کشمکش بر سر وزیر زن و رو شدن عمق زن‌ستیزی آخوند روحانی

به دنبال فضاحت ترکیدن بادکنک « حقوق زنان  » و قولهای آخوند روحانی در جریان نمایش انتخابات برای «بهره‌گیری از توان زنان فرهیخته در کابینه»، موجی جدیدی از کشمکشهای باندی بین باندهای موسوم به اصلاح‌طلب و اطرافیان آخوندی روحانی در گرفته است. در جریان این کشمکشها عمق زن‌ستیزی آخوند روحانی و شرکای سیاسیش برملا شده است. آنان به روش معمول دجالگرانه خود توپ راه نیافتن زنان رژیمی معتقد بهولایت فقیه به کابینه را در زمین خود زنان انداخته‌اند. 


یک روزنامه حکومتی از باند موسوم به اصلاح‌طلبان تحت عنوان «شاید کدورت اصول‌گرایان دلیل عدم معرفی زن باشد» به‌نقل از صادق زیبا کلام نوشت: «احتمال دارد خود روحانی بنا بر مصالحی نخواسته است که وزیر زن در کابینه‌اش وجود داشته باشد چرا که ممکن بود اسباب کدورت اصول‌گرایان و برخی دیگر را به وجود آورد عده‌یی معتقدند خود روحانی یک اصول‌گرای محافظه‌کار است و اعتقادی به حضور زنان ندارد. عده‌یی دیگر نیز معتقدند بر اثر فشارهایی که برای عدم حضور زنان در کابینه بود، رئیس‌جمهور چنین تصمیمی گرفته است» (آرمان- ۲۱مرداد ۹۶). 


عارف سرکرده باند موسوم به «فراکسیون امید» در مجلس ارتجاع در حالی که امام دجالش را هم مدافع حقوق زنان معرفی می‌کرد توپ را در زمین خود «زنان» انداخت و از جمله گفت: «متأسفانه بر اساس رهنمودهای امام و انقلاب نتوانستیم جایگاه زنان را به شکل خوبی عملی کنیم، برای رسیدن به جایگاه اصلی زنان باید تشکل‌های زنانه ایجاد شود». وی در مورد این‌که در کابینه آخوند روحانی «زنی وجود ندارد» افرود: «این همه به‌خاطر دولت نیست. باید بررسی شود که ریشه کجاست؟ بخشی از مشکلات هم متوجه زنان است». (ایران - ۲۱مرداد ۹۶). 


شهیندخت مولاوردی که در کابینه روحانی از روی صندلی «معاون رئیس جمهور» به صندلی «دستیار در امور حقوق شهروندی» جابه‌جا شده است نیز خود زنان و «باورهای قالبی و سنتی» را به جای خوی زن‌ستیزانه نظام ولایت فقیه مقصر خوانده و گفته است: «امروز ما شاهد هستیم که هنوز زنان نتوانسته‌اند به جایگاهی که باید و شاید دست پیدا کنند. زنان هرگز نتوانسته‌اند در جنبش‌ها به‌صورت واقعی حرکت کنند... تغییراتی که در سطح دانش و مهارت زنان به وجود آمده متأسفانه نتوانسته وضعیت زنان را بهبود بخشد و باورهای قالبی و سنتی اجازه نداده که نقش زنان پذیرفته شود». 


وی افزود «ما بعضاً متهم می‌شویم که دنبال وکیل و وزیر شدن زنان هستیم، خیر این چنین نیست». مولاوردی در پایان اظهاراتش بار دیگر «همکاری شبکه‌یی در زنان» را مقصر حذف زنان از کابینه خواند و گفت: «من شاهد هستم که تلاش‌های زیادی برای بکارگیری زنان انجام گرفت اما چه کنیم که نشد و هنوز نقطه سر سطر هستیم. همکاری شبکه‌یی را بین مردان به خوبی مشاهده می‌کنیم که باید این ویژگی در زنان هم وجود داشته باشد» (ابتکار- ۲۱مرداد ۹۶).


 
لطفا به اشتراک بگذارید: