بحران کره شمالی - کنفرانس خبری وزیران خارجه و دفاع آمریکا و ژاپن

وزیران خارجه و دفاع آمریکا در یک کنفرانس خبری مشترک با همتایان ژاپنی خود در واشینگتن در مورد بحران کره شمالی با آمریکا، بر پایبندی خود برای دفاع از متحدانشان در برابر تهدیدهای کره شمالی تأکید کردند
به گزارش دویچه وله آلمان28مرداد آنها اعلام کردند ارتش آمریکا برنامه‌های مشخصی را برای رصد، رهگیری و خنثی سازی حملات احتمالی موشکی کره شمالی آماده کرده است. مانور مشترک نظامی آمریکا و ژاپن در شمال شرقی آسیا صرفاً نمونه‌ای از همکاری تنگاتنگ نظامی-امنیتی بین این دو متحد است. هدف تمرینهای نظامی، مقابله با تهدیدهای موشکی کره شمالی است.
ژنرال جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا گفت: «ما با هم هر تهدیدی را خنثی و در صورت نیاز شکست خواهیم داد. ما هرگونه حمله را با واکنشی مؤثر و خرد کننده پاسخ خواهیم داد. آمریکا و ژاپن برای نشان‌دادن توان نظامی مشترکشان به همکاری مشترکشان با کره جنوبی نیز ادامه می‌دهند.»
رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا نیز گفت: «بدیهی است هرگونه تلاش دیپلوماتیک در شرایطی که ما با تهدیدی تا این حد مواجه باشیم که تصور آن هم مشکل است، باید از یک پشتوانه نظامی نیرومند، آن هم در صورتی که کره شمالی تصمیم غلطی اتخاذ کند، همراه باشد.»

لطفا به اشتراک بگذارید: