در خاطره روز ها ۲۸ مرداد ، ۱۹ اوت

 




[caption id="attachment_21975" align="alignleft" width="250"]فاجعه سینما رکس آبادان فاجعه سینما رکس آبادان[/caption]

۲۸ مرداد ۱۳۵۷ – فاجعه سینما رکس آبادان


در یک توطئه شوم، سینما «رکس» آبادان به آتش کشیده شده و صدها تن از مردم بیگناه در این جنایت وحشیانه در آتش سوختند. پس از سرنگونی شاه، بعدها معلوم شد برخی از سردمداران رژیم آخوندی از طراحان اصلی این فاجعه بوده اند.






[caption id="attachment_21976" align="alignleft" width="250"]کودتا علیه پیشوای نهضت ملی ایران کودتا علیه پیشوای نهضت ملی ایران[/caption]

۲۸مرداد ۱۳۳۲ – کودتا علیه پیشوای نهضت ملی ایران


 نخستین عملیات کودتا در ۲۵ مرداد شکست خورد و شاه فراری گردید. اما در۲۸ مرداد با توزیع ۳۹۰ هزار دلار بین آخوندهای فاسد و برخی سران ارتش، و با بلوا در میدان بهارستان مؤسسات دولتی را گرفتند.






[caption id="attachment_21980" align="alignleft" width="250"]درگذشت آلن لاتهام درگذشت آلن لاتهام[/caption]

۱۹ اوت ۲۰۰۳ - درگذشت آلن لاتهام


مهندس «آلن لاتهام» دستگاه «سانتریفوژ» یا «گریز از مرکز » خون را اختراع کرد. این دستگاه توان آن را دارد که با جداسازی اجزاء اصلی خون یعنی گلبول قرمز و سفید و پلاسما، راه کشف بسیاری از بیماریها را هموار کند.






[caption id="attachment_21984" align="alignleft" width="250"]پیروزی صلیبیون بر نیروهای مصری پیروزی صلیبیون بر نیروهای مصری[/caption]

 ۱۹ اوت ۱۰۹۹ - پیروزی صلیبیون بر نیروهای مصری


یک ماه پس از تسخیر «بیت المقدس» (اورشلیم) به دست «صلیبیون» نیروهای مصری برای بیرون راندن «صلیبیون» وارد «فلسطین» شده بودند که در «اشکلون» شکست خوردند.



۱۹اوت۱۷۲۷ - کشف جریان برق


[caption id="attachment_21985" align="alignleft" width="250"]گرای فیزیکدان گرای فیزیکدان[/caption]

در این روز" گرای "فیزیکدان و دانشمند معروف انگلیسی جریان برق را کشف کرد .وی بعد از ۶ سال آزمایش و مطالعه درباره الکتریسیته ، در این روز موفق شد نیروی برق را در یک مفتول فلزی هدایت کند .


لطفا به اشتراک بگذارید: