اعتراض مردم لرستان - اعتراض کنندگان جاده ازنا شازند را بستند

مردم لرستان، روز چهارشنبه اول شهریور در اعتراض به وقوع تصادفات خطرناک جاده ازنا ـ شازند را که به جاده مرگ معروف است بستند. جان باختن 6 نفر در حادثه اخیر جاده ازنا ـ شازند که در روز جمعه ۲۷مرداد ماه رخ داد خشم مردم لرستان را برانگیخته است. محمد محمدی نژاد فرماندار رژیم در ازنا به رسانه های حکومتی گفت: «حدود ساعت ۱۹ اول شهریور مردم شهرستان ازنا در اعتراض به وقوع تصادف‌های خطرناک در ابتدای جاده ازنا - اراک حاضر شدند. خانواده قربانیان نسبت به ایمن نبودن جاده ازنا- شازند اعتراض کردند و این تجمع منجر به مسدود شدن محور شد». رژیم برای متفرق کردن اعتراض کنندگان نیروهای سرکوبگر خود را به منطقه اعزام کرد. فرماندار رژیم گفت: «نیروهای ما در محل تجمع مردم در این جاده حضور یافته اند و در حال متقاعد کردن مردم هستند». فرمانار رژیم مدعی شد که «عوامل دیگری از موضوع سوء استفاده می کنند و مردم را تحریک می کنند».




[caption id="attachment_23879" align="alignleft" width="300"]اعتراض مردم لرستان بستن جاده ازنا شازند جوانان معترض به نبود ایمنی در جاده ازنا شازند بادستنوشته های اعتراضی[/caption]

نماینده رژیم در مجلس ارتجاع، جاده ازنا شازند را جاده مرگ نامید و گفت: «تصادفات در این جاده آنقدر زیاد بوده که به جاده مرگ معروف شده است».اعتراض کنندگان ضمن در دست داشتن عکس قربانیان تصادفات اخیر این جاده پلاکاردها و دست نوشته هایی با خود حمل می کردند که روی آنها از جمله نوشته شده بود: «به داد مردم برسید»، «از خواب بیدار شوید - جاده مرگ»، «ما نمی‌خواهیم مفت بمیریم».





ایران رتبه اول تصادفات جاده‌یی


ایران با 800000 تصادف جاده‌یی در سال (یک و نیم برابر میانگین جهانی) از حیث آمار در رتبه اول مرگبارترین حوادث جاده‌یی در جهان قرار دارد. مطابق اعتراف منابع حکومتی دومین عامل مرگ‌ومیر ایرانیان حوادث و سوانح رانندگی می‌باشد. خسارت انسانی ناشی از این حوادث بالغ بر 15 میلیون نفر مجروح و معلول با حداقل 800هزار کشته را شامل شده است.رسانه‌های رژیم به صراحت اعتراف می‌کنند: «کمتر فردی در ایران هست که حداقل یکی از اقوام درجه یک یا دو او جان خود را در حوادث رانندگی از دست نداده باشد».



علل افزایش تصادفات جاده‌یی در حاکمیت آخوندی:


در بررسی علل افزایش تصادفات جاده‌یی در ایران صرف نظر از سوء مدیریتها، به اعتقاد بسیاری از کارشناسان داخلی و بین‌المللی راه و ترابری، باید روی نبود جاده‌های استاندارد و زیرساختهای ترابری، وجود وسائل نقلیه فرسوده و بعضاً از دور خارج شده، نبود علائم ایمنی در راه‌ها و جاده‌های کشور، رشد جمعیت و افزایش آمار خودروها، رد پای فقر و فشارهای اقتصادی بر رانندگان دست گذاشت.

لطفا به اشتراک بگذارید: