This browser does not support the video element.

روحانی: نیاز حیاتی رژیم به برجام برای جلب سرمایه خارجی

در خاتمه جلسات مجلس آخوندی برای بررسی کابینه دور دوم روحانی ۱۶ تن از ۱۷وزیر معرفی شده او بعد از مشورت و تایید خامنه ای، رای آوردند. بیطرف وزیر پیشنهادی برای وزارت نیرو که در زمان خاتمی هم وزیر بوده است، رای نیاورد.


آخوند روحانی در سخنرانی قبل از رأی‌گیری، حملات باند خامنه ای در مخالفت با برجام که روحانی را به ترسیدن متهم می کنند، به تمسخر گرفت و بر نیاز حیاتی حکومت آخوندی به برجام برای جذب سرمایه خارجی تاکید کرد :

«ما برای نفت و گاز ما حدود به 200 میلیارد دلار سرمایه میخواهیم الان بیش از 100 میلیارد دلار پروژه‌هایش آماده است خب باید چه کار بکنیم...»

وزارت خارجه بزرگترین ماموریتش امروز حراست از نهال نوپای برجام است, روبروی آمریکا باید وایسه روبروی اونهایی که در برابر منافع ملی ایران حرکت می‌کنند, باید بایستد از شوخی برخی ها هم نترسه بعضی ها هم شوخی میکنند یک حرفهایی میزنند بعضی ها عادت دارند به یک جملاتی نباید ما بترسیم ما باید کار خودمون رو انجام بدهیم

«من چرا اصرار داشتیم آقای مهندس زنگنه بیاد وزیر نفت بشه بار دیگر؟ خودش البته یک پیشنهاد دیگری به من داشت یک جوانی رو انتخاب کرده بود آمد به من معرفی کرد... گفتم آقای زنگنه من صد میلیارد دلار سرمایه خارجی می‌خواهم, این جوان می‌تواند بیاورد؟ به تردید افتاد»

آخوند روحانی هم‌ چنین از وزیر دفاع خود خواست درجهت اجرای خواستهای خامنه‌ای حرکت کند و اسلحه بسازد.

«از امیر حاتمی چیزی که می‌خواهم: فناوری‌های روزی رو که ما نیازداریم برای تکمیل سلاح‌هایمان برای بروز کردن آنها که برای ما در شرایط فعلی منطقه بسیار مهم است و ان شاء الله این کار را انجام داده و با موفقیت پیشرفت خواهیم کرد.»

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس دربارة انتصاب دژخیم علیرضا آوایی به‌عنوان وزیر دادگستری جدید آخوند روحانی، گزارش داد: «زمانی که آوایی بین سال‌های 2005 تا 2014 رئیس قضاییة (رژیم ایران در) تهران بود، به‌خاطر نقض حقوق بشر در لیست تحریم‌های اتحادیة اروپا قرار گرفت. در سال 2016، روحانی او را به‌عنوان رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور منصوب کرد».

 

خبرگزاری رویتر دربارة دربارة شقه در رأس نظام آخوندی میان دولت آخوند روحانی و قضاییة تحت کنترل خامنه‌ای، نوشت: «روحانی کنترلی بر نهادهای امنیتی و قضایی که فقط به خامنه‌ای... پاسخگو هستند ندارد... وی در سخنرانی (روز یکشنبة خود در مجلس) به موانع دولتش در دور دوم اذعان کرد و گفت: «ما مسیر هموار و آسانی را در پیش رو نداریم».
لطفا به اشتراک بگذارید: