نمایش رأی اعتماد؛ نمایشگاه بحرانها، بن‌بستها و فساد نهادینه نظام

در جریان کشمکش باندهای حکومتی بر سر کابینه جدید آخوند روحانی و سهم‌خواهی از قدرت، چه در مجلس ارتجاع و چه در رسانه‌های حکومتی، گوشه‌هایی از بحرانها، بن‌بستها و ابعاد فساد نهادینه شده در نظام آخوندی برملا شد.


هدایت الله خادمی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس ارتجاع اعتراف کرد: «برخی آقازاده‌ها و مسئولان مشغول عیاشی خود هستند. در کشورمان می‌بینیم که فرزند فلان مسئول، از رانت استفاده کرده است و هیچ فردی هم جلودارش نیست و نظارتی بر روی عملکرد این افراد صورت نمی‌گیرد. یک عده آدم تازه به دوران رسیده، با استفاده از رانت و مقام پدرشان، در مملکت فساد ایجاد (می) کنند... باید بگویم که ایران بهشت کسانی است که میل به اختلاس دارند.» (تهران نیوز- ۲۸مرداد)


این عضو مجلس ارتجاع با اشاره به چرخه فساد بین اعضا مجلس آخوندی و وزارت نفت و نقش آن در نمایش «رای اعتماد» خطاب به سران سه قوه رژیم گفت: «جلوی این مفسده و رانت دوطرفه یعنی استخدام نمایندگان مجلس در وزارت نفت را بگیرید. اگر امید به استخدامها نبود آن وقت وزیران پیشنهادی بهتر صداقت موافقان و مخالفان واقعی خود و تعداد آرا واقعی خود را مشاهده می‌کردند.» (نخست نیوز- ۲۸مرداد)


فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع اذعان کرد: «عده‌یی به اسم 'دولت توسعه‌گرا' برای خود رانت ایجاد کردند... در نتیجه این شرایط فراریان بزرگ مالی و بانکی در حال انجام فعالیتهای خود هستند در حالی که کار ورشکستگان کوچک و کشاورزان برای یک وام معطل هستند.» (تسنیم-۲۸مرداد).


روزنامه حکومتی ابتکار به‌نقل از یک عضو مجلس ارتجاع، در مورد خرید رأی اعتماد در مجلس آخوندی نوشته است: «زمانی که این لابیها از حالت عرف و معمول خود خارج شود وجهه ناخوشایندی به خود می‌گیرد که به قول یکی از نمایندگان از رایزنی به «راهزنی» تعبیر می‌شود. علی ربیعی، وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی یکی از وزرای پیشنهادی است که قبل از حضور در مجلس برای دفاع از برنامه‌های خود، اسناد و مدارکی از او دال بر تلاشش برای گرفتن رأی اعتماد از نمایندگان مطرح شد. طبق این گزارش؛ بر اساس صورتجلسه رسمی جلسه ۱۲۵شورای معاونان سازمان تأمین اجتماعی مورخ (سوم مرداد ۹۶)، تمام ارکان وزارت کار و سازمان تأمین اجتماعی جهت اخذ نظر مثبت نمایندگان مجلس باید وارد عمل شوند و نظر مساعد نمایندگان را برای رأی اعتماد دوباره به (ربیعی) جلب کنند.» (ابتکار- ۲۹مرداد)


این در حالی است که روزنامه حکومتی اعتماد با اشاره به نمایشهای انتخابات در حکومت آخوندی در حالی که نظام را ایران نامیده به بحران جدی‌تری در نظام اذعان کرده و از جمله نوشته است «تصور نابجایی است اگر فکر کنیم که با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، اتفاق فوق‌العاده‌ای در مسیر تحول کشور رخ می‌دهد. ساختار اداری، اجرایی، نظارتی و تقنینی ایران، ساختاری برای... در واقع همان حفظ وضع موجود، بوده است که دولتها با روی کار آمدن خود، دنباله‌روی آن هستند.» (اعتماد-۲۹مرداد)


رسالت ارگان باند مؤتلفه نیز با اشاره به اظهارات روحانی هنگام معرفی کابینه جدید در مجلس ارتجاع، بن‌بست برجام را گوشزد کرده و نوشته است: «شکست در مذاکرات برجام یک امر بدیهی است. معلوم نیست آمریکا چه باید بکند که رئیس‌جمهور ما قبول کند برجام نقض شده و دیگر این راه رفتنی نیست؟ تاریخ ایران نشان می‌دهد هر فرد و جریانی که به آمریکا اعتماد کند سیلی خواهد خورد.» (رسالت- ۲۹مرداد)


 
لطفا به اشتراک بگذارید: