This browser does not support the video element.

هراس نظام از گسترش جنبش دادخواهی شهدای قتل عام ۶۷

امام جمعه خامنه ای در یزد، در هراس از گسترش دادخواهی و فراخوانها برای محاکمه سران رژیم بخاطر قتل عام 30000 زندانی سیاسی در سال 67 گفت:

مجاهدین امروز مدعی شده اند نظام به آن‌ها ظلم کرده و با پشتیبانی آمریکا و غرب درصدد شکایت و پرونده‌سازی علیه نظام در مجامع جهانی هستند.


آخوند محمدرضا ناصری در نمایش جمعه یزد افزود: دولت و به‌خصوص وزارت خارجه نباید نسبت به این اقدامات مجاهدین در خارج کشور بی‌تفاوت باشد.

 

آخوند جلاد ابراهیم رئیسی در مصاحبه‌یی درباره جلاد اوین لاجوردی، ضمن اعتراف به پایگاه اجتماعی مجاهدین گفت: «یادم هست موقعی که مجاهدین خلقِ زندانی، در پی پیروزی انقلاب از زندان آزاد شدند و پرچم خود را با آیه «فضل‌الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما» در راهپیمایی‌ها بالا بردند، اکثر مردم نسبت به آنها حسن‌نظر داشتند... (مجاهدین) با مطرح کردن چهره‌هایی که آنها را شهدای انقلاب تلقی می‌کردند، بین نسل جوان، به‌خصوص دانشگاهها به سرعت عضوگیری می‌کردند و موفقیتهایی را هم به دست آورده بودند. از گزارشاتی که درباره فعالیت‌های آنها از سراسر کشور می‌آمد، کاملاً مشخص بود که اعتقادی به رهبری امام ندارند و طبق برنامه‌ها و مقاصد خودشان کار می‌کنند. آنها بعد از پیروزی انقلاب و در فضای باز سیاسی، به یارگیری گسترده در سطوح مختلف جامعه دست زدند».

وی در باره نقش خمینی در جنایات ارتکابی توسط لاجوردی، جلاد خون آشام اوین را مقلد واقعی خمینی توصیف کرد و گفت:‌«در مباحث شرعی، مجتهد بودن قاضی از شروط لازم است، اما بعد از انقلاب، به‌دلیل این‌که دستگاه قضا باید اداره می‌شد و مجتهد هم به اندازه کافی نداشتیم، (خمینی گفت): مقلد هم می‌تواند قاضی باشد، به شرط آن‌که مباحث فقهی را به اندازه کافی بداند. لاجوردی هم فقه را به اندازه کافی می‌دانست و هم به‌معنای واقعی کلمه مقلد (خمینی) بود».
لطفا به اشتراک بگذارید: