This browser does not support the video element.

کشمکش بر سر کابینه آخوند روحانی – بحرانهای رژیم ایران – اوضاع روبه قهقرا

وزیر دفاع کابینه دوم آخوند روحانی، بسیجی جنایتکار امیر حاتمی، درمجلس آخوندی بر همدستی با بشار اسد در کشتار مردم سوریه و سرسپردگی به نیروی ترریستی قدس و سرکرده خونخوار آن تاکید کرد:


با توجه به قانون محکمی که مجلس محترم در مقابله با تحریم های آمریکا مصوب کردند, بلاتردید حمایت از جبهه مقاومت و رکن رکین مقاومت یعنی نیروی قدس و برادر عزیزم سردار سرلشگر قاسم سلیمانی که افتخار همه ما است, در این عرصه پیگیری خواهد شد...

 

علیرضا آوایی، که بجای آخوند جلاد پورمحمدی به عنوان وزیر دادگستری در کابینه دوم روحانی معرفی شده، در اعتراف به سوابق جنایتکارانه اش گفت:


تاکنون چه در کسوت دادستان ورئیس کل دادگستری در شش استان و قاضی دادگاه عالی انتظامی قضات و متعاقب آن در جایگاه رئیس سازمان ثبت احوال کشور و همینطور در مسئولیت رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور که مورد اعتماد علی الدوام مسئولین ارشد نظام و در خدمتگذاری به مردم عالی مقدار قرار گرفته ام

 

درجریان جنگ وجدال باندهای رژیم برسر وزیران پیشنهادی آخوند روحانی در مجلس رژیم، ابعاد جدیدی از فساد حکومتی برملاء شد.

امیر خجسته: در یک روز 3300 کانتینر وارد کشور میشه و کارخانه های ما رو و صنعت ما رو و تولید ما رو فلج میکنه جلوی اینها رو بگیریم؛ زمانیکه مفاسد اقتصادی همه می بینیم که مثل اژدهای هشت سر بیرون می آید از هر جا میزنی از جای دیگه بیرون می آید این بحث مفاسد اقتصادی جدی است شبکه ای شده...

در رابطه با صندوق بازنشستگی شرایط بسیار بدی رو صندوق بازنشستگی در کشور داره 14 میلیون حقوق بگیر 40 میلیون نفر اعضای خانواده در این صندوق سهام دارند

لاهوتی: شما هم میدانید یک عده آدمهای صاحب منافع که در دستگاه های دولتی نفوذ دارند و در دستگاه های دولتی هم یک عده هستند که منافع اونها رو بر منافع ملی کشور ترجیح میدهند شما میدانید گندم وارد کردند با قیمت پائین تر به شما فروختند

 

در ادامه مخاصمات درونی رژیم بر سر برجام، کیهان خامنه‌ای نوشت: برجام معجزه‌ای نکرد و تحریمها یا نرفت یا به بهانه‌های دیگر برگشت. دولت با چالشهایی نظیر افزایش وحشتناک و به شدت نگران کننده نقدینگی، حدود چهار برابر شدن هزینه‌های جاری، تشدید پرشتاب نرخ بیکاری، بیدار شدن غول تورم و دو رقمی شدن اندک اندک آن مواجه است.


کیهان خامنه‌ای هم‌چنین زنگنه وزیر نفت کابینه روحانی را «شاگرد اول استیضاح» نامید و نوشت اختلاف در دولت روحانی باعث حذف طیب‌نیا وزیر اقتصاد شده وبیماری، علت برکناری او نیست.

تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس رژیم نیزگفت: برخی اختلاف نظرها درکلیت تیم اقتصادی دولت اجازه نمی‌داد که از طیب نیا حداکثر استفاده صورت بگیرد.

اکنون گزارشی داریم از اعترافات رسانه‌های رژیم در بحبوحه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت آخوندروحانی درباره بحرانی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی حکومت آخوندی

«اوضاع رو به قهقرا»


«اوضاع رو به قهقرا» «ناکارآمدی» و «فقدان نتیجه بخشی مطلوب» و «‌برباد رفتن امیدها» با «ترکیب کابینه موجود» ارزیابی مهره ها و رسانه های حکومتی از دولت جدید حسن روحانی و چشم انداز چالشهای نظام است.


کیهان خامنه ای از جمله نوشته است« پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نه چندان دور، اتفاقات ناخوشایندی در عرصه زندگی مردم رخ بدهد. اوضاع کابینه آن‌قدر خراب است که بی‌منطق‌ترین‌ها هم نمی‌توانند از آن دفاع کنند!چند روز قبل صادق زیبا‌کلام درخصوص نقاط قوت و ضعف کابینه پیشنهادی روحانی با لحنی تحقیر‌آمیز گفته بود: من هیچ نقطه قوتی در کابینه نمی‌بینم... حتی اصلاح‌طلبان حامی دولت و کسانی که در ایام انتخابات با تمسک به انواع دروغ‌ها و پنهانکاری‌ها، سعی در شکل‌دهی به افکار عمومی داشته و باعث رای‌آوری روحانی شده‌اند، از همین حالا هیچ امیدی به کابینه روحانی نداشته و معتقدند اوضاع رو به قهقرا خواهد رفت

روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران به ماهیت چپاولگر مهره های دولت روحانی اشاره کرده و افزوده است:« یکی از چالش‌های بنیادین کابینه یازدهم که حتی از چشم حامیانش نیز دور نمانده است، «ناکارآمدی» و «فقدان نتیجه بخشی مطلوب» بوده است.

نتیجه سهم‌خواهی چهره‌ها و جریان‌های سیاسی مختلف بودن که برخی آن را «شرکت سهامی» می‌خواندند- حضور توأمان مدیران در بخش دولتی و خصوصی و توجه بیشتر به منافع اقتصادی شخصی، خویشاوندسالاری، تجمل‌گرایی... امید می‌رفت پس از انتخابات 1396 و با ملاحظه واقعیت‌های جامعه، این نقایص تا حدی برطرف شود که اکنون و با معرفی ترکیب کابینه این امید تقریباً بر باد رفت... سعید حجاریان در یادداشتی تحت عنوان «قدرت به‌مثابه کالا» تعریضی آشکار به نقش پول در دستیابی به پست وزارت در کابینه داشته و می‌نویسد: «در گمانه‌زنی‌ها و پروسه چینش کابینه دوازدهم نیز مشاهده کردیم که یکی از وزرا میان معاونان خود تقسیم‌کار کرد و به آنان مأموریت داد که با نمایندگان لابی کنند و رأی اعتماد آ‌نها را بخرند»

 

روزنامه حکومتی وطن امروز متعلق به محافل لباس شخصی های نظام در مورد چشم انداز برجام و دفاع دولت روحانی از آن از واکنش اجتماعی ابراز نگرانی کرده و نوشته است« دولتی که فخرفروشی‌اش از گسترش آزادی بیان محدود به چند نقد کارشناسی توسط منتقدان سیاست خارجه‌اش بود، راه کارآمدی را این بار در «شکستن قلم‌ها» و «بستن دهان‌ها» جست‌وجو می‌کند تا بتواند تناقض دولت امنیتی‌ای را که مدعی آزادی بیان است بهبود ببخشد. در این میان شاید آنچه بیش از همه تفکیک آینه از خشت خام دولت را تسهیل کند سخنان محتاطانه دولتمردان در باب نقض‌های آشکار ولی به تعبیر خودشان «نه‌چندان فاحش» برجام است. دولتمردان از یکسو ناچار به اندک موضع‌گیری‌ای در این باب شده‌اند و از سوی دیگر بیم شکل‌گیری چنین مطالبه‌ای از سمت جامعه را دارند»

 

به ادامه خبرهایی ازجنگ وجدال درونی رژیم توجه کنید

در واکنش به حملات باند خامنه ای علیه برجام، یک رسانه‌ی حکومتی نوشت: برخی تصور می‌کردند با تایید برجام و مذاکره‌کنندگان ارشد در مذاکرات هسته‌ای از سوی خامنه‌ای، دیگر صدای دلواپسان کاهش یابد اما در عمل... پررنگ شدن نقش و بالا رفتن بیشتر از گذشته‌ی صدایشان را مشاهده کردیم. (منبع: بهار 26/5/96)

یک رسانه باند روحانی درباره گسترش برجام اتمی به برجام منطقه‌ای نوشت: دستاوردهای حوزه دیپلماسی دولت تنها محدود به برجام نمی‌شود. دیدارها و رایزنی‌های صورت گرفته با مقامات اروپایی و کشورهای همسایه در رابطه با تحولات منطقه نیزاز نتایج ملموس (آن) است.

 

به گزارش رسانه‌های حکومتی، مهدی کروبی، که در اعتراض به فشارهای ماموران امنیتی اعتصاب غذا کرده بود، پس از انتقال به بیمارستان و قبول برخی از خواستهایش، به این اعتصاب پایان داد.

مهدی کروبی رئیس پیشین مجلس رژیم که از بیماری قلبی رنج میبرد، روز چهارشنبه در اعتراض به روند و شیوه حصر خود دست به اعتصاب غذا زد و متعاقبا به بیمارستان منتقل شد.

همسر کروبی در باره علت اعتصاب وی گفت: خواسته مهدی کروبی خروج مأموران از منزل و برگزاری دادگاه علنی است.
لطفا به اشتراک بگذارید: