This browser does not support the video element.

نامه زندانیان اردبیل در همبستگی با زندانیان سیاسی اعتصابی گوهردشت

گزارشهای رسیده از زندان گوهردشت حاکی است زندانیان سیاسی در حال اعتصاب غذا بشدت ضعیف شدند و بیمار اند و حال تعدادی از آنها وخیم گزارش شده وچند تن از آنان تا چند بار هم بیهوش شده اند.


دژخیمان خامنه ای محمد مردانی رئیس زندان و محمدی رئیس بند 4، بیش از یک هفته است که به پزشک درمانگاه زندان اجازه نمی دهند که زندانیان اعتصابی را برای گزارش علائم حیاتی و وضعیت سلامت آن‌ها ملاقات و معاینه کند.

هنوز مشکل آب آشامیدنی سالم سالن 10 حل نشده است. زندانیان سیاسی علاوه بر این، هنوز از حداقل حقوق قانونی خود همچون حق هواخوری روزانه محروم هستند.

رفتار زندانبانان وحشیانه تر و غیر انسانی تر شده است. خانواده های زندانیان سیاسی بشدت نگران فرزندانشان هستند .

 

زندانیان سیاسی تبعیدی در زندان مرکزی اردبیل ، طی نامه ای به زید رعد الحسین کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد و عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران از زندانیان سیاسی در حال اعتصاب غذا در زندان گوهردشت و خواسته های آنها حمایت کرده و خواستار رسیدگی به وضعیت آنان شدند.


زندانیان سیاسی تبعیدی در زندان مرکزی اردبیل در این نامه نوشتند:‌ ما برای حمایت و همدردی با این برادرانمان که مظلوم واقع شده‌اند از روز پنجشنبه دوم شهریور ماه تا چهارشنبه هشتم شهریور ۱۳۹۶ اقدام به اعتصاب غذا می‌کنیم.

خواست ما زندانیان سیاسی و خواست ملت ایران اینست که به وضعیت ایشان هر چه زودتر رسیدگی شود و آنان به محل قبلی که در آن بودند بازگردانده شوند. خواست همه مردم ایران آزادی زندانیان سیاسی و توقف اعدام در ایران است.
لطفا به اشتراک بگذارید: