مشروح اخبار شامگاهی سیمای آزادی ـ شنبه

۱-اصفهان - قضاییه جلادان دادسرای انقلاب مجتمع شماره ۴

۲- کرمان (شهرستان ریگان) - انفجار در قضاییه جلادان دادگستری شهرستان ریگان

۳- ایکس خانم مریم رجوی

فراخوان به اقدام فوری ملل متحد و شورای حقوق‌بشر و نماینده ویژه برای نجات رضا رسایی و حبیب دریس دو زندانی سیاسی در معرض اعدام و لغو حکم سازی پر مکر و نیرنگ اعدام توماج هنرمند مردمی توسط قضاییه جلادان.

این احکام روی دیگر سرکوب زنان برای مهار و برون‌رفت بحرانی است که سراپای رژیم را در بر گرفته است. آخوند مکارم شیرازی که امروز از دژخیم رادان برای سرکوب زنان حمایت می‌کند همان ”دزد سلطان شکر“ با بیش از ۱۰۰ میلیون دلار سود حرام است. پاسخ مردم ایران به رژیم زن‌ستیز اعدام و قتل‌عام، مقاومت برای سرنگونی و آزادی است.

۴- اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

فراخوان به اقدام فوری برای نجات رضا رسایی و حبیب دریس دو زندانی سیاسی در معرض اعدام

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران-۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

مقاومت ایران کمیسرعالی و شورای حقوق‌بشر و نماینده ویژه ملل متحد در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران و دیگر مراجع مدافع حقوق‌بشر و هم‌چنین اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به اقدام فوری برای نجات رضا رسایی و حبیب دریس دو زندانی سیاسی محکوم به اعدام که در آستانه اجرای حکم هستند فرامی‌خواند. حکم مسخرهٔ اعدام هنرمند زندانی توماج صالحی نیز باید عاری از هر گونه ابهام و بازیهای شناخته‌شده آخوندی لغو و اعلام شود.

رضا رسایی ۳۴ساله، از هموطنان کرد در آذر ماه ۱۴۰۱ توسط سازمان اطلاعات سپاه دستگیر و برای گرفتن اعترافهای اجباری تحت شکنجه‌های وحشیانه قرار گرفت. پرونده رضا رسایی که در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه به سر می‌برد به دایره اجرای احکام فرستاده شده است.

جبیب دریس از هموطنان عرب در بهمن‌ماه سال ۹۷ دستگیر و پس از شکنجه‌های وحشیانه به همراه ۵ تن دیگر از هموطنان عرب محکوم به اعدام شد. حبیب روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت به سلول انفرادی منتقل شده است.

خامنه‌ای در محاصره بحرانهای داخلی و خارجی و برای منحرف کردن اذهان عمومی و جلوگیری از بالا گرفتن قیام، روند جنایت و صدور احکام اعدام را تشدید کرده است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۸ اردیبهشت۱۴۰۳

۵- کنفرانس در برلین ـ راه‌حل بحران ایران حمایت از آلترناتیو دموکراتیک با حضور پروفسور آلخو ویدال کوادراس رئیس کمیتهٴ بین‌المللی در جستجوی عدالت -نمایندگان مجلس فدرال و شخصیت‌های برجستهٔ آلمانی-۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کارستن مولر - نمایندهٔ مجلس فدرال آلمان، عضو ارشد کمیسیون قضایی

خوشحالم که امروز جمع کثیری از شما در اینجا حضور دارید. به‌خصوص خوشحالم که تعدادی از همکاران از فراکسیونهای مختلف بوندستاگ آلمان در اینجا حضور دارند. خوشحالم که پتر آلتمایر، وزیر اقتصاد پیشین آلمان، امروز در بین ما است.

من هم‌چنین به‌طور خاص خوشحالم که از راه دور، یک پارلمانتر باسابقهٔ پارلمان کشور خودش و نیز پارلمان اروپا که ۱۵سال در آنجا نایب‌رئیس بوده، امروز در میان ما حضور دارد. درخواست یک تشویق گرم را برای آلخو ویدال کوادراس دارم.

ما در اینجا هم نمایندگان و نمایندگان پیشین از سطح فدرال و هم از پارلمان اروپا را داریم. من به جمعیت نگاه می‌کنم و البته خوشحالم که اشتفانی بونگ از مجلس نمایندگان برلین نیز در بین ما است. خوش آمدید. همان‌طور که گفتم، بسیار مهم است که همه‌چیز فراتر از خطوط حزبی باشد و خانم‌ها و آقایان، من قبلاً به این موضوع اشاره کردم و دیشب افتخار بزرگی داشتم که شب را با آلخو بگذرانم که امروز او را در اینجا داریم. او به‌این شناخته شده است که از دیرباز برای آزادی و دموکراسی مبارزه می‌کند و در این میان، ایران آزاد و دموکراتیک جایگاه ویژه‌یی در قلب او دارد. آلخو مبارزه با رژیم جنایتکار آخوندی را اساساً به وظیفه زندگی خود تبدیل کرده است و این کار را با تعهدی کاملاً خاص انجام می‌دهد و ما از این بابت بسیار خوشحالیم. ما مشتاقانه منتظر شنیدن سخنان او هستیم و خوشحالیم که کسی را در بین خود داریم که بدون هیچ ترسی در برابر این رژیم می‌ایستد، مانند بسیاری از افراد در این سالن، کسی که پیگرد شخصی، آزار و اذیت و حتی سوءقصد به جانش او را متوقف نمی‌کند و این یک موقعیت کاملاً خاص است. او بسیار فداکار و شجاع است و به‌همین دلیل به‌طور کامل در این جمع جا می‌گیرد.

اجازه بدهید چند جمله‌یی هم در ابتدای بحث بگویم. ۴۵ سال است که شاهد جنایت رژیم آخوندی در ایران هستیم و وقتی می‌گویم شاهد آن هستیم، منظورم همین است، زیرا به‌عقیده من و احتمالاً در این جمع همراهان خوبی دارم، ما در مجموع در برابر این رژیم قاطع نبوده‌ایم و با تردید با آن برخورد کرده‌ایم و در ماههای اخیر، هفته‌های اخیر و روزهای اخیر شاهد آن هستیم که تجاوزات گسترده و بی‌رحمانه‌یی از سوی رژیم آخوندی وجود دارد و من در اینجا چند یادداشت برای خودم آماده کرده‌ام.

حمله‌های موشکی، راکتی و پهپادی گسترده از خاک ایران به اسرائیل ولی هم‌چنین باید به‌یاد داشته باشیم که در حال حاضر در سال جاری صدها نفر در ایران اعدام شده‌اند. صدها نفر اعدام شده‌اند، به‌طوری که در سه ماهه اول به‌طور متوسط این آمار هر روز بیش از پنج نفر بوده و این موضوع عملاً در اخبار، حتی در آلمان، ذکر نمی‌شود. ما می‌خواهیم این را به‌همراه هم تغییر بدهیم. من فکر می‌کنم نباید از این موضوع گذشت، این چهرهٔ واقعی این رژیم را نشان می‌دهد و ما امروز در بوندستاگ آلمان بحثهایی در مورد ایران داشتیم، این موضوع نیز مطرح شد که خواسته‌یی است که به‌نظر من همه ما می‌توانیم در اینجا بر سر آن با هم توافق کنیم، این‌که سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی اعلام شود. حقیقت را باید گفت، آنها چیزی جز یک سازمان تروریستی نیستند. ما در مورد این موضوع صحبت کردیم و البته رنج‌های کاملاً ملموس این قتل‌های جنایتکارانه، قتل‌های دسته‌جمعی، اغلب به‌اندازه کافی مورد بحث قرار نگرفته و ما می‌خواهیم امروز این کار را انجام بدهیم.می‌خواهیم سهم خود را برای تضمین تحقق یک ایران آزاد بدهیم، شورای ملی مقاومت بخش بسیار مهمی از اپوزیسیون ایران است، می‌خواهیم ین اپوزیسیون در غلبه بر این رژیم موفق شود و اگر در اینجا این کار را انجام بدهیم، به هیچ‌وجه به این معنی نیست که سعی می‌کنیم از خارج چیزی را به‌اجرا بگذاریم. من معتقدم و ما این را در چند ماه اخیر آموخته‌ایم که مردم ایران به‌قدر کافی مصمم، شجاع و آگاه هستند که خودشان رژیم را سرنگون کنند، ولی ما نمی‌خواهیم در حفاظت از این مردم شجاع، از جمله بسیاری از زنان و بسیاری از زنان جوان کوتاهی کنیم تا به آنها این پیام را بدهیم که شما تنها نیستید؛ ما از نزدیک نظاره‌گر هستیم و در کنار شما هستیم. هم‌چنین می‌خواهم به اطلاع شما برسانم که هفته گذشته، همان‌طور که در اینجا نوشتم، ۱۴۵ عضو کنگرهٔ آمریکا قطعنامه‌یی را امضا کردند که در آن از آرمان یک ایران آزاد و دموکراتیک حمایت شده و این یک نشانهٔ مهم است. اکثر افراد حاضر در اینجا نیز با این موضوع موافقت کرده‌اند و به‌طور علنی آن‌را نمایندگی می‌کنند. از این بابت از شما بسیار تشکر می‌کنم و اکنون به من اطلاع داده شده است که یک پیام تصویری از خانم رجوی دریافت کرده‌ایم و از این بابت خوشحالیم. از بودن در جمع شما بسیار خوشوقتم و در انتظار یک شب هیجان‌انگیز هستم و امیدوارم که این علامت تعیین‌کنندهٔ امروز ما، برای مبارزه شجاعانه در راستای آزادی در ایران از امروز فراتر برود. از صمیم قلب از حضور با ارزش شما، تشکر می‌کنم.

۶-سخنرانی خانم مریم رجوی در کنفرانس برلین

آقای مولر،

پروفسور آلخو ویدال کوادراس،

نمایندگان محترم مجلس فدرال آلمان،

شخصیتهای محترم، دوستان گرامی!

روز به‌خیر. از تشکیل این جلسه و از فرصتی که به من دادید تشکر می‌کنم و خوشحالم دوست بزرگ مردم و مقاومت ایران آقای ویدال کوادراس در این جلسه حضور دارد.

تلاش برای ترور پروفسور ویدال کوادراس و واکنش او، همهٔ حرف را در بارهٔ ماهیت رژیم آخوندها و سیاست درست علیه آن بیان می‌کند.

مطمئنا آقای ویدال کوادراس یکی از مظاهر شرافت اروپاست. او از ارزش‌های دموکراتیک و حقوق‌بشری با پرداخت بهایی سنگین دفاع کرد.

وقتی که رژیم آخوندی او را در لیست تروریستی خودش قرار داد، او این کار را مدال افتخار توصیف کرد.

وقتی که هدف شلیک قرار گرفت، آخرین توان خود را به کار گرفت تا انگشت اشاره را به سمت رژیم ایران به‌عنوان عامل ترور نشانه برود.

بعد از این حادثه تراژیک به‌گفته همسرش، آمپاروی عزیز، برای بازگشت به صحنه و رویارویی با رژیم آخوندی سر از پا نمی‌شناخت. خوشحالم که او را با همان انرژی پیشین و شاید هم بیشتر می‌بینم.

به داشتن دوستانی مانند پروفسور ویدال کوادراس و هر یک از شما افتخار می‌کنم.

به‌رغم تعلق به ملت و کشور و مذهب و زبانی دیگر، شما بر اساس ارزش‌های انسانی مشترک و و حقوق‌بشر و حقوق دموکراتیک با ما همراه هستید.

در این جنگ پرچالش با فاشیسم دینی شما به حمایت مردم ایران آمده‌اید. روزی می‌آید که مردم ایران به‌گرمی در ایران آزاد فردا از شما استقبال خواهند کرد.

دوستان عزیز!

صدور تروریسم، بنیادگرایی اسلامی و جنگ‌افروزی اجزای اصلی سیاست خارجی رژیم آخوندی در ایران است. این همواره بخشی از استراتژی بقای این رژیم بوده است.

اما در شرایط فعلی به‌دلیل ضعف مفرط و ترس از قیام مردم برای سرنگونی به این سیاست‌های مخرب روی آورده است.

دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران با جامعه ایران و با جامعه جهانی در جنگ است. تنها در سال ۲۰۲۳، رژیم۸۶۴ نفر را اعدام کرد و این روزها سرکوب زنان در خیابان‌ها را تشدید کرده است. هدف به انقیاد کشاندن کل جامعه برای ممانعت از یک قیام دیگر است.

علاوه بر این حملات تروریستی در خارج ایران، به دفتر شورای ملی مقاومت در برلین و مراکز وابسته به مقاومت در پاریس و لندن و تلاش برای ضربه زدن به اشرف۳ و محاکمه غیابی بیش از ۱۰۰تن از اعضای مقاومت ایران انجام شده است.

تحولات اخیر در منطقه هم، نشان داد که رژیم برای حفظ قدرت خود، به جنگ تکیه می‌کند.

در ۲۵فروردین رژیم مجبور شد نقاب گروه‌های نیابتی را کنار بگذارد و خودش مستقیم وارد جنگ شد.

اثبات شد که طرف اصلی جنگی که از ۱۵مهر شروع شده، رژیم ایران است.

خامنه‌ای تنها طرفی است که از کشتار هولناک و رنج مردم بیگناه در منطقه سود می‌برد. سر مار جنگ و تروریسم، در تهران است.

تشدید صدور تروریسم و جنگ‌افروزی این رژیم، به‌وضوح حاکی از آن است که سیاست در قبال رژیم ایران، اشتباه بوده است. این موضوع، ضرورت یک مسیر صحیح رو به پیش را برجسته می‌کند.

سیاست مماشات با فاشیسم دینی در سه دهه گذشته دو مؤلفه مهم داشته است:

اول، بی‌تفاوتی و نادیده‌گرفتن سرکوب مردم ایران و جنگ‌افروزی و تروریسم این رژیم در خارج ایران.

دوم، همراهی با رژیم در بستن راه تغییر دموکراتیک در ایران.

مهمترین درس از وقایع هولناک ماه‌های اخیر این است که این سیاست باید متوقف شود. جای آن را باید همراهی با تغییر دموکراتیک توسط مردم و مقاومت ایران بگیرد. راه‌حل قطعی، سرنگونی رژیم به دست مردم و مقاومت ایران است که بیش از هر زمان دیگر در دسترس است.

مقاومت ایران و مردم ایران توان تغییر رژیم را دارند. خواست ما این است که امتیاز دادن به‌این رژیم را متوقف کنید.

سؤال این است که با توجه به دخالت سپاه پاسداران در تروریسم و جنگ‌افروزی، چرا اتحادیه اروپا در اعلام آن به‌عنوان یک موجودیت تروریستی تعلل می‌کند؟

بنا به اسناد فاش شده در رسانه‌ها، شرکت‌های پوششی سپاه پاسداران در آلمان در حال تهیه مواد حساس با کاربرد نظامی هستند. به علاوه، در بسیاری از کشورهای غرب شمار قابل توجهی از عوامل وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران در کشورهای مختلف غربی به جاسوسی، تروریسم و شیطان‌سازی علیه مجاهدین و تهیه تجهیزات موشکی و پهپاد مشغولند. چرا این‌ها در خاک اروپا تحمل می‌شوند؟

دوستان عزیز!

در چنین شرایطی اتحادیه اروپا باید در کنار مردم ایران قرار بگیرد.

این نه تنها خواست مردم ایران بلکه یک عنصر ضروری برای صلح و آرامش در خاورمیانه و جهان است. این لازمهٔ پایان دادن به تروریسم و جلوگیری از وقایع تراژیکی مانند ترور پرفسور آلخو ویدال کوادراس است.

امیدوارم نمایندگان مجلس فدرال، ابتکار ارائه سیاست صحیح برای رسیدن به این اهداف را در پیش بگیرند

۱. نامگذاری رسمی سپاه پاسداران به‌عنوان یک موجودیت تروریستی

۲. قرار دادن رژیم ایران به‌عنوان تهدید صلح و امنیت جهان ذیل فصل هفت منشور شورای امنیت ملل متحد

۳. فعال کردن مکانیزم ماشه در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد

۴. و به‌رسمیت شناختن مبارزهٔ مردم ایران برای سرنگونی رژیم آخوندی

از همه شما متشکرم.

پروفسور آلخو ویدال کوادراس رئیس کمیتهٴ بین‌المللی در جستجوی عدالت

سیاست غرب در قبال رژیم ایران اشتباه بوده است. هر چه تلاش‌های ما برای نرمش با رژیم ایران بیشتر باشد. هر چه امتیاز بیشتری بدهیم آنها مهاجم‌تر می‌شوند. ما باید این سیاست را تغییر بدهیم.

پروفسور آلخو ویدال کوادراس – رئیس کمیتهٴ بین‌المللی در جستجوی عدالت

سلام، بعدازظهر همه شما به‌خیر و از این استقبال گرم بسیار سپاسگزارم. بسیار خوشحالم که در این زمان تأمل مشترک در مورد یک مشکل با شما صحبت کنم، مسأله‌یی که ثابت شده است یکی از مهم‌ترین مسائل حال حاضر جهان است. قصد ندارم نظرات خودم را به شما بگویم، اما می‌خواهم چند واقعیت را با شما در میان بگذارم. اولین واقعیت این است که سیاست غرب در قبال رژیم ایران به‌مدت بیش از چهار دهه سیاستی اشتباه بوده است. این سیاست بر اساس نرمش، مذاکره و گفتگو بوده است. خوشبختانه، می‌دانیم که کارساز نیست. هر چه تلاش‌های ما برای نرمش با رژیم ایران بیشتر باشد، هر چه امتیاز بیشتری بدهیم، هر چه چیزهای بیشتری از ما دریافت کنند، آنها مهاجم‌تر می‌شوند. بنابراین، اولین واقعیت این است که سیاست نرمش بی‌فایده است، بی‌خاصیت است، نتیجه معکوس می‌دهد، ما باید این سیاست را تغییر بدهیم. این اولین واقعیت است. واقعیت دوم این است که در ایران تغییر رژیم، از دیکتاتوری مذهبی، ظالم و جنایتکار به یک دموکراسی جامع ضروریست و برای آن، به ابزاری نیاز داریم که بتواند این تغییر را محقق کند. البته ما در کشورهای دموکراتیک غربی نمی‌توانیم این تغییر را انجام بدهیم، ولی می‌توانیم کمک کنیم، می‌توانیم حمایت کنیم، ولی نمی‌توانیم آن‌را انجام بدهیم. مردم ایران باید این کار را انجام بدهند؛ مردم ایران. واقعیت دوم این است که این ابزار، ابزار ایرانی، برای پیشبرد این تغییری که مردم ایران قویاً به آن نیاز دارند، مقاومت ایران، اپوزیسیون ایران به‌رهبری خانم مریم رجوی است که مدتی قبل به سخنانشان گوش فرا دادیم. شورای ملی مقاومت ایران و هم‌چنین ستون‌فقرات آن، سازمان مجاهدین خلق ایران، قدرتمندترین ابزارهایی هستند که مردم ایران برای این تغییر در اختیار دارند. من بیش از ۲۰ سال است که با آنها کار می‌کنم، از این‌رو آنها را می‌شناسم. آنها را به‌خوبی می‌شناسم، همان‌طور که خانواده‌ام را می‌شناسم. پس حرف‌های مرا باور کنید، چون من برخلاف رژیم ایران تبلیغ نمی‌کنم. من با شما تجربه یک زندگی را به‌اشتراک می‌گذارم. شورای ملی مقاومت ایران و سازمان مجاهدین یک جنبش خارق‌العاده، منظم، متعهد، صادق و شجاع هستند. دوست دارم برنامه‌یی را که آنها برای ایران دارند، برای اسپانیا داشته باشم. برنامه ۱۰ماده‌یی خانم رجوی به‌واقع بی‌نقص است. هر فرد مدافع دموکراسی در جهان از آن حمایت می‌کند. آنها برخلاف ادعای رژیم یک گروه کوچک نیستند. هر بار در گردهمایی بزرگ سالانه‌یی که در فرانسه برگزار می‌کنند، ۸۰۰۰۰، ۹۰۰۰۰ نفر را گردهم می‌آورند. من فقط در گردهمایی بزرگ شورای ملی مقاومت ایران ۹۰۰۰۰ نفر را خطاب قرار دادم. باید به شما بگویم که صحبت کردن مقابل ۹۰۰۰۰ نفر بسیار تأثیرگذار است. این یک تجربه واقعی است. برای یک سیاستمدار، تجربه‌یی بسیار عمیق است. بنابراین، اپوزیسیون ایران، بدیهی است که می‌تواند گروهها یا عناصر متفاوتی داشته باشد، اما تنها گروهی که به‌واقع می‌تواند رهبری این تغییر به‌سمت دموکراسی را برعهده بگیرد، سازمان مجاهدین خلق، شورای ملی مقاومت ایران و خانم رجوی هستند.

چهارمین و آخرین واقعیت این است که رژیم ایران یک رژیم جنایتکار و تروریست است. آنها صدها هزار نفر از مردم را کشته‌اند. فقط در سال ۱۳۶۷، آنها ۳۰۰۰۰ نفر از سازمان مجاهدین را اعدام کردند، که بسیاری از آنها در حال گذراندن دوران محکومیت در زندان بودند، این یک تخریب وحشتناک حاکمیت قانون است. پس این رژیم، یک رژیم جنایتکار است. نمی‌توانیم با آن طوری رفتار کنیم که با دیگر دیکتاتوریهای دنیا رفتار می‌کنیم.

تغییر رژیم در ایران، اگر می‌توانستیم این رژیم جنایتکار را سرنگون کنیم و می‌توانستیم در ایران یک دموکراسی با برابری زن و مرد، انتخابات آزاد، حاکمیت قانون، بدون سلاح اتمی داشته باشیم، ژئوپلیتیک‌ِ نه‌تنها خاورمیانه بلکه کل جهان را تغییر می‌دهد. این چیزی است که دولتهای ما، دولتهای ملی یا نهادهای اروپایی هرگز آن‌را درک نکرده‌اند. و من این‌را تجربه کرده‌ام، چون همیشه در پارلمانها بوده‌ام. در ۲۶ سال زندگی فعال سیاسی‌ام، هرگز در قوه مجریه نبودم، از این‌رو هرگز بودجه‌یی را مدیریت نکرده‌ام که گاهی، خوب است. اما من در پارلمان کاتالونیا، در مجلس سنای اسپانیا و در پارلمان اروپا بوده‌ام و نتیجه‌یی که گرفتم این است که پارلمانها باید بر دولتهای خود تأثیر بگذارند تا سیاست اروپا و غرب در رابطه با ایران را تغییر بدهند. پس دوستان عزیز من در بوندستاگ، به‌جرأت می‌گویم،

من به شما اطمینان می‌دهم که یک ایران دموکراتیک که روابط دوستانه‌یی با ما، کشورهای دموکراتیک غربی داشته باشد و با ارزش‌های دموکراسی و حقوق‌بشر ما مشترک است، جهان را تغییر می‌دهد و دنیای بهتری را می‌سازد. از این‌رو من شما را به این کار دعوت می‌کنم و البته اگر این کار را انجام دادید، بودن در کنار شما باعث افتخار من خواهد بود. بسیار از شما متشکرم.

کارستن مولر - نمایندهٔ مجلس فدرال آلمان، عضو ارشد کمیسیون قضایی

...قرار است با موضوعات اطلاعات دروغ و نفوذ مقابله کنیم. همین‌طور که می‌بینیم، به‌خصوص در هفته‌های اخیر و چند ماه گذشته، رژیم ایران به‌سختی در حال کار بر روی نفوذ افراد به درون دولتهای کشورهای غربی بوده و در این زمینه تا حدودی هم موفق عمل کرده است. هم‌چنین در زمینه انتشار اطلاعات غلط نیز نسبتاً موفق بوده‌اند.

پس برای مبارزه با این نفوذ و اطلاعات غلط چه کاری می‌توانیم انجام بدهیم؟ چون باید با رژیم مبارزه کنیم.

پروفسور آلخو ویدال کوادراس – رئیس کمیتهٴ بین‌المللی در جستجوی عدالت

...خب، بر اساس تجربه من، این رژیم سابقه طولانی در این کار دارد و پول زیادی هم در اختیار دارد. متأسفانه آنها می‌توانند چیزهای زیادی را بخرند، از جمله روزنامه‌نگاران، اساتید دانشگاه و حتی گاهی اوقات سیاستمداران.

در پارلمان اروپا، آنها چندین جاسوس داشتند و به‌طور خاص سعی در استخدام مشاوران سیاسی داشتند. به‌عنوان مثال در پارلمان اروپا، مشاور سیاسی گروه سوسیالیست به‌طور واضح یک جاسوس برای رژیم ایران بود و سرانجام، او به‌عنوان بخشی از رسوایی «قطر گیت» دستگیر و از پارلمان اخراج شد.

سؤال: شناسایی آنها آسان است، این‌طور نیست؟

چون اولاً آنها به‌طور سیستماتیک به اپوزیسیون ایران حمله می‌کنند. این یک نشانه است. دوم این‌که آنها همیشه با عبارات ملایم در مورد رژیم ایران صحبت می‌کنند.

و بعد از این‌که این افراد را چه دانشگاهی، روزنامه‌نگار، سیاستمدار یا مشاور سیاسی باشند شناسایی کردید، کاری که باید انجام بدهید افشای آنهاست. آنها را رسوا کنید تا با اعمالشان به‌نفع جنایتکارترین رژیم دنیا روبه‌رو شوند و شاید دست از کارهایشان بردارند. پس فقط یک راه وجود دارد. آنها را شناسایی کنید و رسوا کنید. این تنها راه است.... ادامه دارد

۷-تظاهرات یاران شورشگر ـ محکومیت احکام اعدام و موج اعدامهای فزاینده توسط رژیم آخوندی

استکهلم – ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اعدام نه نه نه نه – هر شش ساعت یک اعدام رکورد شیخ بدنام – نسل قیام می‌جوشد ایرانی میخرو شد – انقلاب رسم ماست سرنگونی عزم ماست – سر مار ولایت عامل هر جنایت - اعدام نه نه نه نه- زندانی سیاسی آزاد باید گردد - اعدام نه نه نه نه – انقلاب رسم ماست سرنگونی عزم ماست –– سر مار ولایت عامل هر جنایت - مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر - نه سلطنت نه رهبری دموکراسی برابری – سلطنت ولایت یکصد سال جنایت - مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر - سلطنت ولایت یکصد سال جنایت - - نه سلطنت نه رهبری دموکراسی برابری –

اجرای جمعی سرود حاضر

مسعود رهبر ماست پیروزی از آن ماست - دموکراسی آزادی با مریم رجوی

یوتوبوری – ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

زمان انقلابه آتش تنها جوابه - شورشی جنگاور حاضر حاضر تا آخر - تنها راه رهایی سلاح و سرنگونی - مرگ بر خامنه‌ای لعنت بر خمینی - - تنها راه رهایی سلاح و سرنگونی - ایرانی می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد – می‌جنگیم می‌رزمیم ایرانو پس می‌گیریم - حرف اول حرف آخر سرنگونی سرنگونی زمان انقلابه آتش تنها جوابه - - سر مار ولایت عامل جنگ و غارت  

لندن – ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

محاکمه قاتلان خواسته خلق ایران – تا دیکتاتور تو کاره قیام ادامه داره- انگلیسی- ایران سراسر آتش آتش جواب آتش – رئیسی جنایت‌پیشه حسابرسی در پیشه- انقلاب رسم ماست سرنگونی حق ماست- مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر 

سیدنی – ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

زندانی سیاسی آزاد باید گردد - مرگ بر اصل ولایت فقیه – مرگ بر رئیسی 

هایدلبرگ – ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایران سراسر آتش آتش جواب آتش - سر مار ولایت عامل هر جنایت – خارجی- ایران سراسر آتش آتش جواب آتش 

برمن – ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

نمایشگاه عکس شهدای قیام و مجاهدین

آرهوس – ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاریس – ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایران سراسر آتش آتش جواب آتش – فرانسوی- تا دیکتاتور رو کاره قیام ادامه داره - سر مار ولایت عامل هر جنایت – محاکمه قاتلان خواسته خلق ایران – رئیسی جانیه دشمن ایرانیه

۸-اعتراضات زحمتکشان و اقشار محروم علیه غارتگری و چپاول حکومت آخوندی

رانندگان کامیون کرمان – ۸اردیبهشت ۱۴۰۳

رانندگان کامیون عسلویه – ۸اردیبهشت ۱۴۰۳

صحبت هموطن: هشتم اردیبهشت ۴۰۳ تجمع کامیون‌داران شهرستان عسلویه جلوی فرمانداری در اعتراض به کاهش شدید سهمیه سوخت و کرایه ها

رانندگان کامیون جکیگور – ۸اردیبهشت ۱۴۰۳

صحبت هموطن: دومین روز اعتصاب کامیون‌داران کارخانه سیمان. جکیگور اعتصاب کامیون‌داران دومین روز

رانندگان کامیون ـ تهران– ۸اردیبهشت ۱۴۰۳

بازنشستگان تهران – ۸اردیبهشت ۱۴۰۳

صحبت هموطن: لطف کنید تراکت هاتون فیلم بگیره ازشون

درخشنده حیا کن. رها کن

ساحل نشینان سیریک ـ استان هرمزگان – ۷اردیبهشت ۱۴۰۳

صحبت هموطن: توی آب شرین کن قراره اینجا احداث بشه تحت عنوان انتقال آب صنایع اصفهان هست.

صحبت هموطن: ۹۰ هکتار اراضی مردم الآن تو طرح اینهاست چرا واگذار شده نمی‌دانیم.

صحبت هموطن: مقداری زمین که ۱۳۰ سال ۱۴۰ سال خرید اجدادمان است، این می‌رود زیر محوطه آب شیرین کن.

صحبت هموطن: در بهترین حالت اگر ۹۰ هکتار هم باشه کل روستاهای. و زیارت و زیارت بالا را در بر می‌گیرد.

کارگران کاغذ سازی ـ شوش – ۸اردیبهشت ۱۴۰۳

متقاضیان پژوه پارس ـ تهران ۸اردیبهشت ۱۴۰۳

کشاورزان گوجه کار ـ رودبار – ۸اردیبهشت ۱۴۰۳

دانشجویان و دانش‌آموختگان علوم تغذیه ـ تهران ۸اردیبهشت ۱۴۰۳

۹- سیل و آبگرفتگی در ۱۲ استان و ۵۶شهرستان و مشکلات شدید هموطنان سیل‌زده به‌ویژه در استان سیستان و بلوچستان، به‌دلیل سیاست‌های ضدمردمی رژیم ادامه دارد و با جان باختن یک دانش‌آموز، شمار قربانیان سیل در استانهای مختلف به ۲۴ تن رسیده است.

در استان خراسان جنوبی یک دانش‌آموز بر اثر غرق شدن در سیل جان باخت. سایت حکومتی دانشجو نوشت: سیل، آرزوی ۱۲ ساله دانش‌آموز زیرکوهی را با خود برد.

این منبع افزود: دانش‌آموزان حوزه شهرستانهای زیرکوه و حاجی‌آباد به‌دلیل وقوع سیل و بسته بودن راه‌ها نرسیدند، در جلسه کنکور که در شهر حاجی آباد برگزار می‌شد، حاضر شوند.

در استان کرمان بارش باران باعث آبگرفتگی پارکینگ کارخانه خودروسازی ارگ جدید بم شد و هزاران خودرو در آب غرق شدند.

در استان سیستان و بلوچستان نیز جاده چشمه زیارت به زاهدان در پی سیلاب و بارندگی بسته است.

۱۰-نیویورک تایمز ـ حمله پهپادی به یک میدان گازی اقلیم کردستان عراق

نیویورک تایمز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ نوشت: حمله هواپیمای بدون سرنشین به یک میدان گازی بزرگ در اقلیم سلیمانیه کردستان عراق ۴ کارگر را کشت. مشخص نیست که آیا این حملات بخشی از نبرد منطقه‌ای بزرگتر بین رژیم ایران و اسراییل است که در طول جنگ غزه تشدید شده است یا خیر.
رئیس اقلیم کردستان، این حمله را محکوم کرد و از دولت بغداد خواست در این باره تحقیق کند. نیچروان بارزانی با بیان این‌که این حملات صلح و ثبات کشور را به خطر می‌اندازد، افزود: نمایندگان دولت فدرال عراق باید وظیفه خود را برای جلوگیری از این حملات انجام دهند و عاملان آن را از هر طرف پیدا کنند و طبق قانون مجازات کنند. '

نیویورک تایمز افزود: در حال حاضر بین رژیم ایران و عراق بر سر هر گونه تلاش عراق برای توسعه تولید گاز داخلی تنش وجود دارد. رژیم ایران سالانه حدود ۴ میلیارد دلار گاز به عراقمی‌فرو شد زیرا عراق گاز کافی برای سوخت نیروگاههای برق خود را ندارد. کردستان و دولت عراق در مورد توسعه میدان کورمور بحث می‌کردند.

سایت کردستان ۲۴ نوشت: هوشیار زیباری، عضو دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان عراق و وزیر اسبق امور خارجه‌ٔ عراق روز جمعه ٧ اردیبهشت گفت: که حمله‌ٔ پهپادی به میدان گازی کورمور یک حمله‌ٔ سیستماتیک به اقتصاد اقلیم کردستان است و سیاست راضی‌کردن و آتش‌بس با گروه‌های شبه‌نظامی سودی ندارد.

هوشیار زیباری بر ضرورت وحدت و موضع‌گیری واحد تأکید کرد و گفت: بدون توجه به همپیمانی و ناامیدی برخی از جریانها، تمام اقلیم کردستان مورد هدف قرار می‌گیرد.

کردستان ۲۴ افزود: روز جمعه ٧ اردیبهشت۱۴۰۳، پیشوا هورامی، سخنگوی اقلیم کردستان در بیانیه‌یی گفت: دستان شیطانی و خرابکاران بار دیگر در یک اقدام تروریستی میدان گازی کورمور را هدف قرار دادند که این آسیب به‌طور قابل ملاحظه بر کاهش برق تأثیر می‌گذارد. این حمله‌ٔ پهپادی۴ کشته و ٢ مجروح بر جای گذاشت.

وزارتخانه‌های برق و منابع طبیعی اقلیم کردستان نیز به مشترکان برق اعلام کردند: به‌دلیل حمله‌ٔ پهپادی به میدان کورمور، گازرسانی به نیروگاهها متوقف شده است.

میدان گازی کورمور سوخت نیروگاههای برق در استانهای سلیمانیه و اربیل را تأمین می‌کند.

این نیروگاهها تأمین۶۸ درصد از برق اقلیم کوردستان را برعهده دارند.

یادآوری می‌کنیم که پس از جنگ اشغال عراق توسط آمریکا، بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن از مردم عراق و سپس ۳ میلیون تن از شیعیان این کشور در بیانیه‌های تاریخی خود خاطرنشان کردند که راه‌حل عراق «از خلع ید رژیم ایران در صحنه عراق و از به‌رسمیت شناختن موقعیت مجاهدین خلق می‌گذرد که وزنه تعادل در برابر دخالت‌های حکومت ایران هستند. کما این‌که خلع‌سلاح آنها موازنهٔ استراتژیکی در این منطقه حساس از جهان را به‌سود رژیم ایران برهم زد».

۱۱-تحولات جنگ در منطقه ـ ۸اردیبهشت ۱۴۰۳

خبرگزاری فلسطینی وفا روز شنبه از تشدید حملات هوایی و گلوله‌باران اردوگاه نصیرات و مناطق شمالی و اطراف شهر غزه خبر داد. در این حملات دهها تن از جمله چند کودک کشته شدند.

در حمله اسراییل به مناطق مسکونی در شهر رفح نیز ۴ تن، از جمله یک کودک کشته شدند.

وزارت بهداشت فلسطین آخرین آمار قربانیان حملات اسراییل به غزه را ۳۴ هزار و ۳۸۸ کشته و ۷۷ هزار و ۴۳۷ مجروح اعلام کرد.

تظاهرات گسترده دانشجویان در کشورهای مختلف جهان در حمایت از فلسطین ادامه یافت و رسانه‌ها و ناظران سیاسی در آمریکا و اروپا این تظاهرات را مشابه اعتراضهای گسترده جهانی در زمان جنگ ویتنام دانستند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، مخالفت با عملیات نظامی اسراییل در رفح به دانشگاه‌ها در سراسر ایالات متحده کشیده شد، در دانشگاه جورج واشنگتن در پایتخت ایالات متحده در اردوگاه دانشجویان حامی فلسطین روی پلاکاردی نوشته شده است 'تهاجم را متوقف کنید! دست از رفح بردارید!' .

رویترز نیز در گزارشی از گسترش تظاهرات ضد جنگ در دانشگاههای آمریکا نوشت: در حالی که کلمبیا کانون جنبش اعتراضی دانشجویی است، کانون توجه ملی در این هفته تقریباً هر روز به دانشگاههای جدید - از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی تا دانشگاه آتلانتا تا کالج امرسون بوستون - معطوف شده است. دانشگاه کالیفرنیای جنوبی این هفته مراسم اصلی فارغ‌التحصیلی خود در ۱۰ مه را لغو کرد و اعلام کرد که اقدامات امنیتی مورد نیاز جدید باعث تأخیر بیش از حد در کنترل جمعیت می‌شود.

آسوشیتدپرس از تظاهرات در دانشگاه پاریس خبر داد و نوشت: دانشجویان پاریس با الهام از اردوگاههای همبستگی با مردم فلسطین در غزه در پردیس‌های دانشگاهی در ایالات متحده، روز جمعه دسترسی به ساختمان پردیس دانشگاه معتبر فرانسه را مسدود کردند و مدیران را وادار کردند تا همه کلاس‌ها را به‌صورت آنلاین برگزار کنند. . معترضان ابتدا ساختمان مرکزی دانشگاه را اشغال کردند و ورودی آن را با سطل‌های زباله، سکوهای چوبی و دوچرخه مسدود کردند. آنها هم‌چنین در کنار پنجره‌های ساختمان تجمع کردند و شعارهایی برای حمایت از فلسطین سر دادند و پرچمها و پلاکاردهای فلسطین را آویزان کردند.

سی.بی.اس نیوز گفت: «اعتراضات در حمایت از فلسطین در دانشگاههای ایالات متحده و سراسر جهان در حال گسترش است. تظاهرات در دهها دانشگاه از شرق تا غرب کشور برگزار شد؛ از جمله در یو.سی.ال.ای. ، دانشگاه اموری  و دانشگاه تگزاس در آستین. تظاهرات در حمایت از فلسطین هم‌چنین در آن سوی اقیانوس در پاریس برگزار شده است».

رویترز در گزارشی نوشت: «برای برخی از دانشجویان دانشگاه کلمبیا، اردوی اعتراضی یک درس تاریخ زنده است. قبل از این‌که دانشجویان هفته گذشته اردوگاه اعتراضی حامیان فلسطینی‌ها را در زمین چمن دانشگاه کلمبیا برپا کنند، برخی از آنها در یک دوره اختیاری به نام «کلمبیا ۱۹۶۸» در مورد تظاهرات علیه جنگ ویتنام شرکت کردند که به‌همین ترتیب لحظه‌ای برانگیزاننده برای فعالیت‌های دانشگاهی بود».

نشریهٔ هیل نوشت: «تظاهرات دانشجویی طرفداران فلسطین درس‌های آموخته‌شده از تظاهرات گذشته را برجسته می‌کند. معترضان حامی فلسطین که صدایشان در دانشگاههای سراسر آمریکا به گوش می‌رسد، تظاهرات خود را بخشی از سنت فعالیت‌های ضد جنگ در محوطه دانشگاه می‌دانند.

صدها دانش‌آموز پس از ایجاد اردوگاه در محوطه مدارس و درخواست از نهادهای خود برای برقراری آتش‌بس در غزه دستگیر شده‌اند.

کارشناسان به شباهتهایی با سال‌های گذشته در مورد مطالبات فعالان و فهم عمومی اشاره می‌کنند.

رابرت کورن ریور، مشاور ارشد بنیاد حقوق و بیان فردی. به اعتراضات آزادی بیان و تظاهرات ضد جنگ ویتنام در دهه ۱۹۶۰ اشاره می‌کند که هم‌چنین شاهد «درخواست بسیاری از دانشگاهها برای اتخاذ مواضع در مورد مسائل مبرم روز بود».

تلگراف انگلستان نوشت: «تظاهرات دانشگاهی حمایت از فلسطین از آمریکا به انگلستان و فرانسه گسترش می‌یابد. تنشها در لندن و پاریس افزایش یافته و فعالان دانشجویی خواهان اقدام در قبال بمباران غزه توسط اسراییل هستند».

روز جمعه نماینده‌های سازمان فتح و گروه حماس، به‌علاوه یک دیپلمات چینی گفتند چین میزبان گفتگوهای وحدت میان این دو گروه فلسطینی خواهد بود.

رویترز با انتشار این خبر به‌نقل از یک منبع از سازمان فتح نوشت هیأتی به رهبری عزام الاحمد، از مقامات ارشد این سازمان، به چین رفته است. یک منبع حماس نیز گفت: موسی مرزوق از اعضای ارشد حماس در رأس هیأتی روز جمعه وارد چین شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز جمعه بدون تأیید این دیدار گفت: ما از تقویت اقتدار دولت فلسطین حمایت می‌کنیم و از همه جناح های فلسطینی در دستیابی به آشتی و افزایش همبستگی از طریق گفتگو و مشورت حمایت می‌کنیم.

روز جمعه مذاکرات مقامات اسراییلی و یک هیأت بلندپایه مصری به‌منظور دستیابی به توافق با حماس بر سر آزادی گروگانها پایان یافت. تایمز اسراییل ضمن درج این خبر نوشت: در این گفتگوها اسراییل هشدار داد این آخرین فرصت برای توافق آتش‌بس، قبل از حمله برنامه‌ریزی شده و طولانی‌مدت اسراییل به رفح است.

یک مقام اسراییلی گفت به نظر می‌رسد مصریها مایلند حماس را برای دستیابی به توافق تحت فشار قرار دهند. این منبع افزود حماس اعلام کرد مشغول بررسی پیشنهادات اسراییل می‌باشد.

رویترز در گزارشی پیرامون گفتگوهای اسراییل و حماس نوشت: هیأت مصری که برای پیشبرد مذاکرات وارد اسراییل شده می‌گویند در حال حاضر هیچ گفتگویی در مورد گروگانها میان اسراییل و حماس وجود ندارد. هیچگونه پیشنهاد جدیدی نیز از سوی اسراییل ارئه نشده است. آنچه در جریان است، تلاش مصر برای از سرگیری مجدد مذاکرات به‌منظور آزادی ۳۳ گروگان سالخورده و ناتوان می‌باشد.

سخنگوی ارتش اسراییل اعلام کرد بعدازظهر جمعه در یک عملیات هوایی، دو تن از اعضای گروه جماعت اسلامی لبنان، از جمله یکی از فرماندهان ارشد آن به‌نام مـُصعب خلف را در جنوب لبنان به‌قتل رسانده است.

به گزارش تایمز اسرائیل، در پاسخ به کشته شدن مصعب خلف حزب‌الله شامگاه جمعه ۳۰ موشک کاتیوشا به منطقه جبل هرمون در شمال اسراییل شلیک کرده اما بسیاری از موشکها رهگیری شده است.

از سوی دیگر سخنگوی ارتش اسراییل اعلام کرد جنگنده‌های اسراییل صبح شنبه یک هسته عملیاتی حزب‌الله را هنگام ورود به مقرشان در روستای کفرکلا هدف قرار دادند و تانکهای اسراییل چند ساختمان نظامی متعلق به حزب‌الله لبنان در مناطق ریحان و کفر شـِبه را گلوله‌باران کردند.

وال استریت ژورنال درباره تشدید درگیریها بین اسراییل و حزب‌الله نوشت تبادل آتش مستقیم بی‌سابقه بین اسراییل و رژیم ایران، خطر چرخه تشدید تنشهای بیشتری را در پی دارد.

در حالی که جنگ در غزه ادامه دارد، حزب‌الله در برابر تلاشهای ایالات متحده و فرانسه برای کاهش تنش با اسراییل مقاومت کرده و استدلال می‌کند که باید بر اسراییل برای کمک به مردم فلسطین در طول جنگ فشار بیاورد. یک مقام ارشد نظامی اسراییل گفت که این کشور نیز باید درگیری را تشدید کند اسراییل در حال حاضر نمی‌تواند متوقف شود. برای کل منطقه خطرناک است».

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در یک کنفرانس رسانه‌یی در پاسخ به سؤالی در مورد حمله موشکی رژیم ایران به اسرائیل، گفت: آنها مهمات و تسلیحات زیادی با هدف وارد کردن خسارات و تلفات فراوان به اسراییل بکار بردند، اما جواب نداد. بنابراین آنها باید کارآیی سیستمهای تسلیحاتی و قدرت برنامه‌ریزیشان را زیر سؤال ببرند.

فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا در منطقه- سنتکام- با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد نیروهای ارتش آمریکا بعدازظهر جمعه حوثیهای وابسته به رژیم ایران سه موشک بالستیک ضدکشتی بسوی دو کشتی تجاری متعلق به انگلستان و لیبریا در دریای سرخ شلیک کردند. در این حمله آسیب‌های جزیی به کشتی انگلیسی وارد آمد که مانع از ادامه حرکت آن نگردید.

۱۲-در جمعه بازارهای ولایت امام جمعه‌های خامنه‌ای، با کوبیدن بر طبل جنگ‌افروزی، بر طرح سرکوب زنان به به دستور خامنه‌ای تأکید کردند.

آخوند احمد خاتمی - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

احمد خاتمی: اگر حاج قاسم ما نبود با داعشی‌ها نمی‌جنگید ما با داعشیها باید توی خیابانهای تهران می‌جنگیدیم.

مقام معظم رهبری فرمود بی‌حجابی هم خلاف شرع است هم خلاف قانون هست و به فضل خدا نظام اسلامی در برابر این ناهنجاری خواهد ایستاد و به‌زور کسی را بهشت نمی‌بریم اما در برابر ناهنجاری نظام ایستاده میایستد و خواهد ایستاد و عقب‌نشینی هم ندارد.

یک مطلب دارم به شما متدینین عزیزان من این هم تشکر مردم از نیروی انتظامی من یک تقاضا دارم خواهش می‌کنم در مسأله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید به اندازه کافی دوقطبیها هست منطقی بحث کنید منطقی استدلالی بحث کنید در برابر استدلال انگ به یکدیگر نزنید.

آخوند حسینی بوشهری - امام جمعه خامنه‌ای در قم - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

حسینی بوشهری امام جمعه قم: وعده صادق اشاره کنم جهان می‌گفت کی حریفه رژیم صهیونیستی است؟ مردم ما هم گوشه و کنار می‌گفتند او زده ولی از این طرف خبری نیست اما نشان دادند غرش موشکها غرش پهپادها.

حجاب یک اصل قانونی است مسأله حجاب دشمن می‌خواهد یک چالش برای ما به‌وجود بیاورد.

بنابراین سخنان رهبری حجت را بر ما تمام کرد ما حمایت خودمان را از انتظامی کشور و همه دستگاهها قوای رئیس محترم جمهور آن اظهارنظر رئیس قوه قضاییه ان اظهارنظر و بقیه حوزویان به صحنه آمدند. دانشگاهیان به صحنه آمدند این کار باید استمرار پیدا کند نیمه راه‌کار را رها نکنید.

۱۳- به‌رغم گسترش تنفر عمومی از طرح سرکوبگرانه زنان موسوم به نور، مقامات و آخوندهای حکومتی بر حمایت از این اقدامات سرکوبگرانه تأکید کردند.

آخوند مکارم شیرازی از مراجع حکومتی حوزه قم خطاب به پاسدار رادان سرکرده نیروی انتظامی گفت: با قوت این برنامه را ادامه دهید، سست نشوید.

میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور رئیسی جلاد گفت: طرح نور با قوت و تدبیر ادامه دارد. استانداران سراسر کشور خود را موظف به حمایت از فراجا می‌دانند.

آخوند منتظری سرکردهٔ دیوان عالی رژیم مدعی شد: حجاب در ایران قانون است؛ همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند.

از سوی دیگر آخوند جوادی آملی از مراجع حکومتی نسبت به این اقدامات سرکوبگرانه ابراز نگرانی کرد و هشدار داد: این آشفته بازار مسأله حجاب این با فشار سرنیزه حل نمی‌شود از راه دیگری فساد را توسعه می‌دهد. با بگیر و بند و اینها ممکنه ظاهر حفظ بشود و بگیر و ببند اگر بدتر نکند یقیناً حل نمی‌کند.

احد آزادیخواه عضو مجلس ارتجاع نیز با نگرانی گفت: ترویج عفاف و حجاب نباید به گونه‌یی باشد که عده‌یی را نسبت به اصل نظام یا کشور بدبین کند.

۱۴- سایت حکومتی رویداد ۲۴ در مطلبی درباره جنگ گرگهای نظام بر سر کرسی ریاست مجلس ارتجاع نوشت: صندلی متزلزل قالیباف در صدر مجلس! چگونه رقبای قالیباف در حال سازماندهی برای دور دوم انتخابات مجلس هستند؟ و دولت در حال سازماندهی رقبای قالیباف!

رویداد ۲۴ در ادامه می‌نویسد: نیروی‌های اصول‌گرا در فضایی بدون رقیب برای دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم آماده می‌شوند. آنطور که خبرگزاری ایرنا نوشته است اخیراً تشکلی به نام «جبهه مردمی ایران قوی» تشکیل شده و با نامزدهای دور دوم تهران هم نشستی برگزار کرده تا «راهبردهای همدلی و وحدت» در مجلس و همگرایی با دولت سیزدهم را بررسی کند؛ نشانه‌ای مؤید این موضوع که دولت هم روی خوشی به ریاست قالیباف نشان نمی‌دهد.

دولت قوی اسم رمز نیروهای نزدیک به ابراهیم رئیسی است. دولت می‌تواند مجلس را مقصر برخی ناکامی‌ها معرفی کند و کدام قربانی بهتر از قالیباف؟ در این نشست تعداد زیادی از نامزدهای اصول‌گرای حاضر در مرحله دوم انتخابات حضور داشتند و به‌خوبی نشان می‌دهد روی این حمایت حساب باز کرده‌اند. همه اینها کرسی ریاست قالیباف را بیشتر متزلزل می‌کند.

۱۵- سایت حکومتی رویداد ۲۴ در شماره روز جمعه با عنوان «بحران خودکشی در نظام بهداشت» به افزایش خودکشی پزشکان و پرستاران در ایران تحت حاکمیت آخوندها سرکوبگر اعتراف کرد و نوشت: خودکشی پزشکان، پرستاران و رزیدنت‌های نظام بهداشت کشور تبدیل به بحرانی در این جامعه شده است به‌طوری که روز گذشته پزشک بیمارستان شریعتی هم خودکشی کرده است.

رئیس بیمارستان شریعتی تهران گفت: دکتر سمیرا آل سعیدی دانشیار روماتولوژی و عضو مرکز تحقیقات روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران و جزو نوابغ دانشگاه بود».

 

لطفا به اشتراک بگذارید: