This browser does not support the video element.

وضعیت شکننده رژیم – یاس، تردید و خستگی در هنگامی که دشمن دارد میآید

رئیس جمهور رژیم با حضور بر سر قبر خمینی، ضمن مجیزگویی از خامنه‌ای، به رسانه‌های حکومتی هشدار داد که اعتماد مردم را نسبت به دولتش خدشه‌دار نکند.


حضور مردم در صحنه اعتماد مردم به نظام و دولت باید باقی بماند. هر دستگاه خبری و رسانه‌ای که بخواهد این اصول را مخدوش کند یعنی امید مردم، اعتمادمردم ، حضور مردم در صحنه، مردم ما باید در برابر اونها بخوبی نظراتشان را تبیین کنند.

 

ازسوی دیگر در حالی که تن دادن روحانی به فشارهای باند غالب باعث سرخوردگی در باند وی شده است،

حسن خمینی پس از سخنرانی روحانی، برلزوم عمل کردن وی به وعده هایش تاکیدکرد و گفت: امروز همه منتظرند تا عمل به وعده‌های بزرگی که در دوره انتخابات داده شد را در عمل مشاهده بکنند.

 

سپاه پاسداران در خبرگزاری خود در رابطه با تن دادن آخوند روحانی به فشارهای خامنه ای و سپاه در ترکیب جدید کابینه اش نوشت: مهم‌ترین و شاخص ترین موضوع، فاصله گذاری روحانی با اصلاح‌طلبان در چینش کابینه است, روحانی, بی‌تفاوت از کنار فشارها و خواست ها عبور کرد و افرادی را که خود صلاح می دانست در لیست کابینه قرار داد.

در مقابل، روزنامه شرق از باند روحانی نوشت: با معرفی کابینه، نوعی سرخوردگی بین برخی علاقه‌مندان به سیاست بروز کرده است.

یک روزنامه دیگر این باند نیز نوشت: وضعیت سیاسی پس از معرفی کابینه با اعوجاجات و درهم‌ریختگی عجیبی مواجه شده است.

گزارش:

«یأس» «تردید» و «خستگی» در هنگامی که « دشمن دارد می‌آید»

فضای یاس،‌ تردید، و ریزش و بریدگی در سطوح مختلف رژیم و در میان باندهای رژیم که ناشی از موقعیت کلی رژیم است در کلام سردمداران حکومتی به صورت مستقیم و غیر مستقیم موج می زند. ولی فقیه ارتجاع در دیدار با اعضای دولت جدید آخوند روحانی با زبان معکوس نسبت به آن اذعان کرد و هشدار داد و از جمله گفت:

: در نظر گرفتن کارآمدی، تدین، انقلابی بودن پرکاری و جهادی عمل کردن در انتخاب همکاران و مدیران زیر مجموعه از دیگر توصیه های حضرت آیت الله خامنه ای بود. رهبر انقلاب گفتند اگرهمکاران و مدیران شما افرادی با این خصوصیات نباشند اهداف و مقاصد به سرانجام نخواهد رسید.

پاسدار محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به «یاس، تردید و خستگی ها»‌اذعان کرده و به «نخبگان نظام» هشدار داد:« در شرایطی در کشور قرار داریم که نخبگان، خبرگان، علما و اندیشمندان باید به کمک انقلاب بیایند و از نظر فرهنگی خلأهای فرهنگی را پر کنند، این افراد باید در مقابل هجمه‌ها یأس، تردید و خستگی‌های داخل خلأها را پر کنند... بعضی وقت‌ها دشمن این طور نشان می‌دهد که همه چیز از جمله ارزش‌ها از دست رفته، انقلابیون منهدم شده‌اند...، باید یأس‌شکنی شده، تردیدها زدوده و خستگی‌ها کنار برود». دارند چهره انقلاب، هشت سال پرافتخار، وضعیت رهبری، نیروها و ارزش‌های انقلاب را تخریب می‌کنند؛ آن زمان می‌گفتند چماق به دست الان می‌گویند خشونت‌طلب. اکنون در مقابل تخریب‌ها و تحریف‌ها خلأ وجود دارد. آتش به اختیار یعنی باید با این خلأها مبارزه کرد؛ صحنه‌هایی در جبهه خالی است و دشمن دارد می‌آید».

(آفتاب یزد- 5 شهریور- مقاله سیدمهدی طباطبایی: اصولگرایان پخته و فهمیده کنار رفته اند)

آخوند طباطبایی عضو ارشد باند آخوندهای حکومتی موسوم به جامعه روحانیت مبارز ، در مورد بن بست و شکافها و ریزشهای درون باند خامنه ای به رسانه های حکومتی گفت: « اصولگرایانی که با منصب و مقام اصولگرا شدند کار را به دست گرفتند؛ آنها تریبون داشتند اما فهم سیاسی نداشتند. اصولگرایان در تشخیص شرایط و تبیین واقعیات دچار مشکل هستند. امروز از صحبت‌ها‌یی که مطرح می‌شود این موضوع را می‌توان درک کرد. این جامعه روحانیت دیگر جایگاه قبل را ندارد و این افول هم بخاطر اشخاص است».

یک روزنامة باند شرکای حسن روحانی هم با اذعان به شقة درونی این باند با عنوان «اصلاح طلبی در وضعیت خوبی نیست» نوشته است« وضعیت سیاسی ایران پس از معرفی کابینه دوازدهم و مخصوصا بعد از داستان رأی اعتماد در مجلس با اعوجاجات و درهم‌ریختگی عجیبی مواجه شده است...».

روزنامه حکومتی شرق نیز با درج اذعان یکی از باندهای متحد حسن روحانی تصویر روشنی از عمق شقه درونی این باند و باندهای حاکم داده و از جمله نوشته است« اساسا جریان اصلاح‌طلبی در ایران جریانی معیوب و وابسته است و در مجموع اگر عملکردی هم داشته باشد، در راستای تحکیم وضع موجود بوده و دغدغه‌ای برای مطالبات عمیق اجتماعی مردم ازجمله عدالت و آزادی‌های اساسی ندارد. به گفته آنها سران جریان اصلاح‌طلبی، رانده‌شدگان هستند و بنابراین اگر دوباره موقعیتی به دست آورده و به مناصب رسمی بازگردند، تمام تلاش‌شان در درجه اول پرکردن جیب‌های خود و سپس اقوام‌شان است».

 
لطفا به اشتراک بگذارید: