سرمایه‌گذاری خارجی و آخوند صدیقی

رئیسی جلاد وعده‌های بی‌شماری داده که تماماً پوشال و دروغ بوده و خودش و دولتش هیچ جوابی برای آن ندارند، از این رو آخوند صدیقی دزد را مأمور کردند تا برای رئیسی جلاد موفقیت اقتصادی بتراشد، صدیقی در این زمینه گفت:

یه سرمایه‌گذاری خارجی ۹۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی امسال بوده این دیپلماسی فعال اقتصادی در این بعد هم الحق و الانصاف رکورد زدند

اما علی فکری رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری در وزارت اقتصاد رژیم در بهمن ۱۴۰۲ در این زمینه مدعی شد که طی دو سال دولت سیزدهم، ۱۰ میلیارد ۶۰۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در کشور انجام شده است.

خاندوزی وزیر اقتصاد رئیسی جلاد عدد سرمایه‌گذاری را ۵.۵ میلیارد دلار اعلام کرد. گویا با معاون خودش اعداد را هماهنگ نکرده است.

فکری معاون وزیر اقتصاد رژیم در دوم آذرماه ۴۰۲ خبر از جذب ۹. ۲ میلیارد دلار سرمایه خارجی داده بود، این مهرهٔ رژیم در برابر سؤال پر تکرار خبرنگاران که آیا واقعاً این میزان سرمایه وارد کشوره شده است، گفت: «۹.۲ میلیارد دلار در واقع ارزش طرح‌های سرمایه‌گذاری است که طرف‌های خارجی ابراز علاقه‌مندی کرده و بخش‌هایی از سرمایه‌شان را هم وارد کردند».

البته معلوم نیست ابراز علاقه به سرمایه‌گذاری چه ربطی به سرمایه‌گذاری دارد؟

دروغ دیگری که فکری معاون وزیر اقتصاد رژیم عنوان کرد این بود که در سال ۱۴۰۱ رژیم توانسته ۴.۲ میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کند، اما گزارش «کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل» نشان می‌دهد که رژیم در سال ۱۴۰۱ در بهترین حالت ۱.۵ میلیارد دلار جذب سرمایه داشته است.

بنابراین اعداد و ارقام این مهرهٔ رژیم تماماً دروغ است، اما برگردیم به حرف آخوند صدیقی دزد که مدعی سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد دلاری در یک سال شده بود، واضح است که آخوندها بی‌دنده و ترمز دروغ به هم می‌بافند و تکرار می‌کنند تا شاید بتوانند آن را در ذهن مردم راست جلوه دهند.

اما درست برخلاف ادعای مهره‌های رژیم در جذب سرمایه خارجی، فرار سرمایه از ایران به‌شدت در جریان است.

روزنامهٔ حکومتی هم‌میهن در این باره نوشت: بر اساس آمار اعلامی بانک مرکزی حساب خالص سرمایه به منفی ۱۵ میلیارد و ۳۷۸ میلیون دلار رسید، که معنای آن، این است که خروج سرمایه از ورود آن به کشور بیشتر است.

در دههٔ ۹۰، نزدیک به ۹۷ میلیارد دلار فرار سرمایه از کشور اتفاق افتاده است، از ابتدای دولت رئیسی جلاد تا دیماه ۱۴۰۱، ۷۰ میلیارد دلار فرار سرمایه ایرانی به کانادا بوده است،

بنابراین رژیم تلاش می‌کند صورت خود را با دروغ و دجالیت سرخ نگهدارد اما مردم ایران به سفره‌هایشان نگاه می‌کنند و دروغهای آنان را به آزمایش می‌کشند.

لطفا به اشتراک بگذارید: