This browser does not support the video element.

بیانیه عفو بین الملل در مورد اعتصاب غذای زندانیان سیاسی

عفو بین الملل با صدور اطلاعیه ای با عنوان اعتصاب غذای جمعی زندانیان سیاسی در اعتراض به شرایط غیرانسانی در ایران


اعلام کرد:زندانیان سیاسی، از جمله زندانیان عقیدتی در زندان (گوهردشت) در اعتراض به شرایط بی رحمانه، غیر انسانی و توهین آمیز که مجبور به تحمل آن در یک زندان با شرایط امنیت حداکثر در کرج شده اند، اعتصاب غذا کرده اند. آنها اخیرا به بند تازه ای منتقل شده اند که شرایط آن خفه کننده گزارش شده است. زندانیان در سلول ها با پنجره هایی با ورق های فلزی نگه داری می شوند و از دسترسی به آب آشامیدنی پاک، غذا و محل کافی برای استراحت محروم هستند.


آنها همچنین از ملاقات حضوری با خانواده های خود و از دسترسی به تلفن محروم شده اند.این واقعیت که شرایط زندان چنان وخیم است که زندانیان مجبورند برای اساسی ترین استانداردهای کرامت انسانی دست به اعتصاب غذا بزنند شرم آور است


عفو بین الملل در ادامه این اطلاعیه افزود: اقدامات سرکوبگرانه از جمله نصب دوربین و دستگاههای شنود و پوشاندن پنجره های بند با ورقه های فلزی ، همراه با ممنوعیت تماس تلفنی و ملاقاتهای حضوری، بخشی از تلاش های هماهنگ مقامات رژیم ایران برای قطع زندانیان سیاسی از دنیای خارج و محدود کردن درز اطلاعات در مورد نقض حقوق بشر در زندان گوهردشت است.


عفو بین الملل در بیانیه خود افزود: شرایط وحشتناک در زندان رجایی شهر، نشاندهنده یک الگوی رفتار بی رحمانه و غیرانسانی است که مکررا رفتارهای بی رحمانه رژیم ایران نسبت به زندانیان در بند را توصیف می کند.عفو بین الملل در پایان این اطلاعیه خواستار بازرسی مستقل و بدون اطلاع قبلی از زندان رجایی شهر و سایر زندانها در سراسر ایران توسط ناظران بین المللی از جمله گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد شد


در واکنش به کارزار داخلی و بین المللی در حمایت از زندانیان سیاسی درحال اعتصاب غذا، دادستان جنایتکار خامنه ای گفت: به برخی زندانیان که به اعتصاب غذا و سایر تهدیدها روی می آورند اعلام می‌کنیم که دستگاه قضایی تسلیم این موارد نمی‌شود.


جعفری دولت آبادی افزود: مجازات زندانیان باید به طور کامل اجرا شود و قرار نیست ما تحت تاثیر برخی اقدامات زندانیان از جمله اعتصاب غذا قرار گیریم.


این دژخیم هم چنین با وقاحت اعتراف کرد که بسیاری از زندانیان در زندان بلاتکلیف هستند و مدتها پس از آزادی شان در زندان نگه داشته میشوند.

لطفا به اشتراک بگذارید: