تحولات جنگ در غزه - آغاز مذاکرات در زیر سایه حمله به رفح

تایمز اسرائیل: تانکها و سربازان اسراییلی بامداد سه‌شنبه پس از این‌که اسراییل اعلام کرد پیشنهاد آتش‌بس از سوی حماس خواستهای آنها را برآورده نمی‌کند،وارد شهر رفح شدند.

تایمز اسرائیل: صدای درگیری در نزدیکی گذرگاه بین رفح و مصر شنیده شد و به نظر می‌رسد بخشهایی از شهر بمباران می‌شود، اما گزارشها نشان می‌دهد که تهاجم از نظر دامنه محدود است.

نیویورک تایمز: یک مقام آمریکایی گفت: حملاتی که ارتش اسراییل روز دوشنبه در شرق رفح انجام داد، به نظر می‌رسد بخشی از یک عملیات کوچک باشد و لزوماً حرکت آغازین یک حمله بزرگتر نیست.

تایمز اسرائیل: تظاهر کنندگان اسراییلی جاده‌ها را بستند تا از اسراییل بخواهند که توافق آتش‌بس و آزادی گروگانها را بپذیرد و حمله به رفح را متوقف کند.

اورشلیم پست: مقامات آمریکایی که پیشنهاد آتش‌بس پذیرفته شده توسط حماس را بررسی کردند، به نیویورک تایمز گفتند این طرحی است که به جز تغییرات زبانی جزیی بسیار شبیه به طرحی است که توسط آمریکا و اسراییل پیشنهاد شده است.

رویترز: وزارت‌خارجه قطر اعلام کرد هیأت این کشور روز سه‌شنبه برای از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم میان اسراییل و حماس عازم قاهره خواهد شد.

رویترز: حزب‌الله می‌گوید با پهپاد به شهر شمالی اسراییل حمله کرده و ۲ سرباز اسراییلی را کشته است.

سنتکام: نیروهای آمریکا یک پهپاد را که توسط حوثیهای مورد حمایت رژیم ایران بر فراز دریای سرخ پرتاب شده بود، منهدم کردند.

لطفا به اشتراک بگذارید: