This browser does not support the video element.

‌ نگرانی از تجاوزگریهای جدید رژیم ایران در افغانستان ـ 20دقیقه 3مرداد ۹۶

1 ـ فاکس نیوز:‌ در حال حاضر نگرانیهای جدیدی در مورد تجاوزگریهای رژیم ایران در افغانستان به وجود آمده است.


2 - سرمقاله واشینگتن پست: باید محدودیت‌های برجام بعد از انقضای توافق اتمی با رژیم ایران، ادامه یابد.


3 ـ آکسیون اپوزیسیون سوریه در استکهلم سوئد در سالگرد تهاجم شیمیایی اسد در سال۲۰۱۳


 





  •  بررسی سیاست کلی آمریکا در قبال رژیم ایران




دولت دونالد ترامپ در حال بررسی سیاست آمریکا در قبال رژیم ایران است و باید تا اکتبر تصمیم بگیرد. این سیاست تنها محدود به برنامه اتمی نمی شود طیف گسترده یی از موضوعات از جمله دخالتهای تروریستی این رژیم را شامل می شود.


فاکس نیوز:‌ تیم رئیس جمهور دونالد ترامپ و خود وی می گویند رژیم ایران روح توافق نامه اتمی را نقض کرده است . جدل کنونی میان دولت ترامپ و رژیم ایران در خارج از این توافق اتمی است که هر دو طرف تلاش دارند توافق را به آن مرتبط کنند. با مجموعه تحریم های افزوده علیه رژیم ایران، آمریکا این رژیم را بخاطر آزمایشات موشکی و نقض حقوق بشر و حمایت از گروههای افراطی در منطقه مجازات می کند. اما رژیم ایران می گوید این تحریمها توافق اتمی را نقض می کند و هشدار می دهد که تحریمهای بیشتر ،آن را مجبور می کند از توافق بیرون بکشد.


 دولت ترامپ در حال بررسی کل سیاست آمریکا علیه رژیم ایران است و باید تا اکتبر تصمیم بگیرد . اکتبر زمانی است که دولت ترامپ باید برای سومین بار تعیین کند آیا رژیم ایران از عناصر اصلی توافق اتمی تبعیت می کند یا خیر.


‌ در مورد کره شمالی اوضاع چگونه است. رئیس جمهور چه حرکتی انجام خواهد داد؟ خبرنگار فاکس نیوز:‌ ارتش کره شمالی اعلام کرده بود در نظر دارد جزیره گوام را با موشک زیر آتش بگیرد ولی کیم جونگ اون تصمیم گرفته است آنرا متوقف کند. این بیانیه می گوید کیم جونگ اون اکنون به عملکرد آمریکاییها چشم دوخته است، کره شمالی خواستار تعلیق مانور نظامی آمریکا با کره جنوبی است و آمریکا خواستار توقف برنامه اتمی و موشکی کره شمالی است .


وزیر خارجه رکس تیلرسون و وزیر خارجه جیمز متیس تاکید کرده اند آمریکا دیپلماسی را ترجیح می دهد. وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد اگر کره شمالی به آمریکا شلیک کند این می تواند به سرعت به یک جنگ گسترش یابد و اگر این امر واقع شود بازی شروع می شود.





  • دخالتهای رژیم ایران در کشورهای منطقه خاورمیانه




مقامهای رژیم ایران در اینکه بگویند در کشورهای دیگر دخالت می کنند تردیدی به خود راه نمی دهند . عناصر رژیم ایران در هر مناسبتی می گویند این رژیم تلاش می کند در کشورهای منطقه تحت نام اسلام دخالت کند . اسکای نیوزمی گوید:‌ رژیم ایران برای بی ثبات کردن و ناامن کردن کشورهای منطقه از هیچ چیزی فروگزار نمی کند. این رژیم بر اساس ایدئولوژی خاصی که دارد یک بار با سلاح و بار دیگر با پول هدف های طمعکارانه خود در کشورهای منطقه را دنبال می کند .


برای صدور انقلاب! مرزکشورها را در می نوردد و از خطوط سرخ حاکمیت کشورها عبور می کند


 مرزهای این رژیم به عراق و شام و سواحل مدیترانه رسیده است . این جمله ای است که احمد علم الهدی نماینده خامنه ای به زبان آورده است . این فرد می گوید حضور رژیم ایران در عراق، صحرای شام و سواحل دریای مدیترانه حضوری خارج از قلمرو رژیم ایران نیست .این گفته اشاره به آن دارد که سپاه پاسداران و شبه نظامیان وابسته به رژیم ایران در نزدیکی معبر مرزی تنف سوریه در مثلث مرزی میان اردن ، سوریه و عراق هم حضور دارند.


 رژیم ایران می خواهد مسیر زمینی میان تهران ، بغداد ، دمشق و بیروت و سواحل مدیترانه را حفاظت کند تا پروژه ای که این رژیم آنرا هلال شیعی می نامد محقق شود . گزارش های مطبوعاتی اخیرا فاش ساخته اند که رژیم ایران در سواحل سوریه پایگاههای نظامی و کارگاههای ساخت موشک ساخته است . رژیم ایران هیچ راهی بجز جنگ افروزی در عراق و سوریه و یمن پیدا نکرده است





  •  رژیم ایران بزرگترین تهدید خاورمیانه




ژنرال جک کین می گوید رژیم ایران بزرگترین تهدید خاورمیانه است. این تهدید بسا بیشتر از تهدید افراطیون اسلامی است.‌


یو اس ای نیوز:‌ شما تا چه میزان از نزدیکی کره شمالی و رژیم ایران و همکاریهای نظامی آنها نگران هستید؟


ژنرال جک کین معاون سابق رئیس ستاد مشترک نیروی زمینی ارتش آمریکا:‌ بله کاملا نگرانم. الان بیش از ۲۰سال است که آنها با هم رابطه نزدیک دارند . رژیم ایران در واقع از کره شمالی الگو برداری می کند. کره شمالی در سالهای ۱۹۰۰ با ما مذاکره کرد و نسبت به برنامه اتمی دروغ گفت. این رژیم سایتهای سری داشت و در سال ۲۰۰۳ اعلام کرد به سلاح اتمی دست یافته است.


رژیم ایران همین کار را با ما کرد .با ما مذاکره کرد و به ما گفت تنها برای تولید برق و انرژی از اتمی استفاده می کند و نه برای تسلیحات اتمی در حالیکه سایتهای سری هم داشت.


اما آنچه در ایران اتفاق افتاد این بود که ما از سایتهای سری مطلع شدیم و این سایتها افشا شدند. حتی موشکهایشان هم کپی برداری از همان موشکهای کره شمالی است. هر دوی اینها خواهان سلاح اتمی بودند و هر دو خواهان موشک بالستیک هستند و کره شمالی در همه اینها جلودار است.


من بر این اعتقادم که رژیم ایران یک تهدید اصلی در خاورمیانه است تهدیدی بسا بیشتر نسبت به افراطیون اسلامی . افراطیونی که همه جا می روند و مردم را می کشند.اما رژیم ایران تهدید بسا بیشتری است. این رژیم ارتش متعارف دارد، موشک دارد و مشغول توسعه موشک بالستیک است و دنبال سلاح اتمی هم هست.





  • طراحان ضد فاشیسم در برلین




گروهی از طراحان گرافیت در برلین تلاش می کنند نمادها و نشانه های نازیسم را که بر روی تعدادی از دیوارهای این شهر رسم شده با کارهای رنگی خود مانند گل و خودرو و حیوانات محو کنند .


آثار این هنرمندان تنها برای خوشحال کردن مردم نیست بلکه ابتکار عملشان برای محو آثار نازیسم از در و دیوارهای شهر است. بعد از ورود نزدیک به یک میلیون مهاجر به آلمان که طی دو سال اخیر صورت گرفت ، علائم نژاد پرستی در این کشور بیشتر شد و همزمان رفتار راست گرایانه با مهاجران تشدید شد. ظهور این علائم در خیابانهای آلمان باعث شد که جوانان هنرمند برای مبارزه با این پدیده دست بکار شوند تا با تابلوهایی که خلق می کنند موجب شادی عابران شوند.


جوانان در مغازه ابوعمری که چنین ابتکار عملی را طرحی کرد تجمع می کنند . آنها با افکار خلاقشان تلاش می کنند که صلیب شکسته هیتلر را به طرحی جدید تبدیل کنند .


ابتدا ایده هایشان را روی کاغذ می آورند و پس از آن طرحهایشان را روی دیوارها ترسیم می کنند.


ابو عمری: این کار خیلی ساده انجام می شود. اول از صاحب ساختمان درخواست اجازه می کنیم و تلاش می کنیم که او را قانع کنیم که نشانه های فاشیسم که بیانگر خشونت است را از روی دیوار ساختمانش پاک کنیم . مهم این است که به جوانان انگیزه بدهیم تا از مقابل نشانه های خشونت بی تفاوت عبور نکنند . دست اندر کاران این ابتکار عمل می گویند بر خلاف آنکه اقدامشان ساده است ولی خرق عادتی در یک کشور اروپایی است که بیشترین تعداد پناهنده را در خود پذیرفته است .این گروه هنرمند توانسته ۲۵ صلیب شکسته را تغییر شکل بدهد و ابتکار عملشان را به شهرهای دیگری مانند هامبورگ و برن هم منتقل کنند .





  • در شبه جزیره کره هرگز جنگ نمی شود




رییس جمهور کره جنوبی می گوید شبه جزیره کره هرگز شاهد یک جنگ دیگر نخواهد بود. آیا این پیشی بینی خوشبینانه نیست؟


رئیس جمهور کره جنوبی با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی در صدمین روز زمامداریش، در مورد تهدید کره شمالی گفت رییس جمهور آمریکا اطمینان داده است که قبل از اتخاذ هرگونه تصمیم نظامی، با ما مشورت خواهد کرد. وی گفت اطمینان دارد جنگ دیگری هرگز در این شبه جزیره رخ نخواهد داد. 


در همین حال، ژنرال دانفورد رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سفر به آسیا به کشورهای هم پیمان که نگران تنش میان آمریکا و کره شمالی هستند، اطمینان خاطر داد... 


رئیس جمهور کره جنوبی: موضع آمریکا و کره جنوبی در اساس تفاوت ندارند. این موضع یکسان است . ما باید از طریق فشار و تحریمهای قوی کره شمالی را از اقدامات تحریک آمیز باز داریم و آنها را برای دست کشیدن از برنامه اتمی، به میز مذاکره بکشانیم... رئیس جمهور ترامپ سعی می کند از طریق نشان دادن یک اراده مستحکم، روی کره شمالی فشار بیاورد... دونالد ترامپ کره شمالی را تهدید کرده بود که اگر به جزیره گوام حمله کند با عواقب سختی روبرو خواهد شد. به دنبال این تهدید کره شمالی عقب نشینی کرد.





  • ضرورت مقابله با ایدئولوژی بنیادگرایی تروریستها




دکتر ولید فارس می گوید هنگام جنگیدن با تروریسم باید ایدئولوژی بنیادگرا و افراطی آن را هدف قرار داد. باید مردم را نسبت به این ایدئولوژی آگاه کرد.


فاکس نیوز:‌ در رابطه با حمله اسپانیا و اینگونه حملات چه باید کرد؟ ولید فارس:‌ رئیس جمهور ترامپ اطلاعیه رسمی داده و از دولت و مردم اسپانیا علیه تروریستها حمایت کرده است و مهاجم را تروریست اسلام افراطی نامیده است. این موضع رسمی است... ما در گذشته اوباما را داشتیم اطلاعیه یی صادر می کرد که آکادمیک بود و زیبا بنظر می رسید اما در عمل به جهت غلطی می رفت.


حالا ما دونالد ترامپ را داریم که در جهت درستی می رود اما سبک کار او از طریق پیامهای توئیتری است. آنچه مهم است سمت و سوی کلی است. البته نخست وزیر اسپانیا هم اطلاعیه خوبی صادر داده است و آن را تروریسم بنیادگرا خوانده است. این دقیقا همان چیزیست که بوده. ما نمی توانیم مانند 8سال گذشته در معنا بگوییم تروریسم است اما در عمل کاری نکنیم. الان باید کاری کرد بهتر از گذشته و بهتر از8 سال قبل.


فاکس نیوز: در خیلی از موارد از جمله در 2009 ما می دانستیم که حمله به پایگاه فورت تروریستی است و حتی نفر مهاجم را از قبل می شناختیم چه باید کرد؟... ولید فارس:‌ اولین کار این است که به افکار عمومی آمریکا آگاهی داد و آنها را مطلع کرد که تروریسم چیست و حرف بنیادگراها چیست. ما به 300میلیون آمریکایی بعنوان بزرگترین شبکه نیاز داریم نه اینکه فقط به پلیس تکیه کنیم.


دوم اینکه ما جوامع مشخص در این رابطه داریم که می توانند به ما کمک زیادی کنند. آنها که از خاورمیانه آمده اند یا آنهایی که از آفریقای شمالی آمده اند و متحدان ما هستند که اگر به آنها نگوییم که این تروریستی بود و تروریسم بنیادگرا بود آنگاه فکر می کنند اینها تروریستی نیست و دیگر کمکی به ما نمی توانند بکنند.... فکر کنم آنچه در واشینگتن گم است یک سیستم واقعی است که ایدئولوژی اشخاص مربوطه را تعیین کند. ما نیاز داریم بدانیم شبکه یی که اینها را رادیکال می کند کجاست و چیست که بعد تروریست می شوند. به یاد داشته باشید که رئیس جمهور ترامپ به ریاض رفت و برای 50کشور عربی و رهبران اسلامی سخنرانی کرد. حتی یک مرکز ضدتروریستی تشکیل دادند و کارهای زیادی راه اندازی کردند





  • اصول انقلاب سوریه قابل مذاکره نیست




قرار است در روزهای آینده، جلسه اپوزیسیون سوریه در ریاض برگزار شود. در همین رابطه سالم المسلط سخنگوی هیأت عالی مذاکرات اپوزیسیون در پاسخ به این سوال که آماده سازیهای شما برای دیدار در ریاض چی هست. سالم المسلط سخنگوی هیأت عالی مذاکرات اپوزیسیون سوریه‌ درجلسه ریاض یک کمیته از هیأت عالی با نمایندگان گروه موسوم به قاهره تشکیل جلسه خواهد داد. دعوت از سوی گروه قاهره بوده است و گروه موسوم به مسکو پاسخ نداده است. متاسفانه این گروه میخواستند که جلسه در منطقه ای خارج از خاک عربستان سعودی باشد. هیأت عالی مذاکرات دعوتنامه را فرستاده است. این امر مهم بود که جلسه در مقر هیأت عالی مذاکرات برگزار شود. نکات زیادی مورد بحث قرار گرفته است.


العربیه شما چرا اکنون خواهان جلسه هستید ؟ چرا میخواهید با گروههای دیگر اپوزیسیون ارتباط برقرار کنید؟ چه چیز جدیدی وجود دارد؟ سالم المسلط: این اولین جلسه نیست بلکه ادامه سلسله جلساتی است که در ژنو جریان داشت. دیدارهایی در مقر هیأت عالی در ژنو با نمایندگان گروه قاهره برگزار شد. در جریان این جلسات و دیدارهای فنی ،نکات زیادی از جمله 15 نکته مورد بحث قرار گرفت. بخصوص در مورد موضوع دوم یعنی قانون اساسی یا چارچوب قانون اساسی گفتگو شد. برخی نکات شاید اختلافاتی در آنها باشد که گفتگوها حول آن در این جلسات جریان خواهد داشت.


بسیاری تغییرات بر روی زمین وجود داشته است چه نظامی، چه سیاسی.. اما چیزی که تغییر نکرده ، اصول و مبادئ هست که مردم سوریه اعلام کرده اند. ما هم در هیأت عالی مذاکرات به این اصول چسپیده ایم. امکان ندارد که این اصول، موضوع گفتگو قرار بگیرند. این اصول مال همه است. آنهایی که با ما در کنفرانس اپوزیسیون در ریاض حاضر شدند و بیانیه را همگی امضا کردیم. بیانیه مرجع ما در این رابطه است.


سرنوشت بشار اسد نیز یکی از اصولی است که امکان ندارد از آن کوتاه آمد. ما به منافع مردم سوریه، تمسک جسته ایم و بر آن مصر هستیم. یک نظام جنایتکار در سوریه هست آیا میتوان ادامه آنرا پذیرفت؟ چه فایده‌ای دارد؟ آیا قیمتی که مردم سوریه پرداخت کرده ، بیهوده هدر برود؟


اجازه بدید که من یک نکته را تأکید کنم. همه میگویند که عقب نشینیها یا تغییراتی وجود داشته است و چه بسا رژیم است زمین بیشتری گرفته همچنانکه روسها و رژیم ایران میگویند، اما طی 7 سال رژیم اسد و تمام نیروهایی که به سوریه آورده ، نتوانسته اند اراده مردم سوریه را بشکنند. انقلاب مردم سوریه





  •  برخورد ناو آمریکایی با یک تانکر نفت کش در حوالی سنگاپور




ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا که در پایگاه یوکوسوکای ژاپن مستقر است می‌گوید ناو جان اس. مک‌کین در شرق تنگه مالاکا و سنگاپور با یک تانکر نفتکش تصادف کرده است.


بنا بر بیانیه مقامات آمریکایی، ۱۰ خدمه ناو ناپدید و پنج نفر هم زخمی شده‌اند.


این حادثه روز دوشنبه (۲۱ اوت) حدود ساعت ۶:۲۴ دقیقه صبح به وقت ژاپن در حالی اتفاق داد که ناو یادشده عازم سنگاپور بود. بنا بر گزارش‌های اولیه، خسارت‌هایی به ناو وارد آمده است اما ناو به سمت بندر سنگاپور در حرکت است. این دومین سانحه یک کشتی ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در چند هفته اخیر است. حدود دو ماه پیش ناو فیتزجرالد در حالی که با پایگاه خود در ژاپن حدود ۱۰۰ کیلومتر فاصله داشت با یک کشتی باربری غول‌پیکر که پرچم فیلیپین را برافراشته داشت برخورد کرد و از پهلو دچار آسیب جدی شد. در آن سانحه هفت ملوان آمریکایی کشته شدند. نیروی


دریایی آمریکا به تازگی اعلام کرد که ناخدای آن ناو و دو افسر ارشد آن برکنار می‌شوند.





  •  درگذشت جری لوئیس




جری لوییس کمدین معروف تاریخ سینما در سن ۹۱ سالگی در خانه‌اش در لاس وگاس آمریکا به مرگ طبیعی درگذشت. وی حدود چند دهه یکی از محبوبترین کمدین‌ها نه فقط در آمریکا بلکه در تمام دنیا و بخصوص فرانسه بود. لوییس در سال ۲۰۰۲ در مصاحبه‌ای با رویترز گفته بود: "من از چشم یک بچه به دنیا نگاه می‌کنم چون من 9 ساله‌ام. من شخصیت حرفه‌ای خودم را اینگونه ساختم." دامنه فعالیت‌های جری لوییس فقط به بازیگری محدود نمی‌شد و نام او بیش از شش دهه به عنوان کارگردان و نویسنده و همچنین انسانی خیرخواه مطرح بود.


او در ایران هم چهره‌ای شناخته شده بود و بیشتر کارهای او به فارسی دوبله و در تلویزیون و سینما نمایش داده شده بود.





  •  پاسدار قاسم سلیمانی: می گویند چرا برویم در سوریه از دیکتاتور دفاع کنیم




پاسدار قاسم سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی قدس:‌ دوستانی در سطوح عالی داخل و خارج کشور بودند که می‌گفتند وارد موضوع سوریه و عراق نشوید. یک نفر گفت یعنی ما برویم از دیکتاتور دفاع کنیم؟ که رهبری فرمودند ... ما مصالح را نگاه می‌کنیم.

لطفا به اشتراک بگذارید: