بحران کره شمالی - آمادگی گوترز برای میانجیگری



  • اعلام آمادگی دبیر کل سازمان مل متحد، آنتونیو گوترز برای میانجیگری در بحران کره شمالی




به گزارش خبرگزاری رویتر 28مرداد96 آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد:‌ در مورد تنش جاری بر سر فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی زمان گفتگو فرا رسیده است. ما به آمریکا، روسیه، ژاپن، چین و دو کره گفتیم که آماده میانجیگری در این بحران هستیم.


آنتونیو گوترز در مصاحبه با خبرنگاران در مقر سازمان ملل در نیویورک گفت:‌دفاتر و نمایندگی‌های سازمان ملل متحد همواره در دسترس هستند و من این پیام را به نمایندگان شش طرف گفتگو در مورد بحران کره شمالی ابلاغ کرده‌ام.


دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد «راه حل این بحران باید سیاسی باشد. پیامدهای بالقوه اقدام نظامی به مراتب هولناک‌تر از آن هستند که بتوان تصور کرد.»


خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارشی مشابه از قول آنتونیو گوترز گفت: «جهان باید از تاریخ درس بگیرد، نه آن که اشتباهات گذشته را که منجر به آغاز جنگ کره در ۷۶ سال قبل شد و جان بیش از سه میلیون نفر را گرفت تکرار کند.»


تنش آمریکا و کره شمالی پس از آن بالا گرفت که پیونگ یانگ قطعنامه اخیر شورای امنیت را رد کرد و هشدار داد برنامه تسلیحاتی هسته‌ای خود را توسعه داده و جزیره گوام را نیز مورد حمله قرار خواهد داد.


لطفا به اشتراک بگذارید: