توافق محمود عباس و جرد کوشنر برای ادامه گفتگوهای صلح خاورمیانه

سخنگوی دولت فلسطین از توافق محمود عباس و جرد کوشنر درخصوص "ادامه گفتگو برای تحقق صلح خاورمیانه" خبر داد. نبیل ابوردینه Nabeel Abordineh ، در بیانیه ای اعلام کرد:

محمود عباس رئیس دولت فلسطین و هیات آمریکایی به ریاست جرد کوشنر؛ داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درخصوص "ادامه گفتگو برای تحقق موافقت نامه صلح تاریخی و جامع" توافق کردند.


به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین وفاWAFA، ابوردینه این دیدار را که روز پنجشنبه دوم شهریور در رام الله برگزار شد، سازنده و مثبت ارزیابی کرده و از گفتگو حول تمام مسائل مهم و مشترک خبر داد.

در این بیانیه همچنین بر لزوم توقف شهرک‌سازی اسرائیل در کرانه غربی و قدس تاکید شده است.

 

پرزیدنت محمود عباس رئیس دولت فلسطین با جرد کوشنر مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا در رام‌الله دیدار و گفتگو کرد.

پرزیدنت محمود عباس طی سخنانی، گفت: «ما از تلاش‌های پرزیدنت ترامپ برای حصول یک توافق صلح تاریخی بسیار تشکر می‌کنیم. او این موضع‌گیری را چند بار در دیدارهایمان در واشینگتن، ریاض و بیت لحم تکرار کرده است... ما می‌دانیم که این هیأت در راستای صلح کار می‌کند و ما نیز با آن کار می‌کنیم... تا به توافق صلح دست یابیم».

جرد کوشنر نیز در این دیدار گفت که رئیس‌جمهور آمریکا بهترین احترامات خود را به محمود عباس ابراز کرده و نسبت به چشم‌انداز صلح، بسیار امیدوار است.

وی افزود: «(دونالد ترامپ) ما را از واشینگتن به اینجا اعزام کرد تا دربارة موضوعی صحبت کنیم که... برای او بسیار مهم است؛ یعنی روابط صلح‌آمیز بین کشورها در کل منطقه».

کوشنر هم‌چنین گفت، دونالد ترامپ نسبت به تمامی تلاش‌هایی که محمود عباس تاکنون به عمل آورده، بسیار امیدوار است و از او قدردانی می‌کند.
لطفا به اشتراک بگذارید: