفیوژ از 3 درصد به بالای 90 درصد را به وزارت دفاع واگذار می‌نماید».

رسانه‌های اروپایی از جمله تایمز لندن و بیلد آلمان، سند محرمانه‌یی را از یک توافق‌نامة امضا شده بین سازمان انرژی اتمی رژیم و وزارت دفاع حکومت آخوندی منتشر کردند که در آن وزارت دفاع رژیم، مأموریت یافته تا به غنی‌سازی اورانیوم با درجة تسلیحاتی مبادرت کند.

به نوشتة تایمز لندن، توافق‌نامه مذکور که در سال 2001 از سوی آژانس اتمی به وزارت دفاع رژیم نوشته شده، وزارت دفاع را مجاز می‌کند که مأموریت غنی‌سازی هگزافلوراید اورانیوم (یو.اف.6) را از سه درصد به بیش از 90 درصد، بر عهده بگیرد. این سند توسط پاسدار شمخانی به عنوان وزیر دفاع، و رضا آقازاده رئیس سازمان انرژ‌ی اتمی رژیم امضا ء شده است.

در این سند آمده است: «بر اساس این توافق‌نامه، سازمان (انرژی اتمی) مأموریت خود در مورد غنی‌سازی UF6 با روش سانتریفیوژ از 3 درصد به بالای 90 درصد را به وزارت دفاع واگذار می‌نماید».

تایمز لندن در گزارش خود می نویسد: «اسناد محرمانه، نشان می‌دهد که (رژیم) ایران در تلاش برای تولید بمب (اتمی) است... اسراییل اسناد محرمانه‌یی را (با انگلستان) به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد (حکومت) تهران مصمم به تولید بمب است.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: