مشروح اخبار شامگاهی سیمای آزادی ـ دوشنبه

۱- کنفرانس در برلین -راه‌حل بحران ایران حمایت از آلترناتیو دموکراتیک

سخنرانیهای: میشائیل مایستر نماینده مجلس فدرال آلمان

فلوریان اوسنر نماینده مجلس فدرال المان

مارتین پاتسلت رئیس مشترک کمیته همبستگی آلمان برای ایران آزاد

و نمایندگان جوامع ایرانیان در آلمان

فلوریان اوسنر نمایندهٔ مجلس فدرال آلمان

فلوریان اوسنر - نمایندهٔ مجلس فدرال آلمان:

سخنرانان قبلی پیشاپیش همه‌چیز را گفته‌اند و تنها چیزی که می‌توانم از طرف خودم بگویم این است که به شما ادای احترام می‌کنم به‌خاطر شجاعتتان و قدرتتان در جنبش مقاومت ایران برای صلح و آزادی ایران. برای من به‌عنوان نسلی که در یک کشور آزاد بزرگ شده است، به‌نوعی این‌را بدیهی می‌دانم، من به‌واقع با احترام فراوان به شما نگاه می‌کنم و سپاسگزارم که شما به‌واقع به این امر متعهد هستید. به‌همین دلیل من فقط می‌خواهم از شما حمایت کنم و از قبل هم در مورد اقدامات صحبت شده است؛ در مورد حق آزادی صحبت شده است. به‌نظر من اینها غیرقابل مذاکره هستند و به‌همین دلیل فقط می‌توانم برای شما توان و قدرت زیادی آرزو کنم. ما از جنبهٔ سیاسی یا دست‌کم از طرف خودم بگویم که هر کاری را انجام می‌دهم تا شما پشت گرمی پیدا کنید؛ و شما هم مقداری از شجاعتتان را به ما سیاستمداران منتقل کنید، البته چیزهایی که شاید پیشبرد آن دشوار باشد، جسارت می‌خواهد. خیلی ممنون از این‌که من را دعوت کردید و متشکرم که امروز این گفتگو را امکان‌پذیر کردید.

دکتر میشائل مایستر - نمایندهٔ مجلس فدرال آلمان:

آقای مولر از شما متشکرم به‌خاطر فرصتی که شما به من برای صحبت‌کردن دادید. حدود دو دهه است که مقاومت ایران را همراهی می‌کنم و این افتخار را داشتم که در آن زمان هنگامی‌که خانم رجوی به برلین سفر کرد برای اولین بار حضوری او را ملاقات کنم. من به‌این نتیجه رسیده‌ام که برای مشکلی که امروز در اینجا در مورد آن بحث می‌کنیم پشتکار بسیاری ضروریست. در آن زمان دربارهٔ اشرف1 در عراق بحث می‌کردیم. اکنون خیلی چیزها تغییر کرده است که به‌اعتقاد من شرایط بهتری برای مقاومت در برابر رژیم ایران ایجاد می‌کند. اما هنوز تلاش بسیاری ضروریست تا اطمینان حاصل شود که انتخابات واقعاً آزاد و حقوق‌بشر بتواند در ایران برقرار شود و مردم ایران بتوانند سرنوشت خود را تعیین کنند.

پیش‌تر هم امروز عصر اشاره شد که ما در گذشته در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران صحبت کرده‌ایم این‌که مردم ایران تحت رژیم حاکم رنج می‌برند. همان‌طور که قبلاً گفته شد، اکنون این وضعیت تغییر کرده است، زیرا رژیم ایران نه‌تنها در داخل وحشت‌افکنی می‌کند، بلکه در همسایگی خود نیز وحشت‌افکنی می‌کند.

من فکر می‌کنم اگر این رژیم به حیات خود ادامه بدهد، خطر بزرگی برای همهٔ ما وجود دارد که این تلاش برای وحشت‌افکنی در خارج از کشور بیش‌از‌پیش گسترده شود. در این صورت مستقیماً آلمان نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. به‌همین دلیل ما باید هر دو را جدی بگیریم، هم ترور داخلی و هم ترور خارجی. باید بگویم، وقتی آمار تقریباً ۹۰۰ اعدامی را که امسال صورت گرفته می‌بینیم و تصور می‌کنیم، با یک محاسبه، روزانه هفت نفر اعدام می‌شوند. اینها فقط جانهایی هستند که با خشونت گرفته می‌شوند. این بحث حبس غیرقانونی نیست. این موضوع شکنجه و سایر موارد نقض حقوق‌بشر نیست که هم‌چنان در حال وقوع است. فکر نمی‌کنم شما حتی بتوانید ابعاد آنچه را که در آنجا رخ می‌دهد اندازه‌گیری کنید. به‌همین دلیل است که من فقط می‌خواهم در مورد مطالبات سیاسی مطرح‌شده توسط همکارم دفریس بگویم که این فقط نظر او نیست، بلکه معتقدم اکنون این موضع روشن گروه ما به‌عنوان یک تمامیت است. ما بر این عقیده هستیم که باید سپاه پاسداران را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار بدهیم و در سطح بین‌المللی نیز به‌عنوان یک سازمان تروریستی اعلام کنیم، یعنی نه‌تنها در آلمان، بلکه دست‌کم در اروپا. ثانیاً و این قطعاً دشوار است، زیرا تا حدی بر ما تأثیر می‌گذارد، ما باید به موضوع تجارت بپردازیم. زیرا البته نه‌تنها بر ایران تأثیر می‌گذارد، بلکه اگر این کار را انجام بدهیم روی ما نیز تأثیر می‌گذارد. اما با توجه به آنچه ذکر کردم، فکر نمی‌کنم جایگزینی وجود داشته باشد. ما باید این کار را انجام بدهیم. تحریم‌های اقتصادی بلافاصله به پیامدهای سیاسی منجر نمی‌شود. اما دست‌کم فشار را افزایش می‌دهند و به‌نظر من این فشار کاملاً ضروری است و به‌همین دلیل می‌خواهم بگویم، همان‌طور که گفتم، دو دهه است که اینجا هستم. امیدوارم وقتی آن‌را تجربه کردم، تلاش‌ها در مقطعی به نتیجه برسد و ما نه‌تنها برای توصیف شرایط دور هم جمع شویم، بلکه شاید در مقطعی شرایطی پیش بیاید که مردم ایران بتوانند سرنوشت خود را تعیین کنند….

مارتین پاتسلت- رئیس مشترک کمیته همبستگی آلمان برای ایران آزاد:

دوستان عزیز ایرانی، پروفسور ویدال کوادراس عزیز و پیتر آلتمایر عزیز،

من هشت سال در کمیته حقوق‌بشر پارلمان فدرال آلمان کار کردم و تجربه دارم و گزارشگر در مورد وضعیت ایران در آنجا بودم، بنابراین به‌شدت به پیشینه، سؤالاتی که همکارانم داشتند و هم‌چنین با ادعاهایی که علناً علیه جنبش آزادی برای یک ایران آزاد مطرح شدند درگیر بوده‌ام.

من این سؤالات را بررسی کردم. بارها و بارها آنها را مطرح کردم. من به همراه دوستم استفان دی یونگ به اشرف۳ در آلبانی رفتیم. ما وضعیت را در محل بررسی کردیم و من بارها و بارها تلاش کردم تا اتهاماتی را که به‌طور علنی مطرح شده و دادگاه‌های آلمان بارها در مجموع آن را رد کرده بودند بررسی کنم. چرا که رژیم ایران به‌طور سیستماتیک در حال گسترش دادن شک در بین مردم است. هم‌چنین در پارلمان فدرال آلمان.

و ما باید حواسمان به آن باشد و چنین برنامه‌هایی باید این پاسخ را بدهد که حقیقت چیست؟ چه اتفاقی افتاده است؟ سابقه امور کدامند؟ و در این رابطه ما قبلاً از پروفسور آلخو ویدال کوادراس تشکر کرده‌ایم که با تجربه شخصی خود به اینجا آمده و به‌اصطلاح به‌عنوان شاهد صحبت کرده است. من سخنان کنونیم را هم به‌عنوان یک شهادت در نظر می‌گیرم، گواهی از تجربه و اعتقاد شخصی خود در برخورد با شورای ملی مقاومت برای تحقق ایران آزاد. اکنون که از فعالیت سیاسی فاصله گرفتم، حتماً متوجه شدید، من هنوز حتی در دوران بازنشستگی بسیار تحت تأثیر آن هستم و هنوز در حال فعالیت هستم، نه تنها در برلین، بلکه در چهارچوب کمیته همبستگی آلمان برای ایران آزاد.

امروز بارها این سخنان مطرح شده است: آیا آلترناتیوی برای تحقق ایران آزاد وجود دارد؟ و رژیم آخوندها به‌خصوص در چند ماه اخیر تمام شدت و نفوذ خود را به کار گرفته تا به خود ایرانیان و هم‌چنین به جهانیان بگوید که جایگزینی برای ما وجود ندارد. هیچ جنبشی وجود ندارد که بتواند قدرت را در دست بگیرد و مردم ایران را از این وضعیت که از آن رنج می‌برند خارج کند.

تنها سرکوب سیاسی نیست، فقر، فقر واقعی رو به رشد و وابستگی اقتصادی نیز وجود دارد. زنان در ایران نیز به خیابان‌ها ریختند زیرا زندگی به‌دلیل گرانی تقریباً غیرقابل تحمل بود و شما باید همه اینها را یک مجموعه مرتبط به هم ببینید.

و من به‌عنوان یک فعال حقوق‌بشر این تجربه را داشته‌ام که در واقع دیگر نمی‌توان حقوق‌بشر را فقط تحت عنوان دفاع اخلاقی از حقوق مردم در جهان دید، بلکه - و این امروز نیز واضح بود - وقتی ما از حقوق‌بشر دفاع می‌کنیم، از خود دفاع می‌کنیم.

ما فقط در جهانی که به حقوق‌بشر احترام می‌گذارد آینده‌ای داریم.

من به شما می‌گویم، این اقدام مشترک برای ارج نهادن و به‌رسمیت شناختن حقوق‌بشر، ما را قوی‌تر می‌کند، زیرا در این صورت می‌دانیم که چه مسیری را می‌خواهیم برویم و هیچ‌کس نمی‌تواند ما را گمراه کند. آن وقت می‌توانیم به همه نفوذها و همه اتهامات و شایعاتی که در رسانه‌ها مطرح می‌شود و یا تک‌تک نمایندگان مجلس با آنها بارها گمراه می‌شوند، پاسخ دهیم و بگوییم که رفتار شما چگونه است، چه چشم‌اندازی از آینده دارید و در این صورت است که من شورای ملی مقاومت را همیشه به‌عنوان یک آلترناتیو واقعی برای ایران آزاد دیده‌ام.

آنها بسیار سازماندهی شده‌اند، می‌توانم صریح بگویم که آنها خود را از اسارت یک دکترین دینی رها کرده‌اند، دست به اقدام زده‌اند، خودشان را رها کردند و گفتند چگونه می‌توان در یک جامعه، در یک جامعه مسلمان در دموکراسی زندگی کرد و من بارها و بارها از آنها این سؤالات را کرده‌ام.

من گفتم، در حالی که من مسیحی هستم، بارها سؤال کرده‌ام در حالی‌که خود مسلمان هستید در یک جامعه دموکراتیک چگونه رفتار خواهید کرد همان‌طور که در طرح ده ماده‌ای پیش‌بینی شده است، و پاسخ‌های بسیار قانع کننده‌ای برای آن گرفتم.

آنها پاسخ دادند بله، ما شجاعت آن را داریم، ما این شجاعت را داریم که با وجود عقیده خود از حقوق‌بشر نیز محافظت کنیم و این من را متقاعد کرد. این من را چنان متقاعد کرد که فکر کردم حتی فراتر از فعالیت سیاسی، باید کارهای بیشتری انجام دهم و از توانم استفاده کنم.

ما این کتاب را به همراه رئیس سابق انجمنمان، با خلاصه‌ای کوتاه نوشته ایم. اگر مطمئن نیستید، می‌توانید حقایقی را که در اینجا گردآوری کرده‌ایم بررسی کنید. من فقط می‌توانم آن را به شما توصیه کنم، نه به این دلیل که مال من است، بلکه به این دلیل که فکر می‌کنم به‌دنبال کردن موضوع به زبان ساده و بدون بحثهای پیچیده و طولانی کمک می‌کند.

و اگر نسبت به این موضوع واکنش انتقادی نشان دهید، خوشحال می‌شوم که با شما وارد گفتگو شوم. بنابراین، دوستان عزیز از ایران، همکاران آلمانی عزیز،، پیتر آلتمایر عزیز، بسیار خوشحال شدم که گفتید، بله، من می‌پیوندم زیرا ما به قدرت نیاز داریم و مهمتر از همه، ما هم‌چنین به وزنه‌های سنگین سیاسی نیاز داریم.

همیشه بسیار متقاعد شده‌ام که آنچه فکر می‌کنم درست است، مگر این‌که کسی به من ثابت کند که اشتباه می‌کنم. و وقتی افرادی مانند خانم زوسموت با وجود سن خود بعد از این همه سال هنوز تمام توان خود را استفاده می‌کند با وجود این همه دشمنی، ادامه می‌دهند، مشخص می‌شود که چیزی پشت آن وجود دارد.

و ما می‌خواهیم آنها را تشویق کنیم. ما می‌خواهیم آنها را تشویق کنیم زیرا علاقه مندیم اطمینان حاصل کنیم که می‌توانیم در آینده در جهانی منصفانه، آزاد و زیبا زندگی کنیم. و این به رایگان به ما تقدیم نمی‌شود. من همیشه گفته‌ام که حقوق‌بشر هزینه دارد، برای حقوق‌بشر باید قیمت داد و حقوق‌بشر خودبه‌خودی باقی نمی‌ماند، بلکه مانند یک ساختمان در حال ساخت است که افراد پیشرو و آینده‌نگر می‌توانند با هم روی آن تأثیر گذار باشند….

سحر ثنایی:

. من هم خیلی زود تصمیم گرفتم به این راه بپیوندم. پدرم، برادرانش و بسیاری از دوستان پدر و مادرم در راه آزادی جان خود را از دست دادند که این انگیزه اولیه‌ام بود.

ما به‌رغم مسیری طولانی وناهموار، به موفقیت‌های زیادی دست یافته‌ایم و بزرگترین موفقیت ما این است که رژیم ایران، با وجود شکنجه، اعدام و شیطان‌سازی، نتوانست اراده مقاومت ما را بشکند.

و امروز برای ما بیش‌از‌پیش باعث افتخار است که در میان دیگران، آقای ویدال کوادراس اینجا با ما است و با داستان خارق‌العاده‌اش او یک الگو برای ما است.

بر کسی پوشیده نیست که پایبندی به این اصول هزینه بسیار بالایی دارد و این دقیقاً همان چیزی است که ما به‌خاطرش از او قدردانی می‌کنیم.

من می‌خواهم تأکید کنم که تغییر در ایران ضروری است. با این حال، نمی‌توان با محکوم کردن شفاهی یا صحبت کردن به تغییر دست یافت.

یک موضع روشن و راه‌حلی برای تغییر و جسارت در پیمودن این راه نیاز است. یک جایگزین دموکراتیک انگیزه برای تغییر فراهم می‌کند.

بسیاری از سیاستمداران حاضر در اینجا، طی یک پروسه طولانی ۲۰ ساله، رابطه‌ای را که مشخصه آن همبستگی و دوستی با شورای ملی مقاومت ایران به‌عنوان بزرگترین اپوزیسیون است ایجاد کرده‌اند.

این اعتماد در یک روز ایجاد نشد، بلکه طی تحولات طولانی و کارزارهای پر فراز و نشیب ایجاد شد.

ما از شورای ملی مقاومت و مهمترین عضو آن یعنی مجاهدین خلق حمایت می‌کنیم، نه تنها به این دلیل که اطلاعات، تحلیلها و ارزیابی‌های آنها در چهار دهه گذشته درست بوده است.

ما از مجاهدین خلق حمایت می‌کنیم زیرا آنها هرگز به مردم ایران پشت نکردند و حتی تحت فشار شدید، بمباران و تهدید استرداد، به مقاومت برای ایران آزاد وفادار مانده‌اند. آنها یک شبکه گسترده با پایگاه اجتماعی وسیع در ایران از خانواده‌هایی دارند که تاکنون هزینه‌های زیادی را پرداخته‌اند.

به همین دلیل است که از جمله می‌توانند اطلاعات صحیحی را از ایران به دست آورند، آن را به درستی تحلیل کنند و توده وسیعی از مردم را برای مقاومت بسیج کنند.

تاکنون ثابت شده است که همه کسانی که فراخوان به عدم همکاری با شورای مقاومت ایران می‌دادند در ارزیابی خود از رژیم ایران و چگونگی برخورد با آن کاملاً اشتباه کرده‌اند.

سیاست قبلی در قبال رژیم ایران آشکارا شکست‌خورده است. امید بستن به اصلاح رژیم ایران یا پسر دیکتاتور سابق توهمی بیش نیست.

چنین باورهای نادرستی قبلاً پوچ بودن خود را ثابت کرده‌اند و زمان تشویق به روند بازاندیشی فرا رسیده است...

واقعیت چیست و چرا امروز اینجا جمع شده‌ایم؟

وضعیت سیاسی-اجتماعی ایران به‌دلیل چهار دهه اختناق انفجاری است و یک وضعیت ماقبل انقلاب است. رژیم برای خرید زمان، علاوه بر تشدید سرکوب در داخل، جنگی را در خاورمیانه به راه انداخته است.

رژیم ایران با ترور و جنگ خودش را زنده نگه می‌دارد و از تروریسم در سراسر جهان حمایت می‌کند.

این رژیم با حملات پهپادی و موشکی اخیر خود به اسرائیل، خود را به‌عنوان طرف اصلی جنگ نشان داد.

مایلیم به مقامات، یعنی نمایندگان مردم در بوندستاگ، روشن کنیم که در این شرایط باید جلوی انتشار اطلاعات دروغ از سوی لابی‌های رژیم ایران گرفته شود و اپوزیسیون اصلی این رژیم و صدای مقاومت یعنی شورای ملی مقاومت ایران باید شنیده شود.

لابیهای رژیم ایران باید تحت هر پوششی که عمل می‌کنند افشا و خنثی شوند.

ما باید شجاعانه با حقایق روبه‌رو شویم و برای آنچه که باید انجام شود کامل تلاش کنیم.

رژیم آخوندها متکی بر این بود که غرب استراتژی مماشات را با این رژیم دنبال کند.

روند بازاندیشی و تغییر با شناخت آلترناتیو دموکراتیک شورای ملی مقاومت ایران و طرح ده ماده‌ای آن آغاز می‌شود.

این طرح هم منافع ما را که نماینده ارزش‌های اساسی دموکراتیک هستیم و هم منافع مردم ایران را که برای یک ایران آزاد و دموکراتیک بدون شاه و شیخ تلاش می‌کنند، برآورده می‌کند. خیلی ممنون....

حسین یعقوبی:

پروفسور ویدال کوادراس عزیز، من بسیار مفتخرم که امروز در اینجا با شما و هم‌چنین با آقای آلتمایر، یک سیاستمدار بسیار مهم آلمانی صحبت می‌کنم. من در زمانی که وزیر بودید سالها فعالیت سیاسی شما را دنبال می‌کردم. پروفسور کوادراس، شما تحلیل کاملی از اوضاع سیاسی ایران ارائه کردید. شما به درستی گفتید که ایران دموکراتیک ژئوپلیتیک منطقه و جهان را تغییر می‌دهد. ما کاملاً به این معتقد هستیم. رژیم ایران یک رژیم ناحق و یک فاشیسم مذهبی است. این واقعاً تبلیغات نیست. هر کس مانند شما رژیم ایران و ماهیت این رژیم را بشناسد تأیید می‌کند که حکومت ایران فقط یک دیکتاتوری کلاسیک نیست، بلکه یک رژیم قرون‌وسطایی است، یک فاشیسم مذهبی، که در واقع قدرت خود را بر مبنای مشروعیت مردم قرار نمی‌دهد. این رژیم ادعا می‌کند که نماینده خدا در دنیاست و اجازه دارد هر کاری می‌خواهد بکند. ما امروز نتایج این تفکر را می‌بینیم و این‌که سرکوب رژیم اکنون فقط مشکل مردم ایران نیست، بلکه اکنون همه مردم در سراسر جهان می‌توانند تأیید کنند که این یک مشکل جهانی است. این همان چیزی است که مقاومت ایران و به‌ویژه مجاهدین خلق، چهار دهه است که به دنیا هشدار می‌دهد، وقتی خواستیم منبع تروریسم و ​​جنگ‌افروزی در منطقه، سپاه یا رژیم ایران و این سازمان دهشتناک در لیست تروریستی باشد. در آن زمان به ما به‌عنوان زیاده‌طلب توهین می‌شد، یعنی استانداردهای واقعاً بالایی داشتیم. این روزها اتفاقات زیادی در حال رخ دادن است، شما هم‌چنین می‌توانید در پارلمان آلمان یا پارلمان اروپا ندای حمایت از مردم ایران را را بشنوید، بنابراین این کلمات بسیار خوبی هستند، اما ما نیز سالها پیش این را تجربه کردیم. زمانی که برای مثال، حمله میکونوس در اینجا رخ داد. به‌طور موقت کلمات بسیار بسیار محکمی خطاب به رژیم ایران مطرح شد و سپس سیاست دوباره روتین خود را بازیافت، سیاست مماشات در واقع کار خود را کرد و تجارت رونق گرفت و دوباره مردم به زندگی روزمره بازگشتند به‌طوری که سعی کردند. مقاومت را پس بزنند، زیرا ما کسانی بودیم که بارها و بارها از این موضوع دفاع می‌کردیم که تا زمانی که این رژیم در ایران بر سر کار است، این اجماعی که امروز در اینجا وجود دارد، نه مردم ایران نه دنیا هنوز نمی‌توانند صلح و دموکراسی را حداقل در ایران تجربه کنند. اما اگر از من بپرسید، در واقع پشتیبانی مؤثر چیست؟ شما هم‌چنین می‌توانید این را با یک آزمایش کوچک آزمایش کنید، به‌محض این‌که یک کلمه در مورد مقاومت ایران، در مورد مقاومت مشروع ایران بگویید، خواهید دید که رژیم ایران نگران می‌شود و بلافاصله حاضر شده و می‌خواهد جلوی آن را بگیرد. . این در واقع معیاری برای حمایت از مقاومت ایران در داخل ایران است. این بدان معناست که تبلیغات رژیم ایران، همان‌طور که پروفسور تانتر، که اخیراً فوت کرده است، در یک تحقیق گفت، 30 برابر بیشتر از سایر سازمانهای سیاسی است. بنابراین فقط در برابر مجاهدین خلق، ماشین تبلیغاتی رژیم ایران مقدار زیادی دروغ تا 30 برابر، یعنی 30 برابر بیشتر از کل طیفهای سیاسی دیگر در ایران، نسبت خواهد داد. بنابراین، اگر واقعاً می‌خواهیم حمایت مؤثری از مردم ایران داشته باشیم، باید همان‌طور که پروفسور ویدال کوادراس گفت، باید خودمان را سازماندهی کنیم، باید کمیته تشکیل دهیم و سیاستمداران شجاع قدم پیش بگذارند. ما واقعاً باید این تابو را بشکنیم که به هیچ‌وجه به مقاومت ایران نزدیک نشوید. ما باید با مقاومت ایران وارد گفتگوی فعال شویم. و بنابراین ما می‌توانیم، همان‌طور که پروفسور ویدال کوادراس گفت که این مقاومت را مانند خانواده خود می‌داند. و سپس شما هم‌چنین می‌دانید که رژیم ایران چگونه کار می‌کند، دسیسه‌های رژیم ایران را می‌شناسید.

سپس، به نظر من، شما خود به خود به این نتیجه می‌رسید که راه‌حل در مقاومت ایران است و نه جای دیگری....

رضا محمدی:

.. ..با تشکر فراوان از شما، آقای پاسلت، آقای ویدال کوادراس عزیز و آقای آلتمایر عزیز، دوستان عزیز، خانمها و آقایان. من خیلی خوشحالم که می‌توانم چند جمله با شما صحبت کنم. در کشور من ایران یک باند جنایتکار حکومت می‌کند که نه تنها حقوق اولیه بشر را زیر پا می‌گذارد، بلکه تهدیدی جدی برای امنیت منطقه و جهان است. من بسیار مفتخرم که در تمام سالهای سیاه حکومت قرون‌وسطایی آخوندها از مقاومت برحق ایران حمایت کردم. زیرا این مقاومت از ابتدا در برابر این رژیم ظالم ایستادگی کرده و بی‌امان بر حق دیرینه مردم ایران یعنی تعیین سرنوشت پافشاری کرده است. خانمها و آقایان، به برکت مقاومت ستودنی مردم ایران، رژیم آخوندهای جنایتکار اکنون بیش از هر زمان دیگری به پایان خود نزدیک شده است. مردم به‌ویژه زنان در ایران بهای بسیار زیادی را برای آزادی و دموکراسی که ارزش‌های اروپایی نیز هستند، می‌پردازند. این مقاومت شایسته حمایت همه مدافعان دموکراسی است. با تشکر از توجه شما. پایان

۲-اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران ـ ۳۷ اعدام جنایتکارانه شامل یک زن در ۱۰ روز اول اردیبهشت -فراخوان به اقدام برای توقف اعدام در ایران، مصونیت سران رژیم، بالاترین آمران جنایت علیه بشریت، مشوق ادامه کشتار

خامنه‌ای در وحشت از قیام مردم، به اعدام وحشیانه زندانیان ادامه می‌دهد. دژخیمان امروز دوشنبه۱۰اردیبهشت ۳ زندانی را در زندان اصفهان حلق‌آویز کردند. یکشنبه ۹ اردیبهشت راشد بلوچی و حجت شمسی خانی در بندرعباس و یک هموطن بلوچ دیگر به‌نام منصور نارویی در گنبدکاووس اعدام شدند. شنبه ۸ اردیبهشت سه زندانی به نامهای سهراب حکم‌آباد، امیر محرمی و داوود نامیاری در زندان مرکزی تبریز و ایرج صنمیری در زندان اراک به‌دار آویخته شدند. سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۲ زندانی در گرگان و اراک حلق‌آویز شدند.

چهارشنبه ۵ اردیبهشت جلادان خامنه‌ای دست کم ۸ زندانی و روز ۲ اردیبهشت نیز ۱۶ زندانی را اعدام کردند که اسامی ۱۹تن از آنها در اطلاعیه ۶ اردیبهشت آمده بود.

به این ترتیب شمار اعدامهای ثبت شده در ۱۰ روز اول اردیبهشت دست‌کم به ۳۷ زندانی بالغ می‌شود.

در یک اقدام جنایتکارانه دیگر مأموران نیروی سرکوبگر انتظامی روز شنبه ۸ اردیبهشت، به سوی خودروی دو جوان به‌نام‌های محند خشنان و یونس چاه‌احمدی در بندرعباس آتش گشودند که به آتش گرفتن خودرو و جان باختن هر دو جوان منجر شد.

مقاومت ایران بار دیگر ملل متحد و ارگانهای ذیربط و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به اقدام فوری برای توقف ماشین شکنجه و اعدام در دیکتاتوری جنگ‌افروز آخوندها و نجات جان هزاران زندانی زیر اعدام فرا می‌خواند. سردمداران این رژیم به‌ویژه خامنه‌ای، رئیسی و اژه‌ای که در ۴۵ سال گذشته همواره از بالاترین مسئولان و آمران جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی بوده‌اند، باید در برابر عدالت قرار گیرند. مصونیت آنها از مجازات، چراغ سبزی برای ادامه کشتار و جنایت تلقی می‌شود.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۲۹ آوریل ۲۰۲۴)

۳-  رسانه حکومتی مشرق وابسته به اطلاعات سپاه پاسداران: در دهه ۹۰ مریم رجوی کتابی تحت عنوان زنان، نیروی تغییر نوشت. چرا که زن تنها نیرو و عنصری است که می‌تواند.تغییر به‌معنای واقعی کلمه را در ایران شکل دهد.

رسانه حکومتی مشرق وابسته به اطلاعات سپاه پاسداران روز۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ به‌نقل از یکی از کارشناسان امنیتی رژیم به نام پاشاوند در مورد استحالهٔ الگوی زن مسلمان ایرانی نوشت: این‌که رسانه‌های فارسی زبان و اپوزیسیون به‌شدت روی موضوع زن کار می‌کنند نشان‌دهنده این است .که پس از تحقیقات بسیار دریافته‌اند که زن نیروی تغییر در جامعه ایرانی است و تنها از این طریق می‌توانند اعمال تغییر کنند و طراحی‌های خود را به ثمر برسانند.

در دهه ۹۰ مریم رجوی کتابی تحت عنوان زنان، نیروی تغییر نوشت چرا که زن تنها نیرو و عنصری است که می‌تواند تغییر به‌معنای واقعی کلمه را در ایران شکل دهد.

خانم مریم رجوی در روز جهانی زن در ۱۷ اسفند ۱۴۰۲

...از همین جا خطاب به‌زنان بپا خاسته و نسل پیشتاز و جوان ایران می‌گویم:

میلیون میلیون زن ایرانی که با ستم، فقر و بهره‌کشی به‌زنجیر کشیده شده‌اند.

نجات‌شان در دست‌های شماست برخیزید و یک صدا

تمام ایران و جهان را از این فریاد پر کنید:

نه به حجاب اجباری، نه به دین اجباری، نه به حکومت اجباری.

…در ماه‌های اخیر، آخوندها، قانون جدیدی تحت عنوان «عفاف و حجاب» در مجلس شان تصویب کردند. این یک برنامهٔ سازمان‌دهی اجتماعی و امنیتی برای اعمال اختناق است که لبهٔ تیز آن متوجه زنان است.

هم‌زمان تهدید‌ها برای تحمیل حجاب اجباری به‌زنان در معابر عمومی، در واحدهای تولیدی و اداری و هم‌چنین مراکز آموزشی گسترش پیدا کرد و فشار و آزار نسبت به زندانیان سیاسی زن مضاعف شد ولی آنها هر روز بر مقاومت‌شان علیه این رژیم افزوده و می‌افزایند.

بله، دشمن شورشگران را به‌بند می‌کشد، اما آنها زندان را به میدان نبرد و مقاومت تبدیل می‌کنند.

.در واقع آخوندها به‌هر اقدام جنون‌آسایی دست می‌زنند تا راه را به‌میدان آمدن زنان و از سرگیری قیام‌ها ببندند. به این جامعة درهم کوبیده شده نگاه کنید:

بیش از ۲۷ میلیون زن ایرانی که در سن کار‌کردن هستند، غیرفعال‌اند.

مشارکت اقتصادی زنان و سهم آنها از بازار کار به‌نسبت تمام کشورهای جهان در ردیف پایین‌ترین‌هاست.

قربانی اول غارتگری بی‌رحمانه آخوندها، قربانی اول این اقتصاد درهم شکسته و قربانی اول بیکاری و بی‌خانمانی، زنان ستمزده در سراسر ایرانند.

از همین جا خطاب به‌زنان بپا خاسته و نسل پیشتاز و جوان ایران می‌گویم: میلیون میلیون زن ایرانی که با ستم، فقر و بهره‌کشی به‌زنجیر کشیده شده‌اند، نجات‌شان در دست‌های شماست. ….

برخیزید، برخیزید و یک صدا تمام ایران و جهان را از این فریاد پر کنید:

نه به حجاب اجباری، نه به دین اجباری، نه به حکومت اجباری.

و می‌توان و باید می‌توان و باید رژیم ولایت فقیه را سرنگون کرد.

و به خامنه‌ای و آخوندها می‌گویم زنجیرهای نابرابری و ستم علیه زن ایرانی و زنجیر خرافه‌ها و اجبارات دینی بیش از این دوام نمی‌آورد.

دوران ستم و سرکوب و نادیده‌انگاری زنان به‌پایان می‌رسد.

و شما به دست همین زنان آزاد و رها سرنگون خواهید شد.

روزی می‌آید که هیچ‌کس به‌خاطر نوع لباس یا زندگی فردی‌اش یا به‌خاطر باورهای دینی و سیاسی‌اش مورد سؤال قرار نمی‌گیرد.

و دیگر هیچ زنی اعدام نمی‌شود، هیچ زنی شلاق نمی‌خورد و هیچ زنی در بند و زنجیر نخواهد بود.

صدای شکستن زنجیرها به گوش می‌رسد. این صدای انقلاب است.

این پایان نظم کهنه و آغاز نظم تازه‌یی بر اساس آزادی، دموکراسی و برابری است.

طرح ۱۲ماده‌یی آزادی‌ها و حقوق زنان که از سوی مقاومت ایران ارائه شده، تضمین‌کننده همین حقوق زنان در ایران آزاد فرداست....

۴- تأکید قطعنامه و نمایندگان پارلمان اروپا بر لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداراندرخواست وزارت‌خارجه رژیم برای «درست اندیشی» با چماق داعش و تکفیریتوصیه می‌کنیم که در ارتباط با سپاه پاسداران درست بیندیشند و بارها فکر کنند!

سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

... سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بی‌شک از نگاه هر بیننده و صاحب نظر منصفی بزرگترین نیروی ضدتروریست در صحنه بین‌المللی است و نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابله با گروه‌های تکفیری و تروریستی و تروریسم بین‌المللی و چندملیتی در منطقه یک نقش منحصر به‌فرد، انکارناپذیر و تعیین‌کننده است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برخی از بهترین نیروها و فرماندهان خود را در مقابله با تروریسم سپاه داعشی و تکفیری در منطقه فدای امنیت و آرامش ملتها و دولتهای منطقه و امنیت جهانی کرده و همان‌طوری که قبلاً گفتیم اعضای پارلمان اروپا باید توجه بکنند اگر نبود نقش ضدتروریسم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مبارزه با تروریسم چند جانبه و تروریسم بین‌المللی در منطقه اعضای پارلمان اروپا در پشت درهای پارلمان اروپا در معرض تهدید تروریستهای تکفیری و چندملیتی قرار می‌گرفتند لذا به آنها توصیه می‌کنیم که در ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درست بیندیشند و برای هر گونه تصمیمی درست و بارها فکر بکنند....

گی فرهوفشتاد-نخست وزیر پیشین بلژیک-نماینده پارلمان اروپا:

فکر می‌کنم این چهارمین مناظره من است آقای بورل درباره ایران با شما و هر بار نتیجه یکی است. ما استراتژی شما را دوست نداریم. ما خواهان تغییر استراتژی شما هستیم. استراتژی دیپلوماسی مماشات به هیچ جایی نمی‌رسد. مطلقاً به هیچ کجا نمی‌رسد. شما می‌گویید نه نه نه ما تحریم کرده‌ایم چه تحریمی ما کرده‌ایم؟ تنها سه یا چهار شخص چقدر چند نفر بودند شما می‌توانید بگویید. فکر می‌کنم سه یا چهار یا پنج. صرفاً به این خاطر که ایران به روسیه سلاح صادر کرده. بنابراین این پارلمان از شما می خواهد تا این استراتژی را تغییر دهید که بر اساس اولاً تحریم‌های واقعی باشد که علیه رهبری رژیم ایران باشد.

…دوم این‌که سپاه پاسداران را یک سازمان تروریستی نامگذاری کنید نمی‌فهمم چرا اینکار را نمی‌کنید. در نهایت کار با این رژیم را با دیپلوماسی از سر نگیرید بلکه زمان آن است که اپوزیسیون را به‌رسمیت بشناسید و رابطه مستقیم با آنها برقرار نمایید. آنها نماینده واقعی مردم ایران هستند....

۵- اعتراضات بازنشستگان و رانندگان کامیونها علیه سرکوب و چپاول و غارتگری حکومت آخوندی

دوازدهمین روز اعتراض کارگران پارس هفت

اعتراض زنان پادنا به انتقال آب

بازنشستگان مخابرات ـ اردبیل – ۱۰اردیبهشت ۱۴۰۳

سهامدار خیانت می‌کند وزیر حمایت می‌کند

بازنشستگان کرمانشاه – ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تا حقمون نگیریم از پا نمی‌نشنییم

بازنشستگان مخابرات سنندج – ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازنشستگان مخابرات اهواز – ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تجمع، اعتراض حق مسلم ماست

بازنشستگان مخابرات ارومیه – ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازنشستگان مخابرات تبریز – ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازنشستگان مخابرات اصفهان – ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رانندگان کامیون - ایرانشهر – ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

اعتصاب کامیون‌داران حمل گندم ایرانشهر. عدم تخلیه بار جهت اعتراض به کمبود سوخت امروز یکشنبه نهم ۱۴۰۳ کل خودروها از ساعت ۵بعدازظهر تجمع کردند و حاضر به تخلیه بار نیستند.

رانندگان کامیون - ایرانشهر – ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

با سلام تاریخ هشت سه ۴۰۳ گندم کشاورزان گندمشون رو زمین ریخته ماشینها سوخت ندارند فرماندار و مسئول شرکت نفت قول داده بود که سوخت کامیونها را بدهد. الآن سه ماه است از این سه ماه قبلاً ۳۰۰ لیتر بود الآن ۳۴ لیتر شده فقط ماشینو بو گازوییل بگیرد دیگه هیچ. الآن تمام رانندگان تعطیل می‌کند تا سوخت ما درست نشه مسئول جهاد کشاورزی و تاکسیرانی شرکت نفت مسئول شرکت نفت فرماندار تکلیف ما را روشن کنه ما چکار کنیم با این ماشینها از ساعت چنده این ماشینها خالی وایستادند از ساعت از دیشب دیشب هم خالی نکردند امروز خالی کردند به‌خاطر. الآن به‌علت سوخته….

۶-تحولات جنگ در منطقه ـ ۱۰اردیبهشت ۱۴۰۳

خبرگزاری فلسطینی وفا روز دوشنبه در آخرین گزارش خود از اوضاع غزه نوشت بمبارانهای مناطق مسکونی در شهر غزه و شهر رفح در جنوب نوار غزه تعدادی کشته، از جمله چند کودک و دهها مجروح بر جای گذاشت.

به گفته این منبع طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ فلسطینی بر اثر حملات اسراییل در غزه کشته و ۶۸ تن دیگر مجروح شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد از آغاز حملات اسراییل به نوار غزه در ۷اکتبر تاکنون ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر از ساکنان غزه کشته و ۷۷ هزار و ۶۴۳ تن مجروح شده‌اند.

رویترز روز دوشنبه در گزارشی از مذاکرات آتش‌بس در غزه به‌نقل از استفان سورن وزیر خارجه فرانسه نوشت: مذاکرات آتش‌بس در حال پیشرفت است.

رویترز خاطرنشان کرد وزیر امور خارجه روز دوشنبه به‌منظور تلاشهای دیپلماتیک برای کاهش جنگ بین اسراییل و حماس به وزیر خارجه آمریکا و دیگر وزرای خارجه کشورهای غربی و عربی در ریاض پیوست.

انتظار می‌رود وزیر خارجه فرانسه با محمود عباس رئیس دولت فلسطین پیرامون بحران غزه گفتگو کند.

استفان سورن به رویترز گفت: ما در مورد گروگانها، وضعیت انسانی و آتش‌بس در غزه بحث خواهیم کرد. همه چیز رو به جلو است، اما همیشه باید در این مذاکرات محتاط بمانیم. وضعیت غزه فاجعه‌بار است و ما به آتش‌بس نیاز داریم.

بنا به گزارش تلویزیون العربیه، روز دوشنبه اجلاس کشورهای عضو شورای همکاری خلیج با شرکت آنتونی بلینکن در ریاض برگزار شد.

بلینکن طی سخنان خود در این اجلاس از جمله گفت: ما با شرکای خود برای دستیابی به راه‌حلی پایدار با ضمانتهای امنیتی برای اسراییل کار می‌کنیم، زیرا حمله اخیر رژیم ایران به اسراییل نشان‌دهنده تهدیدات فزاینده این رژیم در منطقه است».

بلینکن با تأکید بر پرداختن به این تهدیدات افزود: باید با حملات حوثی‌ها و موضوع امنیت دریانوردی در دریای سرخ مقابله شود. هدف قرار دادن کشتی‌های تجاری در دریای سرخ بر اقتصاد جهانی تأثیر می‌گذارد.

به‌نوشته رویترز آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت طی هفته‌های گذشته شاهد پیشرفت مادی در زمینه کمکهای انسان‌دوستانه در غزه بوده است. بلینکن از اسراییل خواست در این زمینه اقدامات بیشتری انجام دهد. وی افزود مؤثرترین راه برای کاهش بحران انسانی در غزه، دستیابی به آتش‌بس می‌باشد و ما به تلاشهای خود برای جلوگیری از گسترش جنگ غزه در غزه ادامه می‌دهیم.

بلینکن در مورد پیشنهادات ارائه شده توسط آمریکا به حماس گفت: «حماس باید فوراً تصمیم بگیرد و امیدوارم این تصمیم‌گیری درست باشد». وی افزود آمریکا هنوز طرحی در مورد حمله به رفح مبنی بر حفاظت از غیرنظامیان از سوی اسراییل دریافت نکرده است.

تایمز اسراییل روز دوشنبه به‌نقل از سخنگوی ارتش اسراییل نوشت در اولین ساعات بامداد ۲۰ موشک از خاک لبنان به شمال اسراییل شلیک شد. بنا به گزارش این منبع تعدادی از موشکها در زمینهای غیرمسکونی فرود آمدند و بقیه توسط سامانه گنبد آهنین رهگیری شدند. این حمله خسارات یا تلفات جانی در بر نداشت.

متعاقباً گروه حماس مسئولیت حمله موشکی از خاک لبنان به اسراییل را به عهده گرفت.

از سوی دیگر رسانه‌های محلی اسراییلی خبر دادند بامداد دوشنبه ۳۰ موشک به شهرهای مـِتولات و کریات شمونه و دیگر مناطق در منطقه جلیل اعلی واقع در شمال اسراییل شلیک شده است.

ارتش اسراییل در پاسخ به این حمله روز دوشنبه اعلام کرد چند مقر عملیاتی و زیرساخت نظامی حزب‌الله در مناطق جبل بلاط و مـَرو َحین در جنوب لبنان را هدف حملات هوایی قرار داده است.

فرماندهی مر کزی نیروهای آمریکا در منطقه-سنتکام- روز دوشنبه با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد نیروهای آن ۵ پهپاد جنگی بدون سرنشین متعلق به حوثی‌ها را روز یکشنبه بر فراز دریای سرخ رهگیری و سرنگون کردند. این پهپادها در آستانه انجام یک حمله قریب‌الوقوع به کشتی‌های تجاری و ناوگان آمریکا و ائتلاف بودند.

۷- جلسه روز یکشنبه مجلس ارتجاع در جنگ گرگها بر سر ورشکستگی دولت رئیسی جلاد به تشنج کشیده شد.

معین الدین سعیدی، مجلس ارتجاع ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

آقای رئیس‌جمهور یادتان هست فرمودید که خوب شد ما رئیس جمهور نشدیم که دلار بشود ۵ هزار تومان اکنون به‌جای امارهای عجیب اقتصادی که هیچ سنخیتی با سفرهای محقر مردم ندارد فکری برای ارز ۶۷ هزار تومانی و گرانی کمرشکن اینترنت گوشت و دارو بفرمایید.

جوکار عضو مجلس ارتجاع ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

آقای دولت تو سه سال گذشته کجا بودی با فریاد چه قدر درخواست کردیم لایحه را بدهی چرا ندادی؟ دولتهای گذشته چرا لایحه ندادی؟ امروز می‌آیید پشت تریبون دولت لایحه بدهد؟ قطع سخنان و تعدادی نماینده می آیند جلوی تریبون و دو دو می‌کنند.

۸- درپی لاپوشانی زاکانی شهردار دزد رژیم در تهران در یک قرارداد۲میلیارد یورویی، جنگ گرگها در شورای حکومتی شهر بالا گرفت.

به گزارش خبرگزاری حکومتی انتخاب اقراریان یکی از کسانی که پس از اعتراض به زاکانی از جلسه خارج شد، گفت: درخواست مشخص ما از زاکانی شفافیت قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین است. این قرارداد دست این شورا نرسیده. اگر نگرانی ندارید چرا قرارداد را شفاف نمی‌کنید؟

وی با اشاره به این‌که احتمال استیضاح زاکانی وجود دارد، گفت: کسانی هستند که باورشان این است که زاکانی به‌علت ناکارآمدی صلاحیت لازم را برای شهرداری تهران ندارد.

۹- خبرگزاری حکومتی رکنا نوشت فرمانده انتظامی هویزه از دستگیری ۲۲ نفز از عاملان درگیری و تیراندازی در این شهرستان خبر داد.

این منبع حکومتی با اشاره به درگیری در شرکتهای نفتی هویزه به‌نقل از سرکرده انتظامی هویزه افزود:

در بازرسی از محل درگیری یک قبضه سلاح کلت کمری و ۲ تیغه خشاب بکار رفته در صحنه تیراندازی کشف شد.

۱۰- با دستگیری برادر زاده پاسدار شمخانی یک فقره دیگر از دزدی میلیاردی در جریان جنگ گرگهای رژیم برملا شد.

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس روز یکشنبه نوشت: بازداشت موعود شمخانی معاون فنی سابق سازمان منطقه آزاد اروند و برادر زاده دبیر سابق شورای عالی امنیت تأیید و اعلام شد. وی به اتهام دریافت رشوه و فساد مالی در آبادان بازداشت شده است.

۱۱- سایت حکومتی دیده‌بان ایران از افزایش ۵۰ درصدی نرخ فقر خبر داد .

نوشت: شواهد آماری حاکی از آن است که نرخ فقر از سال ۹۶ حدود ۱۰ واحد درصد بیشتر شده است و این به‌معنای آن است که ۸ میلیون نفر به تعداد فقرا افزوده شده است. به عبارت دیگر بعد از سال ۹۶ حدود ۵۰ درصد نسبت به گذشته به جمعیت فقرای کشور اضافه شده است.

۱۲- روزنامه حکومتی اعتماد نرخ بیکاری را در استان کرمانشاه در بین ۱۵ استان بیشتر از همه استانها دانست.

و نوشت: استان «کرمانشاه» با ثبت نرخ بیکاری هفده و چهار دهم درصدی، بیشترین سطح این رقم را به خود اختصاص داده است. این رقم نشان می‌دهد که در استان کرمانشاه از هر ۱۰ فرد جویای کار تقریباً دو نفر موفق به پیدا کردن یک کار شده‌اند.

۱۳ـ یک کارشناس رژیم نسبت به فرو نشست زمین در اصفهان هشدار داد.

و گفت: ما ۴۵ برابر نرخ جهانی در اصفهان فرو نشست داریم. مهم‌ترین دلیل فرو نشست در برداشت از آبخوان است و در صورت تداوم این وضعیت اصفهان بین سالهای ۱۴۰۹ تا ۱۴۱۵ به بیابان تبدیل می‌شود.

لطفا به اشتراک بگذارید: