حمله تروریستی اسپانیا - پلیس گفت مهاجمان برای ترورهای بزرگتر برنامه‌ریزی کرده بودند

به گزارش رسانه‌های اسپانیا 28مرداد96 پلیس این کشور جزییات جدیدی را از حمله تروریستی بارسلون اعلام کرد. به گفته پلیس این حملات توسط یک هسته تروریستی 12نفره صورت گرفته و آنها برای ترورهای بزرگتر برنامه‌ریزی کرده بودند.
حمله روز پنجشنبه ۱۴ کشته و بیش از ۱۰۰ زخمی در بارسلون و کمبریلز بر جای گذاشت. در میان مجروحان ۱۳ نفر آلمانی و ۲۶ نفر فرانسوی هستند که حال دست‌کم ۱۱ نفرشان وخیم گزارش شده است.
تاکنون ۴ مظنون دستگیر شده‌اند که سه نفرشان مراکشی هستند و یکی اهل اسپانیا.
سخنگوی پلیس جمعه بعدازظهر گفت که عامل اصلی این حملات احتمالاً مردی به نام "موسی. او" است که در شهر ریپل در منطقه کاتالونیا زندگی می‌کرده است. برادر او دریس نیز در میان افرادی است که در ریپول دستگیر شده‌اند.
حدس زده می‌شود که یک اتفاق دیگر نیز با حمله روز پنجشنبه مرتبط باشد. چهارشنبه (۱۶ اوت) انفجاری در یک خانه در آلکانار در ۲۰۰ کیلومتری بارسلون در کاتالونیا رخ داد که در آن یک نفر کشته شد. ۲۰ کپسول گاز در این خانه انبار شده بود. پلیس این انفجار را با حملات تروریستی بعد از آن مرتبط می‌داند.
یک روز پس از این حملات، هزاران نفر در پلازا کاتالونیا در بارسلون جمع شدند تا یاد قربانیان را گرامی بدارند. در میان این جمعیت ماریانو راخوی، نخست‌وزیر و فیلیپه پادشاه اسپانیا نیز حضور داشتند.

لطفا به اشتراک بگذارید: