سرکوب وحشیانه زنان تحت عنوان مبارزه با بدحجابی برای جلوگیری از بالاگرفتن قیام

لگو کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران

سرکوب وحشیانه زنان تحت عنوان مبارزه با بدحجابی برای جلوگیری از بالا‌گرفتن قیام

 

کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران تشدید سرکوب زنان تحت عنوان آخوند‌ساخته مبارزه با بدحجابی را به‌مثابه تلاش مذبوحانه رژیم زن‌ستیز آخوندها برای ممانعت از قیام قویاً محکوم می‌کند و مدافعان حقوق‌بشر و حقوق زنان را به محکومیت جنایات این رژیم و طرد آن از جامعه جهانی فرامی‌خواند.

اقدامات سرکوبگرانه رژیم علیه زنان که از شنبه ۲۵فروردین با ضرب و شتم و خشونت علیه زنان ابعاد بی‌سابقه‌یی به خود گرفته، ۱۰روز قبل از آن توسط خامنه‌ای کلید خورد. او ۱۵فروردین گفت: «قضیه حجاب را هم همه باید رعایت کنند» و «دولت و قوه قضاییه را موظف به‌عمل به مسئولیت‌های شرعی و قانونی خود در موضوع حجاب» دانست. در ۲۲فرودین یک گام فراتر گذاشت و مزدوران غیررسمی خود را به جان مردم انداخت و گفت: «نظام جمهوری اسلامی در مقابل هنجارشکنی دینی هم مسئولیت دارد و نباید مسئولان و مردم کوتاهی کنیم و آمران به معروف و ناهین از منکر به وظیفه خود عمل کنند».

متعاقباً پاسدار رادان سرکردهٔ نیروی انتظامی اعلام کرد که از شنبه ۲۵فروردین افرادی که کشف حجاب کنند با تجهیزات هوشمند شناسایی می‌شوند. افرادی که در مراکز عمومی کشف حجاب کنند بار اول تذکر می‌گیرند و در مرحله بعد به دادگاه معرفی می‌شوند. خودروهایی که در آنها کشف حجاب شده، بار اول تذکر می‌گیرند و بار دوم خودرو توقیف می‌شود. تمام صنف‌هایی که کارمندان آنها کشف حجاب کنند، یک‌بار اخطار می‌گیرند و بعد پلمب می‌شوند (رسانه‌های رژیم ۲۲فروردین ۱۴۰۳). همزمان نیروهای سرکوبگر انتظامی در استانهای مختلف به تهدید علیه زنان پرداختند.

 

سعیدی امام جمعه خامنه‌ای در قم در ۲۵ فروردین اعتراف کرد «دشمن با کمک مزدوران داخلی... از حجاب شروع کردند» و «اگر ما منفعلانه برخورد کنیم اونها در اندیشه طرح کلان براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند» (تلویزیون حکومتی قم).

آقا تهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ارتجاع ضمن تأکید بر لایحه سرکوبگرانه موسوم به عفاف و حجاب گفت: «باید ۳۲ دستگاه نسبت به این مسأله (حجاب) ورود کنند اما متأسفانه فقط ۲ دستگاه یعنی وزارت کشور و نیروی انتظامی ورود کردند... همه دستگاهها باید یاری کرده و پای کار بیایند چون همه در این موضوع سهم داریم؛ طوری نشود که فقط فراجا وسط میدان باشد... دولت باید ورود کند و تقاضا این است که همه وزرا سرخط شوند» (همان منبع) (بهار نیوز ۲۸ فروردین)..

 

کمیسیون زنان شورا، زنان و مردان ایران‌زمین را به مقابله قاطع با دور جدید سرکوب زنان فرامی‌خواند و از گزارشگر ویژه خشونت علیه زنان در ملل متحد خواهان محکومیت حجاب اجباری و دیگر اقدامات سرکوبگرانه علیه زنان ایران است.

 

شورای ملی مقاومت ایران- کمیسیون زنان

۲۹ فروردین ۱۴۰۳ (۱۷ آوریل ۲۰۲۴)

 

لطفا به اشتراک بگذارید: