This browser does not support the video element.

تحریمها – نامه نمایندگان ارشد کنگره آمریکا برای تعلیق فروش بوئینگ

وزارت خزانه‌داری آمریکا یک شرکت مستقر در سنگاپور را به‌خاطر نقض قوانین تحریم‌ها علیه رژیم آخوندی جریمه کرد.


دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، شرکت COSL سنگاپور موافقت کرده که برای حل و فصل 55 مورد نقض تحریم‌ها علیه رژیم، مبلغ 415 هزار و 350 دلار را به‌عنوان جریمه بپردازد.

 

خبرگزاری سپاه پاسداران با سوز و گداز نسبت به حسابرسی از ناقضان تحریم‌های رژیم، نوشت: «آمریکا باز هم یک شرکت دیگررا به بهانة نقض تحریم‌های (نظام) جریمه کرد... شرکت سنگاپوری چندمین شرکتی است که در روزهای گذشته به بهانه نقض قوانین تحریم‌های آمریکا دربارة (نظام) جریمه می‌شود».

 

اعضای ارشد کنگرة آمریکا طی نامه‌یی به وزیر خزانه‌داری این کشور، خواهان تعلیق تمامی مجوزهای فروش هواپیماهای بوئینگ به رژیم آخوندی شدند.


به‌دنبال انتشار تصاویری از انتقال عوامل اعزامی سپاه پاسداران به سوریه با هواپیمای تجاری «ایران ایر»، 4 عضو ارشد مجلس نمایندگان، پیتر روسکام، لی زلدین، اندی بار، و دیوید رایشرت David Reichert در نامة خود به استیو منوچین نوشتند: «بکارگیری هواپیمای تجاری توسط (رژیم) ایران برای اهداف نظامی، توافقات بین‌المللی و نیز التزامات (این رژیم) را تحت برجام نقض می‌کند... ما اعتقاد داریم که این تصاویر، مستلزم یک تحقیقات کامل دربارة این فعالیت‌ها و بازبینی جامع از استفادة غیر قانونی (رژیم) ایران از هواپیماهای تجاری است».

 

نمایندگان کنگرة آمریکا در نامة خود، می‌افزایند: «طی این تحقیقات، ایالات متحده باید تمامی مجوزهای کنونی و آتی برای فروش هواپیما به (رژیم) ایران را تعلیق کند. از زمان اجرای توافق اتمی، «ایران ایر» درگیر انتقال غیر قانونی امکانات نظامی و نیرو به سوریه بوده است.... «ایران ایر» به‌خاطر کمک به جنایات جاری رژیم اسد و متحدانش علیه مردم سوریه» مجرم است.

نمایندگان کنگرة آمریکا تأکید کردند که در صورت اثبات تصاویر منتشر شده از فعالیت‌های غیر قانونی حکومت آخوندی در اعزام مزدورانش به سوریه با هواپیماهای تجاری، شرکت هواپیمایی «ایران ایر» رژیم باید مجدداً لیست‌گذاری شود.

به گزارش واشینگتن فری بیکن، تصاویر مورد اشارة نمایندگان کنگره مربوط به سال‌های 2016 و 2017 میلادی است و عوامل اعزامی رژیم به سوریه را در هواپیماهای ایران ایر نشان می‌دهد.
لطفا به اشتراک بگذارید: