This browser does not support the video element.

حضور شبه نظامیان رژیم ایران در نزدیکی مرز اردن یک تهدید استراتژیک است- 20دقیقه 24مرداد ۹۶

1ـ هشدار اردن:‌ حضور شبه نظامیان رژیم ایران در نزدیکی مرز اردن یک تهدید استراتژیک است و تحمل نخواهد شد .


2 ـ تایمز مالی:‌ هیچ بانک بزرگ بین المللی با رژیم ایران معامله نمی کند. تحریمهای آمریکا علیه شرکتهای سپاه پاسداران به اتهام تروریسم مانع معامله با این رژیم است.


3 ـ به دنبال تهدیدهای نظامی آمریکا کره شمالی شلیک موشک به جزیره گوام را به عقب انداخت.




  •  تنش آفرینی توسط رژیم ایران




 


رژیم ایران به تنش آفرینی ادامه می دهد. روشن است پاسخ آمریکا مجازاتها و تحریمهای بیشتر است.


مجلس رژیم ایران در واکنش به تحریمهای آمریکا افزایش بودجه برای توسعه برنامه موشکی اش را تصویب کرد. این مجلس ۵۲۰ میلیون دلار را برای توسعه برنامه موشک های بالستیکی و تقویت فعالیت های منطقه ای سپاه پاسداران اختصاص داد . علی لاریجانی رئیس مجلس این اقدامات را گام اول برای برخورد با اعمال تروریستی و ماجراجویی های آمریکا در منطقه می داند .


در این رابطه محمد عباس ناجی از کارشناسان مرکز پژوهشی الاهرام به اسکای نیوز گفت : این روشن است که رژیم ایران در حال تنش آفرینی بیشتر است . البته آمریکا پاسخ چنین تنش هایی را با مجازاتها و تحریمهای بیشتر و گسترده تر و با اعمال قدرتمند تری خواهد داد.مانند همان نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران یا مقابله نظامی با رژیم ایران یا حتی تاثیر گذاری بر روی توافق اتمی در آینده . تمامی اینها به این معناست که در آینده تنش میان آمریکا و رژیم ایران تشدید خواهد شد.


 





  •  رژیمهای دیوانه کره شمالی و ایران تهدید حیاتی هستند




 


سرهنگ اولیور نورث می گوید رژیمهای دیوانه کره شمالی و ایران تهدید حیاتی هستند. باید با آنها مقابله کرد:


فاکس نیوز: از یکطرف وزیر تیلرسون را داریم که می گوید ما هنوز حاضر به مذاکره هستیم و امروز هم شنیدیم که از طریق کانالهای پشت صحنه با کره شمالی مشغول گفتگو هستند اما پرزیدنت ترامپ را هم داریم که گفته است ما مهمات گذاری و هدف گیری کرده و آماده ایم تا از آمریکا و خاکمان دفاع کنیم. کدام درست است؟


سرهنگ اولیور نورث:‌ من بطور کامل با جان بولتون موافقم که گفت به نفع چین است که الان عمل کند در غیراینصورت آمریکا مجبور است علیه رژیم پیونگ یانگ دست به حمله پیشگیرانه بزند واینهمعواقبیفاجعهبارخواهدداشتنهفقطبرایکرهشمالیبلکهبرایمردمچینهمهمینخواهدبود.


تصور کنید۲۰ درصدجمعیتکرهشمالییعنی۲۵ میلیونمانندمردمویتنامبهسمتچینروانهشوندکهاینبرایچینفاجعهییعظیمخواهدبود. بنابراین درفاصلهزمانیکههستلازماستدونالدترامپ،رئیسجمهورچینراقانعکندکهقاطعوجدیهستیموگفتگوباکیمجونگاونهدردادنوقتاست... ما بایکخطرروشنو عاجلمواجهیمیکتهدیدحیاتیازطرفرژیمهاییدیوانهدرپیونگیانگو تهران. مابایدمطمئنشویمکههمهاینهافهمکنندکهماجدیهستیم.  برای اینکار باید  ناو جنگی نیرویدریاییرابهکره شمالی بفرستیماینعلامتیبزرگومحسوسخواهدبود،. ما باید تجهیزاتونیرویدریاییوتفنگداربیشتریدراینمنطقهمستقرکنیم،ماهوارههاوتجهیزاتشناساییبیشترمستقرکنیمتالیستاهدافرابهروزکنند. می شودتجهیزاتحفاظتیبیولوژیکوشیمیاییبهجمهوریکرهفرستادوحتیدرنهایتمیتوانازنخستوزیرژاپنخواستبهپکنبرودوبهرئیئ جمهور چینبگویدکهاگردراینبحراندرستعملکندوکیمجونگاونکوتاهبیاید،کارشواعتبارشدرتاریخثبتخواهدشد.


اینها کارهاییاستکهبایدقبلازاقدامنظامیانجامشود... ما بایدبهچیننشاندهیمکهجدیهستیم... همانطور کهسفیربولتونگفتهاستسالهایسالعلیهکرهشمالیبلوفوحرفهایپوچبودهاستامااینرئیسجمهور،کسیاستکهبشدت جدیاست.


 





  • ترامپ وارث 25سال سیاست شکست خورده مماشات است




 


جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد می گوید:‌ دونالد ترامپ وارث 25سال سیاست شکست خورده مماشات است.


فاکس نیوز: بنظر می رسد ما هیچگاه در لبه یک جنگ اتمی آنطور که الان هستیم نبوده ایم. آیا این یک عبارت درستی است؟ جان بولتون:‌ ما بلاشک در یک نقطه بحرانی هستیم زیرا کره شمالی طی 8سال گذشته برنامه اتمی و موشکی بالستیک خودش را کامل کرده است. دونالد ترامپ 25سال سیاستِ شکست خورده را به ارث برده است . در این 25سال تلاش شد با کره شمالی برای خروج از این برنامه ها مذاکره شود. در حال حاضر هم گزینه های پیش روی ترامپ بسیار محدود است و گزینه های خوبی هم نیست.


فاکس نیوز: به لحن تند ترامپ انتقاداتی شده است او تلاش داشت روشن کند که آماده عمل است تا از مردم آمریکا و همچنین خاک آمریکا دفاع کند. این چه اشکالی دارد؟


جان بولتون:‌ فکر نکنم اشکالی داشته باشد. طی 25سال گذشته سیاستمداران دموکرات و جمهوریخواه گفتند غیرقابل قبول است که کره شمالی تسلیحات اتمی داشته باشد همان چیزی که به رژیم ایران هم گفته شده است. ... این سیاست درست نبوده و مردم ما نباید در چنین نقطه یی باشند. ما نباید بگذاریم توسط این رژیم غیرقابل پیش بینی و توسط تروریسم اتمی علیه کشورمان به گروگان گرفته شویم.


جیم بیکر درست بعد از دولت کلینتون توافقی را با کره شمالی امضا کرد . مقاله نیویورک تایمز در 20سال پیش تحت عنوان سیاست استمالت کلینتون با کره شمالی این سیاست را اعلام کرد. اما نتیجه این سیاست چه شد؟ الان کره شمالی آمریکا را با موشکهای مجهز به کلاهک اتمی تهدید می کند.


 





  • بحران کره شمالی




 


فرانس24 به بررسی بحران کره شمالی و تهدیدهای آن پرداخته است. نگاهی داریم به مواضع مختلف:


یک اختلاف نظرظاهریدرداخلکاخسفید وجود دارد.  جیم متیسوزیردفاعآمریکاگفتهاستبرایبرخوردباتهدیدیکهازطرفکرهشمالیشدهدیپلوماسیبهترینسیاستاست.


اما دونالدترامپلحنوکلماتیتندعلیهکیمجونگاونبکاربرد.


ترامپ:  «اگر اوتهدیدکند،البتهسالهاستتهدیدمیکندوخانوادهاوهمسالهاستتکرارمیکنند، اگرکاریعلیهگوامیا علیههرجایدیگرعلیهیکمتحدآمریکابکندفیالواقعپشیمانخواهدشدوسریعهمپشیمانخواهد شد.»


گزارشگر فرانسه24:  پیونگ یانگ،ترامپرامتهمکردهاستکهشبهجزیرهکرهرابهلبهجنگاتمیسوقدادهاست. اگر اقدامینظامیصورتگیردجانمیلیونهانفردردوکرهدرخطراست. محتمل استآثاریکحملهاتمیکهکلاینمنطقهراتحتتاثیرقراردهد. فشار بینالمللیبردوطرفبرایآرامکردناینوضعیتمتشنجبالارفتهاست.


سازمان مللخواهانکاهشتنشناشیازجنگلفظیبرایاقدامنظامیشدهاست.


استفان دوجاریک سخنگوی سازمانملل متحد: «ماکماکانازتشدیدجنگلفظیجاریبینکرهشمالیوآمریکانگرانیموفکرکنمزمانآناستکههمهطرفهارویکاهشتنشمتمرکزشوند».


روسیه کهباکرههممرزاستگفتهاستعمیقاازاینبحراننگراناست.


پیونگ یانگطرحمشروحیازحملهموشکیبهخاکآمریکایعنیگوامارائه کردهاست. اگر اینتهدیدکرهعملیشود


تحریکآمیزترینپرتاب موشکیاین کشورتاالانخواهدبود.

 

 


  • بیانیه ارتش آزادی سوریه و تأکید بر کناره گیری بشار اسد از قدرت




 


ارتش آزادی سوریه هر گونه راه حلی که کنار رفتن بشار اسد از قدرت را تضمین نکند ،رد می کند. این تصمیم بدنبال جلسه ای با ائتلاف ملی در استانبول گرفته شد.


تنها چند روز قبل از برگزاری جلسه ریاض، جدل در مورد کنار رفتن اسد بالا گرفته است. ائتلاف ملی در استانبول جلسه‌ای تشکیل داد تا موضع خود را در قبال بقای بشار اسد طی مرحله انتقال سیاسی مورد بحث قرار دهد. ارتش آزادی سوریه با صدور بیانیه ای بر کنار رفتن بشار اسد در هر راه حل سیاسی تأکید کرد.


ارتش آزادی در بیانیه اش اعلام کرد:‌ هر گونه راه حل سیاسی باید بر روی سه محور اساسی متمرکز شود و این ارتش مطلقا از این محورها کوتاه نخواهد آمد. بشار اسد و باند او و تمامی کسانی که دست در خون مردم سوریه دارند باید کنار بروند علاوه بر آن ، مبارزه با تروریسم و بیرون راندن تمامی شبه نظامیان خارجی و نیروهای وابسته به رژیم ایران از خاک سوریه، باید در این راه حل گنجانده شود.


جامعه جهانی، با تحمیل سیاستهایش، به بشار اسد زمان می دهد تا به قتل عامها و جنایتهای جنگی در حق مردم سوریه ادامه بدهد. جنایتهایی که درد و رنج مردم را طولانی کرده است.


با وجود فشارهای بین المللی، هیأت عالی مذاکرات چالشهایی را که با آن مواجه است درک میکند. به همین دلیل بر مردم سوریه برای مقابله با این چالشها تکیه می کند.


 





  • شهر عین ترمه در حومه دمشق در زیر آتش رژیم اسد




 


تعداد موشکهایی که رژیم اسد طی 24 ساعت به شهر عین ترمه در غوطه شرقی دمشق شلیک کرده است به 115 موشک میرسد. این تهاجم که از زمان شروع توافقنامه کاهش تنش ، شدیدترین تهاجم توصیف شده است، با گلوله باران شهر با بیش از 68 گلوله توپ و 15 حمله هوایی علیه منازل اهالی همزمان شد.


بیش از 40 روز از بمباران وحشیانه محله جوبر دمشق ، شهرهای زملکا و عین ترمه میگذرد. رژیم اسد از انواع سلاحها ، هواپیماهای جنگی، توپخانه سنگین و موشکهای زمین به زمین از نوع فیل استفاده میکند. دفاع مدنی با بهترین وجه برای تخلیه مصدومان و مجروحان به نزدیکترین مرکز درمانی تلاش میکند. دفاع مدنی ، شهروندان را به مناطق امن منتقل کرده و راههای مواصلاتی برای کارهای اورژانس و نجات را باز میکند. همچنین آتش سوزیهای ناشی از بمبارانها علیه اماکن عمومی را خاموش میکند.


آماری را طی 24 ساعت در عین ترمه ذکر میکنم. 8 تن از اهالی ازجمله زنان و کودکان در شهر در جریان گلوله باران و موشک‌باران علیه محله های مسکونی شهر و در محله جوبر در دمشق زخمی شدند. طی 24 ساعت 112 موشک زمین به زمین و 16 حمله هوایی علاوه بر 38 گلوله توپخانه سنگین به شهر اصابت کرده است. تیم دفاع مدنی در مرکز 103 تلاش میکند با امکانات محدود، تعداد بیشتری از مجروحان را از زیرآوار بیرون بکشد و آنها را به مراکز درمانی منتقل کند.


دکتر علی حمصی مدیر شورای پزشکی:


ما از وضعیت انسانی و درمانی صحبت می‌کنیم که برایمان بسیار مهم است. ما در شهر عین ترمه هستیم که شورای محلی، این شهر را منطقه آسیب دیده و مصیبت زده اعلام کرده است. ما نیاز شدید به دارو و الزامات پزشکی داریم. هیچ مرکز درمانی در این جا وجود ندارد لذا مجبورهستیم که زخمیها را به مراکز درمانی در شهرهای نزدیک اعزام کنیم. در عین ترمه وضعیت بسیار بد است. زندگی تقریبا وجود ندارد. رعب و وحشت و ترس همیشه وجود دارد. اهالی از پناهگاهها خارج نمی شوند. لذا ما امیدواریم که این وضعیت ادامه پیدا نکند زیرا ما با مشکلات وچالشهای زیادی در بخش درمانی مواجه هستیم.


 





  • سیلیکون ولی جهان عرب در تونس




 


سیلیکون ولی  جهان عرب در تونس برپا می شود. این پروژه یی بسیار بلندپروازانه است . آیا تونس می تواند به سیلیکون ولی جهان عرب تبدیل شود. مبتکران کاریابی در تونس امیدوار هستند که اقتصاد این کشور را روح تازه یی بدهند اما با چالشهای سختی مواجه هستند.


گزارشگر فرانس24‌؛ آنها این فرصت را یافته اند تا مهارتها و ایده های خود را آزمایش کنند.


رامیه جرار ‌ اینجا ما یک استارتاپ را می خواهیم راه اندازی کنیم. فقط دو دقیقه طول می کشد.


فرانس24:‌ اما این، قسمت مشکل آن نیست و چندین پروسه هست که باید طی شود آن هم در کشوری که حتی یک تعریف قانونی از اینکار وجود نداشته است. برای نمونه این موتور یک تانک نظامی نیست بلکه یک روبات است استارتاپ تونس با آن شروع شده است.


یک مهندس:‌ ما به این ماشین اطلاعات و مختصات لازم را می دهیم که در اطرافش هست. این ماشین یک منطقه را گشت می دهد و به دوربینهایی از جمله مادون قرمز و حرارتی و یک میکروفون و یک ج.پی.اس مجهز است و قادر است مزاحمین را از فاصله یی دور شناسایی کند و قدرت ردیابی وسیعی دارد.


گزارشگر فرانس24‌؛‌ این اولین روبات نیست که این تیم تولید کرده است سه روبات دیگر هم ساخته است که در بازارهای بین المللی استفاده می شوند اما برای رساندن این تولید به بازارها این مبتکران بایستی موانع بیشماری را از سر بگذرانند.


یکی از دست اندرکاران:‌ وضعیت اقتصادی در اینجا به میزانی راکد است. در سیلیکون ولی آمریکا سرمایه گذاران یک میلیون دلار می دهند به ازای 15درصد سهم یک شرکت اما اینجا عمده سرمایه گذاران 60درصد سهم را می خواهند.


یحیی موفق شده است تا یک مدل سودآوری برای مدرسه بسازد که اکنون 300هنرجو دارد. یک قانون جدید که تصویب بشود به او و بقیه مبتکران موقعیت قانونی می دهد تا بتوانند کارشان را شروع کنند اما این قانون تا تصویب نهایی فاصله زیادی دارد.


 


 




 جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا گفت در صورتیکه کره شمالی موشکی را به سوی آمریکا شلیک کند وضعیت به جنگ منتهی خواهد شد . وی افزود: آمریکا خط سیر هر موشکی را که توسط کره شمالی شلیک شود طی چند لحظه می تواند دنبال کند. از طرفی هنری کیسینجر وزیر خارجه پیشین آمریکا در مقاله ای در روزنامه وال استریت ژورنال نوشت می بایست فعالیت های موشکی کره شمالی را متوقف کرد تا اشتباه در مورد ایران تکرار نشود


 





  •  بازگشایی سفارت ایتالیا در مصر




وزارت خارجه ایتالیا اعلام کرد این کشور تصمیم دارد سفارتش را در قاهره پایتخت مصر بازگشایی کند و یکسال پس از فراخواندن سفیرش از مصر او را به این کشور اعزام کند .این اقدام ایتالیا بدنبال کشته شدن جولیو رجینی تبعه ایتالیا صورت گرفته بود. وزارت خارجه ایتالیا در بیانیه ای اعلام کرد دولت این کشور هنوز بدنبال تحقیق و کسب اطلاعات در خصوص ناپدید شدن و مرگ شهروندش در مصر است .


جولیو رجینی ۲۸ ساله، دانشجوی دکترا در ایتالیا بود که بر روی اوضاع مصر تحقیق می کرد. . اما پس از نا پدید شدن در سالروز انقلاب مصر در تاریخ ۲۵ ژانویه ۲۰۱۶، جسدش مدتی بعد پیدا شد.





  •  تحریکات رژیم ایران در خلیج فارس




آسوشیتدپرس:‌ یک پهپاد رژیم ایران بار دیگر به یک ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس نزدیک شد.


مک کانافی سخنگوی ناوگان پنجم آمریکا مستقر در بحرین طی بیانیه یی گفت:‌« پرواز این پهپاد "بر خلاف عرف و قوانین دریایی" است و وضعیت خطرناکی را ایجاد کرده است


 


 

لطفا به اشتراک بگذارید: