This browser does not support the video element.

بحران اقتصادی، اجتماعی - وجود بیش از ۱۰ میلیون نفر در فقر مطلق

مرکز پژوهشهای مجلس ارتجاع طی گزارشی درباره بودجه سال 96 رژیم اعلام کرد این بودجه حدود 28میلیارد تومان کسری خواهد داشت. در این گزارش همچین اذعان شده است که در بودجه سال 96 حدود 75 هزار میلیارد ریال عدم تحقق منابع ضروری وجود دارد .

پیش‌بینی می‌شود منابع حاصل از صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی تاحدود 151 هزار میلیارد ریال محقق نشود.

محمدرضا باهنر نایب رئیس سابق مجلس ارتجاع عصر روز شنبه به ورشکستگی بانکها اعتراف کرد و گفت:‌ « اگر تراز واقعی بانک‌ها را دربیاوریم تعداد بالایشان ورشکسته‌اند و بانک‌های اروپایی می‌گویند توان بانک‌های شما کم شده است و نمی توانیم با آنها کار کنیم».

وی همچنین با اعتراف به این که صندوق های بازنشستگی دولت وضعشان بحرانی است, گفت: ما بالای 85 درصد از حقوق بازنشستگان را از خزانه می دهیم در حالی که صدها صندوق بازنشستگی داریم ولی اکثر اینها از مرز ورشکستگی گذشته اند».

 

در همین حال، روزنامه سپاه پاسداران از قول وزیر کار رژیم نوشت: بیش از 10 میلیون نفر فقیر مطلق در جامعه 80 میلیونی ایران وجود دارد و بنا به آمارهای رسمی ۳.۴ میلیون نفر بیکار و بنابر آمار غیررسمی 7 تا 11میلیون نفر بیکار هستند, همچنین بخش زیادی از 23 میلیون شاغل و 4 تا 5 میلیون بازنشسته، دستمزدی در محدوده یک میلیون تومان دارند, و ۴.۵ میلیون دانشگاهی نیز عنقریب است فارغ‌التحصیل شوند و به بازار کار ورود کنند.

روزنامه قانون از باند روحانی، علت چنین وضعیتی را قبضه اهرمهای اقتصادی توسط ارگانهای تحت کنترل خامنه‌ای عنوان کرده و نوشته است: سرمایه‌داری تجاری انفجار اجتماعی را محتمل کرده است. در حال حاضر بخش خصوصی غیرواقعی، همان گروهی هستند که به واسطه پذیرش مسئولیت‌های سیاسی و نظامی، از منابع اقتصادی به نفع خود استفاده کرده‌اند و استفاده از اطلاعات درون سیستم، شبکه‌یی از ائتلاف قدرت و ثروت به وجود آورده‌اند.

 

روزنامه‌های حکومتی نوشتند: جنگل‌ها در غفلت و بی‌تدبیری مسئولان تخریب می‌شوند. سوءمدیریت به‌جان جنگل‌ها افتاده است و هر روز درختان بیشتری در این بی‌تدبیری از جنگل‌های ایران محو می‌شوند. براساس آمار سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، در ۱۰ سال گذشته از وسعت جنگل‌ها ۱۴ هزار هکتار کاسته شده است.

روزنامه حکومتی قانون نوشت: در میان صدها عامل تخریب جنگل، مافیای قاچاق چوب، عاملی است که کمتر مسئولی تمایل به سخن گفتن درباره آن دارد. مافیایی که دیگر پنهانی، درختان جنگل را قطع نمی‌کنند بلکه آشکار او جلوی چشم مسئولان، هزاران درخت را قطع می‌کنند و آب از آب تکان نمی‌خورد.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: