سناتور جیم ریش ـ ایران و اسد، سوریه را به یک کشور مواد مخدر تبدیل کرده‌اند

سناتور جیم ریش گفت: ایران و اسد، سوریه را به یک کشور مواد مخدر تبدیل کرده‌اند که سال‌ها خاورمیانه را بی‌ثبات کرده است.

به گزارش سی.ان.ان، نتانیاهو به اعضای کنگره آمریکا گفت اسراییل «چاره‌ای» جز حمله به رفح ندارد. وی افزود: به «پیروزی» در غزه و «دستیابی به» رهبری ارشد حماس در این منطقه تنها «چند هفته دیگر» باقی مانده است. نتانیاهو گفت: فلسطینی‌هایی که در رفح متمرکز شده‌اند می‌توانند با چادرهایشان به مناطق شمالی جابه‌جا شوند.

از سوی دیگر سایت آی ۲۴ اسراییل نوشت: حماس در حال آماده شدن برای عملیات رفح است و به همین علت ادامه مذاکرات را رد می‌کند.

به گزارش تجارت نیوز رژیم، بحران آب در ایران نه فقط به تغییرات آب و هوایی، بلکه به ضعف مدیریتی بازمی‌گردد. چرا که به‌عنوان نمونه، تعداد چاه‌های آب در ایران در ۳۰ سال گذشته به‌طور چشمگیری از ۴۰ هزار حلقه در اواسط دهه ۱۹۸۰ به ۸۴۰ هزار حلقه افزایش یافت. همین امر باعث کاهش ۷۰ درصدی ذخایر آب زیرزمینی در کمتر از سه دهه شده است.

اکنون طبق رتبه‌بندی نهادهای بین‌المللی، ایران به‌عنوان یکی از ۱۷ کشوری که به آخر خط نزدیک شده‌اند، شناخته می‌شود. تقریباً ۳۳۴ شهر از ۱۱۵۰ شهر ایران در سال ۲۰۲۲ با بحران آب مواجه شده‌اند و بیش از ۳۴ میلیون نفر در بحران آب درگیر شده‌اند و از هر ۱۰ شهر ایران، هفت شهر، از جمله تهران، تابستان گذشته با بحرانهای شدید تأمین آب آشامیدنی مواجه بوده‌اند.

مهدی طغیانی عضو مجلس ارتجاع از اصفهان گفت: اگر برای خشکی زاینده رود و فرو نشست ناشی از آن‌که تمدن اصفهان را مورد مخاطره جدی قرار داده است و خطری جدی است، تا چند سال آینده فکری نشود، همه ما باید اصفهان را ترک کنیم.

آخرین خبر این ساعت تصویری است از صف کیلومتری بنزین در چاه‌بهار در شب گذشته.

 

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: