کابینه جدید دولت دوازدهم رژیم: «در بر همان پاشنه»

با اعلام ترکیب اطلاعاتی امنیتی کابینه جدید آخوند حسن روحانی جنگ سهم‌خواهی بین باندها بالا گرفت و در آتش این جنگ بن‌بست آخوند روحانی و کل نظام نمایان تر شد. 


روزنامه حکومتی صبح نو ۱۸مرداد ۹۶ در همین رابطه نوشت: «پیام‌هایی که رئیس‌جمهور با انتشار این فهرست به جامعه منتقل کرد، چندگانه است که از جمله آنها این است که سیاست در وزارتخانه‌ها و دولت در چهار سال آینده بر همان پاشنه‌ای می‌چرخد که در چهار سال اخیر گذشت. رئیس‌جمهور با معرفی این کابینه نشان داد که مطالبه تغییر و تحول را درنیافته یا نسبت به آن بی‌اعتنا است و از این جهت رویکرد کابینه دوازدهم هم‌چنان بر مسیر محافظه کاری پیش خواهد رفت. البته شاید لازم باشد مشاورانی به رئیس‌جمهور یادآوری کنند که... مطالبه تحول اداری و مدیریتی، در جامعه جدی است... اما دریغ از فرصت سوزی». 


یک روزنامه حکومتی هم بدون اشاره به جنبش دادخواهی مردم ایران با اشاره به عقب‌نشینی روحانی از ابقای آخوند پورمحمدی عضو کمیسیون مرگ در جریان قتل‌عام زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷ نوشت: «دو اتفاق قابل بحث و تأمل در واقع واجد پیامدهای اجتماعی و اجرایی دیگر هم رخ داده است؛ رفتن یا به اجبار رانده شدن وزیر دادگستری و دیگری انتخاب یا اجبار به ماندن وزیر کشور است که هر دو از چالشهای روحانی پیش از انتخابات و پس از آن به حساب می‌آمد که... اولی از جنبه اجتماعی و روحی و روانی در جامعه می‌تواند مثبت تلقی شود...» (سرمقاله جهان صنعت-۱۸مرداد- خط قرمز مصلحت)  


یک سایت وابسته به سپاه پاسداران در مورد دعوای سهم‌خواهی درون رژیم نوشت: «این روزها بر اساس عرف رایج، برخی سیاسیون چهار چشمی مشغول یافتن مویرگی برای ورود به مناصب دولتی هستند و عده‌یی هم روز خود را با سهم‌خواهی از قدرت حاضر برای قرار گرفتن در قاب دولت دوازدهم به شب می‌رسانند. عده‌یی به‌دنبال یافتن راهی برای آوار کردن برجام بر سر دولت هستند و آنسوتر هم گروهی ذره‌بین به دست در پی نبش‌قبر فسادهای مالی و افشای رانت خواریها در دولتهای رقیب». (سایت حکومتی صید نیوز-۱۸مرداد)


بادکنک دود و دم‌های روحانی در مورد نقش دادن به زنان و ملیتها هم خیلی زود در دعواهای باندی ترکیده است.


تاجزاده معاون وزیر کشور آخوند خاتمی می‌گوید: «این خواست را تبدیل کنیم حتی به خواست زنان اصول‌گرا. بسیاریشون موافقند. ... یعنی اتفاقاً یکی از مطالباتی که به سرعت می‌تواند رنگ ملی به خودش بگیرد، هم ۲۴میلیون آقای روحانی هم ۱۸میلیونی که رأی ندادن، هم ۱۶میلیون که به آقای رئیسی رأی دادن، همینه که آقا زنان باید در عالی‌ترین سطوح باشه. نه در عالی‌ترین سطوح. ما باید بگیم آقای رئیسی در مدیریتهای کلان آستان قدس رضوی باید زنان را به کار بگیری». (اینترنت- سخنرانی تاجزاده - 17مرداد ۹۶ )  


یک روزنامه باند روحانی در مورد ادعای نقش زنان نوشته است: «می‌ماند سهم زنان ازمعاونتهای ریاست‌جمهوری و دیگر مناصب کابینه... ظاهراً امیدها به «طلا» شدن کمرنگ شده و فعلاً مطالبه حداقلی حفظ همان «مس» قبلی در قالب معاونتها است». (روزنامه حکومتی ابتکار-۱۸مرداد ۹۶ ). 


زیباکلام از مهره‌های باند روحانی نیز گفت: «اتفاقا اگر وزیر زن، اهل تسنن و یا کرد در کابینه معرفی می‌شد جای شگفتی بسیار زیادی داشت. شاید اکنون عده‌یی بگویند این کابینه هولناک است ولی اگر روحانی رئیس‌جمهور نشده بود با کابینه هولناک تری روبه‌رو بودیم». (سایت حکومتی فرارو- ۱۷مرداد ۹۶)


 
لطفا به اشتراک بگذارید: