This browser does not support the video element.

بحرانهای درونی رژیم – کابینه روحانی، جوشش تضادها در اولین روز رای اعتماد

ترکیب کابینه دوم روحانی به بحران و شقه رژیم در اختلافات درونی باند خود او را دامن زده است.


سایت انتخاب از باند روحانی نوشت: با بالاگرفتن اعتراضات در شبکه‌های اجتماعی نسبت به عملکرد فراکسیون (حامی روحانی) در جریان رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی، برخی اعضای این فراکسیون به تقلا افتاده‌اند تا مانع از ادامه انتقادات شوند. تذکراتی که اکثراٌ مبتنی بر نیاز جدی این جریان به مقابله با رانتخواری و پالایش درونی است.

خبرگزاری سپاه پاسداران نیز نوشت: آن روز که اصلاح‌ طلبان تندی‌ های حسن روحانی را در جریان رقابت‌ های انتخاباتی می‌ دیدند, شاید فکر این را هم نمی‌ کردند که ماجرای انتخابات 92 این‌ بار به صورت جدی‌تری برای آنها تکرار شود و باز هم در دولت حسن روحانی پاسخ حمایت‌ های خود را با پشت‌ پا زدن به اعتدال و کارگزاران ببینند.

این منبع افزود: چهره‌های ستادی اصلاح‌طلب، یکان یکان در حال ابراز برائت از عملکرد و سرنوشت روحانی هستند. این مسأله نشانه آغاز فرایند طلاق سیاسی (آنها) از روحانی است.

گزارشی درباره موج جدید مخاصمات در حکومت آخوندی پس از رأی اعتماد به وزرای کابینه روحانی

کابینه روحانی، جوشش تضادها در اولین روز رای اعتماد


دراولین روزی که دولت جدید آخوند روحانی از مجلس ارتجاع به اصطلاح «رای اعتماد» گرفت بلافاصله در درون باند خودش جنگ قدرت برای سهم خواهی بار دیگر جرقه زد و گوشه های جدیدی از هم کاسه گی روحانی و باند خامنه ای را بر ملا کرد.


زیبا کلام مهره باند موسوم به اصلاح طلب در روزنامه حکومتی آرمان نوشت:« رأی نمایندگان مجلس، رأیی سیاسی برای به حاشیه‌راندن یک جناح سیاسی بود.

رأی‌ندادن به بیطرف، یعنی رأی‌ندادن مجلس دهم به جریان اصلاحات و شکست او به‌منزله شکست اصلاح‌طلبان است.

بیطرف بارزترین چهره اصلاح‌طلب در میان 17گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور بود.

از هرجهت که عدم رأی اعتماد به بیطرف تحلیل شود، این موضوع نماد شکست اصلاحات در مجلس دهم است، چراکه اصولگرایان مصمم بودند به اصلاح‌طلبان رأی ندهند و آنها را از کابینه حذف کنند و در این مسیر موفق بودند».

وی در روزنامه حکومتی آفتاب یزد هم نوشته است: « واقعیت این است؛ رای نیاوردن بیطرف و ناپلئونی رای آوردن حجتی از یک سو و رای آوری رحمانی فضلی و جهرمی از سوی دیگر یک شکست برای ما بود».

در همین حال برخی روزنامه های محافل موسوم به اصلاح طلب که تاکنون در تایید ادامه مسیر برجام روحانی را حمایت می کردند از وی رویگردان شده و از جمله نوشته اند:

آیا اصلاح طلبان شکست خوردند؟)

« انتظار می رفت که راهبرد های اقتصادی دولت روحانی در سایه برجام بتواند گره از کلاف سر در گم بحران اقتصادی کشور باز کند، ولی اینگونه نشد».

یک روزنامه دیگر باند موسوم به اصلاح طلب نیز به ناکارآمدی دولت جدید آخوند روحانی اذعان کرده و نوشته است:« ضروری بود افرادی در نظر گرفته می‌شدند که می‌توانستند تحول معناداری در حوزه موردنظر خود ایجاد کنند.

کابینه انتخاب شده اما چه نسبتی با این وضعیت و خواست بهبود دارد؟ تقریبا هیچ.

چینش این کابینه هم گویا در راستای همان نرمالیزاسیون است؛ همان کابینه‌ای که بتواند کم و بیش کارها را طبق روال انجام دهد با همان روال‌های کم و بیش کند بوروکراسی دولتی در ایران. نشانی از طرح و ایده‌های جدید برای پرداخت واقعی به مسایل و حل آنها نیست.

از این جهت دولت دوازدهم کم و بیش کابینه‌ای است خنثی که احتمالا یارای ایجاد تحول جدی یا کاستن از بحران‌ها را ندارد».

مقاله دولتی برای امور یومیه)

جمهوری اسلامی روزنامه دیگر وابسته باند موسوم به اصلاح طلبان بر ناکارآمدی دولت روحانی در حلقة بحرانها تاکید کرده و نوشته است: « ایجاب می‌کرد این دولت با کارآمدی بیشتر به میدان می‌آمد که متاسفانه چنین نشد. اقتصاد، اکنون مشکل مهم کشور است و حل این مشکل فقط با گروه قدرتمندی از مجموعه اقتصادی در دولت میسر خواهد بود که چنین نیست».
لطفا به اشتراک بگذارید: