This browser does not support the video element.

هشدارژنرال جوزف دانفوردبه رژیم ایران -20 دقیقه 27مرداد۹۶

1ـ محکومیت جهانی تهاجم تروریستی بارسلون اسپانیا .


2ـ نیکی هیلی چهارشنبه آینده در وین با مقام‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران گفتگو می کند .


3ـ ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا:‌ ایالات متحده اختیار دارد از گزینه نظامی برای دفاع از خود استفاده کند. چین باید تمام نفوذ خود را برای اعمال فشار بر پیونگ یانگ بکار گیرد.




  •  اوضاع انفجاری میان رژیم ایران و آمریکا




رژیم ایران با تحریکات خود و همچنین با توسعه برنامه موشکی اوضاع را به سمت انفجاری می برد. امیل امین مدیر مرکز پژوهشهای سیاسی - استراتژیک از قاهره به اسکای نیوز گفت: شاید جهان در ارزیابی بدترین توافقی که در منطقه انجام شده یعنی توافق اتمی با رژیم ایران اشتباه کرده باشد .


 دونالد ترامپ بطور خاص می خواهد مناسبات با رژیم ایران را مورد بازنگری قرار دهد . او می خواهد با این رژیم برخورد کند . رژیم ایران هم به نوبه خودش می خواهد ایجاد تنش کند . این رژیم صحبت از توقف صادرات نفت می کند . چنین اقداماتی ممکن است باعث شود کشورهای اروپایی و آمریکا توافق اتمی بدنام با رژیم ایران مورد بازنگری قرار دهند.


رژیم ایران هم از تحریمهای جدید و هم از نامگذری جدید آمریکا نگران است . اگر کشورهای جهان واکنش به موقع نشان دهند رژیم ایران چگونه موشک های بالستیکی را علیه منطقه به کار می گیرد؟


قاهره امیل امین مدیر مرکز پژوهشهای سیاسی - استراتژیک : رژیم ایران با هوشیاری می داند که در حال حاضر چندین پرونده سنگین دولت آمریکا را مشغول کرده . در صدر این پرونده ها موضوع کره شمالی است . در جنوب هم پرونده ونزوئلا است . شاید که این رژیم با این تناقضات بازی می کند . درحالیکه آمریکا در شرق با کره شمالی و در جنوب با ونزوئلا مشغول است فکر میکند که می تواند با ایجاد تنش آمریکا را مشغول کند . ناظران نگران آنند که هر لحظه انفجاری صورت بگیرد . در پرونده ایران و کره شمالی و نیز در پرونده دریای چین که پکن به شکلی از اشکال با آن بازی می کند .




بدنبال اعمال مجازاتهای جدید آمریکا علیه رژیم ایران تنش میان آنها در مورد توافق اتمی بالا می گیرد. روزهای اخیر شاهد اظهارات تندی میان دولت آمریکا و روحانی بر سر توافق اتمی بوده ایم.


تلویزیون العربیه: جدال میان آمریکا و رژیم ایران حول توافق اتمی و مجازاتهای جدید آمریکا هنوز در حال افزایش است .در آخرین موضع گیری، نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل از سخنان سران رژیم ایران که گفته بودند در صورتیکه مجازاتهای جدیدی علیه آنها اعمال شود از توافق اتمی بیرون می کشند انتقاد کرد و گفت : می بایست رژیم ایران مسؤلیت شلیک موشک ، حمایت از تروریسم و عدم احترام به حقوق بشر و نقض قطعنامه های شورای امنیت را بپذیرد . این مقام امریکایی اضافه کرد نمی توان به رژیم ایران اجازه داد که با توافق اتمی جهان را به گروگان بگیرد .او تاکید کرد که مجازاتهای جدید علیه این رژیم هیچ ربطی به توافق اتمی ندارد.


 اظهارات هیلی در پاسخ به روحانی بود که گفت در صورتیکه واشنگتن علیه رژیمش مجازات اعمال کند از توافق اتمی بیرون خواهد کشید . روحانی در یک جلسه پارلمانی گفته بود آمریکا و دولت ترامپ شرکای خوب و طرف مذاکره قابل اعتمادی نیستند . با شروع بازنگری های آژانس بین المللی انرژی اتمی در باره میزان التزام رژیم ایران به توافق اتمی تنشهای میان این رژیم ایران و آمریکا وارد نقطه عطف خواهد شد . واشنگتن عقیده دارد نمی بایست این توافق مطرح شود چرا که در معرض شکست است .





  • افشاگری حجاج ایرانی علیه تبلیغات منفی رژیم آخوندی




تعدادی از زائران ایرانی که به منظور ادای مناسک حج وارد خاک عربستان سعودی شدند از نحوه استقبال این کشور از آنها ابراز خوشحالی کردند . آنها گفتند به محض اینکه وارد سرزمین های مقدس در عربستان سعودی شدند نگرانی و تصورات اشتباهی که داشتند از بین رفت. این نگرانی ناشی از تبلیغات منفی رژیم ایران بود. یک خانم : من محبیان هستم . استقبال از ما بسیار خوب بود . در سطح برجسته ای از ما استقبال شد . قبل از سفر نگران بودیم ولی متوجه شدیم که این نگرانی اساسا دلیلی نداشته است . از تمامی مسؤلین سعودی تشکر می کنیم . یک خانم دیگر: در ایران زنان را می ترساندند و می گفتند در این کشور هیچ امنیتی وجود ندارد . ولی وقتی که به اینجا رسیدیم عکس این را دیدیم . همه چیز خوب است . یک مرد : خدا را شکر که مرا موفق کرد امسال وارد مناسک حج شوم. همه چیز تا این لحظه خوب بود. امیدوارم که مسلمانان با همین شیوه ادامه بدهند ، متحد باشند و قلب هایشان با هم باشد . یک خانم: بعد از اینکه به اینجا رسیدیم دیدیم که هر چیزی که حدس می زدیم درست نبوده ، با گل از ما استقبال کردند . همه چیز عالی است . نمی توانم واقعیت اینجا را بیان کنم . همه برنامه ها از پیش آماده شده بود .





  •  تأثیر فشارها و تهدیدهای آمریکا بر کره شمالی




عقب نشینی کره شمالی از حمله به جزیره گوام براثر فشارها و تهدیدهای آمریکا بود. آیا این عقب نشینی ادامه می یابد . به نظر می رسد کره شمالی عقب نشینی کرده است ولی این امر مشروط به این است که آمریکا مانور مشترک با کره جنوبی برای هفته آینده را متوقف یا تعدیل کند.


به گفته رسانه های دولتی کره شمالی او می گوید « اگر یانکی ها ایستادگی کنند و اگر اعمال خطرناک و بی ملاحظه بر روی شبه جزیره کره انجام دهند او این تاخیر را مورد بازبینی قرار می دهد». معنای این حرف برای جزیره گوام عقب انداختن موقت است که به این زودی موشک ها فرود نخواهند آمد .


وزیردفاع جیمز متیس گفت اگر به گوام شلیکی صورت گیرد « ممکن است به سرعت به یک جنگ گسترش یابد . آمریکا به کره شمالی اجازه نمی دهد که از این پایگاه بعنوان سیبل استفاده کند»


معاون فرماندار گوام می گوید :این اطلاعات دست کم به ما یک دلیل منطقی می دهد که کیم جونگ اون قصد خود را برای شلیک به سمت ما متوقف کرده است....


خبرنگار فاکس نیوز : مقامات در اینجامعتقدند رسانه ها خطری را که ساکنان این جزیره از جانب کره شمالی متوجهشان است بزرگنمایی کرده اند. ولی مسلماً هر حمله ای می تواند صدمات عمده ای بخصوص به بندر گوام وارد کند. این بندر به بیش از نیم میلیون ساکنان شرق فیلیپین خدمت می کند. ...


به نظر می رسد تاحدودی آرامشی در طوفان ایجاد شده است و لحن مشروطی از کره شمالی به گوش می رسد که می گوید راه حل دیپلوماتیک برای این امر متصور است . رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اکنون در آسیاست و گفته است آمریکا خواستار حل مسالمت آمیز بحران است.





  • تشکیل هیأت اداره امور استانهای آزادشده در جنوب سوریه




اپوزیسیون سوریه در استانهای درعا و سویدا و قنیطره هیأت عالی اداری منطقه جنوبی را تشکیل داده است. این امر گامی برای پی ریزی نهادهای خودمختار در جنوب این کشور است.


تلویزیون العربیه : اداره خودگردان جنوب سوریه در سایه توافقنامه مناطق کاهش تنش و توافقنامه میان آمریکا و روسیه در حال شکل گیری است. بنا به گزارش روزنامه الحیات، اپوزیسیون، هیأت عالی اداری را در منطقه جنوب به منظور ایجاد نهادهای خودمختار تشکیل داده است. این نهادها با الگوی خودمختاری کردها در شمال سوریه است.


عبدالحکیم مصری معاون وزیر اقتصاد در دولت موقت، تأیید کرد هدف هیأت، اداره مناطق آزاد شده متناسب با خواستهای مردم است. عاصف لافسی رئیس دادگاه عدالت درحوران گفت اعلام تأسیس این هیأت بدنبال جلسات طولانی بوده است. به گفته وی آتش بس نقش زیادی در تشکیل این هیأت داشته است زیرا نیاز به یک دولت محلی برای سازندگی احساس میشد. کار این هیأت ، علاوه بر اداره مناطق تحت تسلط رزمندگان آماده سازی برای مرحله آینده است. مناطقی که نظامیان اسد در آن وارد نمیشوند. اما توافقنامه کاهش تنش و آتش بس، مانعی برای بمباران و موشکباران مناطق مختلف و تهاجم زمینی در مناطق مرزی با اردن نمی شود. این اقدامات رژیم اسد برای منزوی کردن یکانهای رزمنده و محاصره آنهاست.





  • شرایط فاجعه بار آوارگان جنگ موصل




در شرایطی که در فصل تابستان درجه حرارت هوا افزایش یافته و امنیت نیز کماکان وخیم است آوارگان عراقی که از شهر موصل گریخته اند در شرایط فاجعه باری زندگی می کنند .


آوارگان خواهان مواد غذایی و پزشکی هستند . ساکنان موصل بعد از فرار عناصر داعش از این شهر چیزی جز اردوگاه هایی که از چادر ساخته شده ندارند . این چادر ها در زمین های باز و در زیر تابش شدید خورشید قرار دارند. نیازهای اولیه برای ادامه زندگی در این اردوگاهها نایاب است . وضعیت فاجعه بار این آوارگان نیازمند سرعت عمل مقامات محلی و سازمان ملل است .


یک خانم : به ما وعده می دهند . ما در چادر زندگی می کنیم . تنها افراد خیر هستند که به ما کمک می کنند . هر مادری هفت هشت بچه دارد . ما و بچه هایمان همگی در چادر زندگی میکنیم . در خاک زندگی می کنیم . وضعیت سختی داریم . دولت عراق به ما توجه نمی کند . این وضعیت ماست . اگر به خانه هایمان برگردیم به ما شلیک می شود . اگر به اردوگاه بیاییم این وضعیت است . چکار باید کرد. یک خانم : برای اینکه بچه هایمان را برای مداوا به نزد پزشک ببریم پول نداریم . پول نداریم غذا بخریم ، یخ نیست . پول نداریم که یخ بخریم . یک مرد: کمبود مواد غذایی ، کمبود امنیت . اینجا هیچ چیز نداریم . نه آب ، نه غذا هیچ چیز به ما نمی دهند حتی تشک برای خوابیدن نداریم . آب خنک برای نوشیدن نیست.


یک کارمند سازمان ملل می گوید تعداد آوارگان در اردوگاه خازر به ۱۲۰۰ خانواده رسیده است . او می گوید که تا این لحظه این آمار دقیق نیست چرا که تعداد آوارگان روزانه بیشتر می شود .


یکی از آوارگان می گوید که در این اردوگاه یک زن در چادرش توسط عقرب سمی گزیده شد و جانش را از دست داد .





  • خواب 4ساله ساعت بیگ بن




بیگ بن بزرگترین ساعت جهان، در کاخ وستمینستر، به زودی خاموش خواهد شد ، نه توسط بمب یا مهاجم خارجی، بلکه توسط دوستانش . مکانیزم پیری، مانند بسیاری ساختارهای موجود در جهان ، باعث شده که ساعت بزرگ جهان به تعمیر، نیازی جدی پیدا کند، به این دلیل تمامی قطعات بیگ بن برای بازسازی کامل از هم جدا می شود.


157 سال است که بیگ بن هر ساعت یک بار زنگهایش را به صدا در می آورد . برای اولین بار در ظهر روز دوشنبه 21اوت ، چهار سال طولانی سکوت بر پایتخت انگلستان حکومت خواهد کرد.


یک مکانیک کهنه کار انگلیسی می گوید ما به آرامی می رویم تا این ساعت را متوقف کنیم و قطعاتش را از هم جدا کنیم، همه قطعات و پیچ و مهره های ساعت را باز می کنیم . تمامی قطعات را به پایین برج می آوریم ، بعد از این کار، ما می توانیم روی این ساعت در روی زمین کار کنیم.قطعات این ساعت ۵ تن وزن دارد . وزنی این قدر سنگین چطور به پایین منتقل خواهد شد .؟


 تصور کنید کار کردن در کنار زنگ های ساعتی به این بزرگی چقدر سخت است . باید برای سلامتی کسانی که روی آن کار می کنند ساعت را خاموش کنیم تا زنگ نزند . بیگ بن بعد از تعمیر و بازسازی در سال ۲۰۲۰ دوباره در محل قبلی اش نصب خواهد شد .





  •  عبد ربه منصور هادی : مردم یمن رژیم ایران را رد می کنند




عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور دولت قانونی یمن گفت تجربه رژیم ایران در کشورش شکست خورده و مردم یمن رژیم ایران را رد می کنند .


 به گزارش اسکای نیوز وی در جلسه ای که در ریاض با تعدادی از مقامهای یمنی برگزار کرده بود گفت نشانه های پیروزی بر شبه نظامیان کودتاگر حوثی در افق پدیدار شده و این شبه نظامیان بیرون رانده خواهند شد و نهادهای دولت یمن بازسازی خواهند شد .





  • پیشروی نیروهای مقاومت مردمی در یمن




به گزارش العربیه عبدالرحمن المحرمی فرمانده نیروهای مقاومت مردمی در ساحل غربی یمن اعلام کرد نیروهایش بعد از تصرف مناطق اطراف پادگان خالد بن ولید در استان تعز به سوی دو هدف حرکت خواهند کرد . هدف اول بسوی شهر تعز و هدف دوم به سوی بندر حدیده خواهد بود .


وی افزود:‌ درگیری نیروهای مقاومت مردمی در ساحل غربی یمن با شبه نظامیان حوثی و عوامل علی عبدالله صالح بشدت ادامه دارد و در همین حال موارد فرار شبه نظامیان از صحنه های درگیری رو به افزایش است .





  • کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی




قیمت نفت برنت دریای شمال با افزایش تولید نفت آمریکا کاهش یافت و بشکه‌ای ۵۰ دلار معامله شد. کاهش ذخایر نفت آمریکا به کمترین میزان خود از سال 2016 تاکنون مانع از افت بیشتر قیمت شد.

لطفا به اشتراک بگذارید: