This browser does not support the video element.

هشدار مدیر سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا نسبت به شرکت رژیم ایران درجنگ ونزوئلا ـ 20دقیقه 23مرداد ۹۶

1 ـ هشدار مایک پمپئو مدیر سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا نسبت به شرکت رژیم ایران در جنگ داخلی ونزوئلا .


2 ـ آمار تکان دهنده سازمان ملل متحد:‌ 6میلیون شهروند سوری در داخل کشور آواره و بی خانمان هستند .


3 ـ کارلا دل پونته دادستان سابق دادگاههای جنایات جنگی: دلایل کافی برای محکومیت اسد عنوان جنایتکار جنگی در دست داریم .


 





  • نظارت دائمی بر رژیم ایران




 


ژنرال مک مستر مشاور امنیت ملی آمریکا می گوید ما مستمرا رژیم ایران را زیر نظر داریم تا توافق نامه اتمی را نقض نکند اما آنچه مهم است این است که این رژیم رفتار بی ثبات کننده خود را متوقف نمی کند.


تلویزیون ام اس ان بی سی: من این توافق را دوست ندارم، بسیاری از مردم نیز آنرا دوست ندارند و رئیس جمهور هم این توافق را دوست ندارد. اما اگر ما شتابزده و بدون دلیل مشروعی این کار را انجام دهیم آیا این توانایی ما را برای انجام سایر توافقات در نقاط دیگر تضعیف نمی کند؟


ژنرال مک مستر: فکر می کنم آنچه ما را در آنجا متوقف کرده اراده خودمان است به میزانی که آنها متن توافق را نقض می کنند. در گذشته هم این کار راکرده اند. آنها آب سنگین بسیاری داشتند. آنها سانتریفوژهای بسیاری در گردش داشتند. اما زمانی که ما به آژانس مراجعه می کنیم تا این توافقنامه را اعمال کنیم آنها دست به اقدامات اصلاحی می زدند!!. آنها از مرز عبور می کنند. و ماباید بسیار صریح باشیم. همه امضا کنندگان باید صریح باشند و به رژیم ایران بگویند اگر شما توافق را نقض کنید در آن صورت عواقبی خواهد داشت . ما در اینجا نمی توانیم به توافقی بچسبیم که طرف اصلی آن یعنی رژیم ایران آنرا نقض می کند». ما روزانه روی موضوع ایران کار می کنیم. ما روی آن بعنوان بخشی از رویکرد جامع ترمان نسبت به مشکل ایران و رفتار بی ثبات کننده و فاجعه انساندوستانه و سیاسی آن است .


تلویزیون ام اس ان بی سی در مورد تروریسم رژیم ایران و حزب الله لبنان سؤال کرد.


ژنرال مک مستر می گوید:‌ آنچه در ماه ها و سالهای اخیر از حزب الله دیده ایم این است که آنها نماینده واقعی مردم شیعی در لبنان نیستند. ابزاری در دست سپاه پاسداران هستند؟ آنها بطور خاص ابزار سرکوب رژیم ایران و سپاه پاسداران هستند.


 





  • استمالت با رژیمهای یاغی به پایان رسیده است




 


سباستین گورکا معاون دستیار رئیس جمهور آمریکا می گوید دیگر دوران استمالت با رژیمهایی مانند کره شمالی به پایان رسیده است. بخشهایی از مصاحبه وی با فاکس نیوز ، سباستین گورکا معاون دستیار رئیس جمهور آمریکا: واقعیت این است که وقتی مردان خوب کاری نمیکنند شیطان پیروز میشود. مردم کره شمالی مشکل نیستند بلکه مشکل رژیم این کشور است، این یک رژیم شیطانی شیطانی است...


این یک رژیم جزامی است و در حال نقض جدی قوانین بین المللی در رابطه با تسلیحات اتمی و موشکهای بالستیک است. این جائی است که استمالت خاتمه می یابد، ایالات متحده، کاخ سفید و رئیس جمهور این کشور دیگر استمالت نخواهند کرد. چندین سناریو در رابطه با کره شمالی وجود دارد که در برگیرنده استفاده از نیروی نظامی یا درگیری در شبه جزیره کره نیست، ولی شیوه های مخفیانه وجود دارد شیوه هایی وجود دارد که ما آنها را در تلویزیون مورد بحث قرار نمیدهیم که میتواند قابلیتهای یک رژیم در استفاده از نیروی نظامیش را از بین ببرد، در ثانی گزینه دیپلماتیک و سیاسی وجود دارد.نگاه کنید چین چکاری انجام داد. چین که بزرگترین حامی کره شمالی است و روسیه، در سازمان ملل متحد گفتند دیگر بس است، آنها با ما موافقت کردند تا بزرگترین بسته تحریمها علیه کره شمالی را در 30 سال گذشته به تصویب برسانیم. چین متوجه شد که دیگر کشور سپربلا نیست آنهم وقتی که کره شمالی تهدید به استفاده از سلاح اتمی می کند. چین در وضعیتی است که میتواند برای غیر اتمی ساختن کره شمالی فشار فوق العاده اقتصادی، دیپلوماتیک و سیاسی وارد کند


 


 





  • هشدارهای جنگی میان کره شمالی و آمریکا




 


سی ان ان می گوید هشدارهای تهدید آمیز ترامپ علیه کره شمالی ادامه دارد. اوضاع به چه سمتی می رود؟ ارتش آمریکا در گوام وسایر نقاط در آماده باش کامل می باشند در صورتی که کره شمالی تهدیدات خود را عملی کند چه اتفاقی می افتد؟


خبرنگار سی ان ان: رئیس جمهور ترامپ یک هشدار تهدید آمیز به رهبر کره شمالی و جهان صادر کرد.


دونالدترامپ : اگر رهبر کره شمالی تهدیدی را بزبان آورد یا اگر کاری در رابطه با گوام یا هرجای دیگری در رابطه با خاک آمریکا یا متحدان آمریکا انجام دهد بواقع پشیمان خواهد شد و به سرعت هم پشیمان خواهد شد.


خبرنگار سی ان ان :این سخنان بعد از توئیت رئیس جمهور بود. او نوشت مایل است دستور عملیات نظامی علیه کره شمالی بدهد.


توئیت ترامپ:« راه حل نظامی در دستور کار است در صورتیکه کره شمالی غیرعاقلانه عمل کند. ما بطور کامل آماده هستیم. سلاح ما روی هدف قفل شده است. به امید این که کیم جونگ اون مسیر دیگری پیدا کند!».


وزیر دفاع جیمز متیس تاکید کرد آمریکا بر روی راه حل دیپلوماتیک متمرکز است ولی جزییاتی ارائه نکرد که چه گزینه های نظامی به رئیس جمهور ارائه کرده است.


جیمز متیس :من از پیش به دشمن نمی گویم که چکار خواهم کرد،بلحاظ آمادگی ما آماده ایم.


 





  • هزینه مقابله با تهدید کره شمالی




 


با تهدید موشکی و اتمی چگونه می توان برخورد کرد. آیا میشود جلو این تهدید را گرفت؟ هزینه آن چقدر است.


سخنگوی کره شمالی: ... ما هرگز برنامه های موشکی و اتمی خود را بر روی میز مذاکره نخواهیم گذاشت... 


چه گزینه های نظامی در قبال کره شمالی به رییس جمهور ارائه می شوند؟ خبرنگار سی ان ان از پنتاگون: پنتاگون دوست دارد بگوید برای هر وضعیتی گزینه هایی در اختیار دارد . در مورد کره شمالی، بطور واقعی هم گزینه هایی دارد. این گزینه ها، از حملات محدود گرفته تا یک جنگ تمام عیار است. اما مشکل این است که این گزینه ها، چه ریسکی برای انسانیت، برای جان دهها هزار نفر دارد. از طرف دیگر، یک حمله محدود، چه نتیجه ای خواهد داشت، مثلا یک سکوی پرتاب موشک را مورد اصابت قرار می دهید یا یک کارخانه تولیدی را؟ آیا کره شمالی نمی تواند دوباره آن را بسازد؟ ما این مورد را در گذشته در عراق و ایران دیده ایم... 


سی ان ان: ... متیس وزیر دفاع گفته است اطمینان دارد آمریکا در هر جنگی علیه کره شمالی برنده خواهد شد اما به قیمت خیلی گزاف. 


ژنرال متیس: در چنین جنگی، یک کشور همپیمان ما بشدت توپ باران خواهد شد... این جنگی خواهد بود که ما در اساس، آن را نمی خواهیم... 


گری سیمور، مقام سابق کنترل تسلیحاتی آمریکا: بسیار مهم است که چین از تحریم های گسترده کره شمالی حمایت کرد... کره شمالی از سال 2016 تا کنون آزمایش اتمی انجام نداده است، شاید به این دلیل که آنها از نظر تکنیکی متقاعد هستند که اکنون بعد از 5 آزمایشی که انجام داده اند، کلاهکی کارا در اختیار دارند، در نتیجه تمرکز خود را بر روی تولید موشکهای قاره پیما گذاشتند. هر گونه حمله ای برای نابود کردن برنامه موشکی و اتمی کره شمالی، احتمالا ناموفق خواهد بود زیرا ما نمی دانیم که همه آنها در کجا مخفی شده اند و نیز ریسک یک جنگ تمام عیار را بدنبال خواهد داشت، جنگی که به گفته متیس، بسیار پر هزینه خواهد بود... 





  • آتش بس قلابی در سوریه




 


‌شماری از یکانهای رزمنده توافقنامه آتش بس را امضا کرده اند. ژنرال اسعد الزعبی کارشناس نظامی و استراتژیک سوری در مصاحبه با اسکای نیوز ابعاد این آتش بس را تشریح می کند.


ژنرال اسعد الزعبی : تاکنون13مورد از این آتش بسها بوده است. رژیم اسد تا 5 دقیقه قبل از شروع آتش بس حملات هوایی را انجام میداده و بعد از شروع آتش بس ، حملات موشکی را شروع میکرده است. به همه طوری القا می کنند که گویا آتش بسی در کار هست و باید در آستانه آنرا تثبیت کرد. الان از عمر آستانه 6 یا 7 میگذرد. ما هیچوقت ندیدیم منطقه ای که بر روی آن توافق شده ، به آرامش رسیده باشد. بهترین مثال برای این موضوع در آستانه اول است که توافق شد 4 منطقه کاهش تنش ایجاد شود از جمله غوطه شرقی دمشق . اما الان بار دیگر در مصر بدنبال توافق دیگری برای آن هستند.. در مورد حومه شمالی حمص هم بار دیگر در مصر بدنبال توافق هستند. در مورد منطقه درعا بار دیگر در اردن دنبال توافق هستند. پس در آستانه بر روی چه چیزی توافق کردند؟ حتی اگر از رزمندگان بپرسی مضمون این توافقنامه را نمیدانند. در اصطلاح نظامی از جمله در اسناد سازمان ملل متحد و قطعنامه 2254 فرض بر این است که وقتی آتش بسی صورت میگیرد، مجموعه ای از اقدامات انسانی و تدابیر نظامی باید در نظر گرفته شود. در حالیکه در اینجا هیچکس از این اقدامات خبر ندارد و هیچکس هم به آن پایبند نیست. آستانه و توافقنامه های آستانه خارج از سازمان ملل بوده تا اینکه روسیه هر کاری میخواهد انجام دهد یا دیکته کند. نتیجه هم همچنانکه می بینید بمباران مستمر و دهها حمله و موشک علیه غوطه غربی و تهاجم به محله جوبر و شهر عربین و بمباران حومه شمالی حمص است.. لذا این توافقنامه ها باطل و خارج از سازمان ملل و قطعنامه های بین الملل و تجارب نظامی است. سئوالی که اینجا مطرح میشود این است که قطعنامه 2254 شورای امنیت در بند 7 آن تصریح میکند که آتش بس باید با انتقال سیاسی همراه باشد. آیا کسی نزدیک به 10 ماه است درباره انتقال سیاسی صحبت کرده است؟ چگونه آتش بس برقرار کنیم وقتیکه در مورد انتقال سیاسی حرف نمیزنیم؟! آتش بس چه معنایی دارد اگر اقداماتی تحت کنوانسیونهای سازمان ملل و کلاه آبیها و دستگاههای نظارت و مراقبت و همچنین اقدامات پاسخ گویی و قراردادن هر متخلفی در بند هفتم شورای امنیت صورت نگیرد.! چه آتش بسی. معنای کاهش تنش چیست؟ کاهش پرواز هواپیماها از 100 حمله به 99 حمله و یا پرتاپ موشک از 20 فروند به 19 فروند! این است معنای کاهش تنش؟؟!


 


 





  • جنایات شبه نظامیان حوثی در یمن




وزیر حقوق بشر یمن اعلام کرد شبه نظامیان حوثی تحت امر رژیم ایران از ابتدای جنگ یمن ۱۱ هزار غیر نظامی را به قتل رسانده اند. او اضافه کرد تعداد ربوده شدگان و ناپدید شدگان در این کشور به ۱۸ هزار نفر می رسد


سلسله جنایات شبه نظامیان در یمن از خط سرخ عبور کرده است . تهاجم و سرقت و غارت ، بستن مغازه ها ، منفجر کردن منازل مخالفان و مساجد در کنار دیگر جنایات آنها قرار گرفته است .


وزیر حقوق بشر یمن می گوید طی نزدیک به دو سال هزاران غیر نظامی بدست کودتا گران کشته شده اند .در میان 11251 هزار غیر نظامی که بدست شبه نظامیان کشته شده اند ۱۰۸۰ کودک و ۶۸۴ زن نیز وجود دارد . آمار سال ۲۰۱۷ می گوید بیش از ۵۰۰ غیر نظامی و ۸ خبرنگار کشته شده اند


 در ارتباط با آدم ربایی و ناپدید شدن افراد نیز این آمار از ابتدای کودتا در یمن به 18734 هزار مورد می رسد . در سال جاری در یمن 1930 دستگیری و آدم ربایی وجود داشته که ۴۰۰ مورد آن ناپدید شدن افراد بوده است. در کنار قتل غیر نظامیان و ربودن آنها ، شبه نظامیان کودکان را هم سرباز گیری می کنند . این جنایت در دوره های اخیر ده برابر شده امری که باعث ایجاد نگرانی وزارت حقوق بشر یمن شد . این وزارتخانه خواهان آن است تا این کودکان با روان درمانی و حمایت های اجتماعی از خطر تروریسم و سرانگشتان آن نجات داده شوند .


از سوی دیگر ارتش ملی یمن به کمک ائتلاف بین المللی توانسته است نزدیک به هشتاد در صد از خاک یمن را آزاد کند و در مقابل جنایات شبه نظامیان حوثی بعنوان بازوی نظامی رژیم ایران در یمن بایستد.


 


 





  • ناو هواپیمابر یو اس اس جرالد فورد




 


ناوهواپیمابر یو اس اس جرالد فورد گرانترین و پیشرفته ترین ناو جنگی نیروی دریایی آمریکاست. اطلاعاتی درباره این سلاح استراتژیک




  • ناوهواپیمابر یو اس اس جرالد فورد پیشرفته ترین ناوهواپیمابر نیروی دریایی آمریکا بلحاظ تکنولوژیک.

  • گرانترین کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا.

  • جدیدترین عضو ناوگان دریایی آمریکا.

  • این کشتی جنگی 13 میلیارد دلاری بعد از 8 سال پروسه ساخت آن برای اولین بار و بعد از آزمایش و توسعه آن رونمایی شد.

  • برخی تکنولوژی پیشرفته بکار گرفته شده در این کشتی 335 متری عبارتند از: صفحه نمایشگر ناوبری تاچ اسکرین ، شتاب دهنده الکترومغناطیسی برای جنگنده ها بر روی عرشه، دنده های پیشرفته متوقف کننده جنگنده ها هنگام فرود بر عرشه، عرشه پرواز بزرگتر.

  • سیستم های عملیاتی و تکنولوژی پیشرفته ناوهواپیمابرفورد جریان پرواز و فرود جنگنده ها را ساده تر و موثرتر میکند.

  • سیستم های کنترلی و هدایتی جدید در ناوهواپیمابر فورد آنرا قادر میسازد تا تعداد خدمه کمتری نسبت به ناوهای هواپیمابر نسل قبلتر از خودش داشته باشد.

  • ترکیب خدمه طوری است که به مقابله با تهدیدات پیش بینی شده کمک میکند.

  • تمامی این پیشرفتها، ناوهواپیمابر یو اس اس جرالد فورد را قادر میسازد تا قدرت ضربت و تهاجمی بیشتری علیه دشمن داشته باشد.




  • هشدار مدیر سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا




 


مایک پمپئو مدیر سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا طی مصاحبه یی که روز یکشنبه 22مرداد با فاکس نیوز انجام داد هشدار داد:‌ رژیم ایران و گروه تروریستی حزب الله در جنگ داخلی ونزوئلا شرکت دارند.


پمپئو گفت« از زاویه اطلاعات در ۷ماهی که در این کار هستم شاهدوضعیتی هستیم که مستمراً بدتر می شود. مادورو کماکان قدرت بیشتری کسب می کند و درد بیشتری را بر مردم ونزوئلا تحمیل می کند. شما شروع دسته بندی را میان گروه های مختلف می بینید. آنچه رئیس جمهور تلاش می کند بدست آورد این است که به مردم ونزوئلا امید و فرصتی برای احیای دموکراسی بدهد.


اطلاعات، روشن می کند که رژیم مادورو به گذاشتن تک تیراندازان در برجها ادامه داده و کارهایی که وحشتناک و سرکوبگرانه است انجام می دهد . سیاست آمریکا این است که با شرکای آمریکا لاتین کار کند و تلاش کند تا دموکراسی را احیا کند»


او افزود « ونزوئلا می تواندبه خطری برای آمریکا تبدیل شود. روس ها آنجا هستند،‌ایرانی ها و حزب الله آنجا هستند. این چیزی است که خطر تبدیل شدن به مکان بسیار بسیار بدی دارد لذا آمریکا نیاز دارد آنرا بسیار جدی تلقی کند».





  • حجم سرسام آور نقدینگی در ایران




براساس آخرین آمارهای بانک مرکزی رژیم، حجم نقدینگی در پایان خردادماه امسال با 4 و 9دهم درصد افزایش نسبت به اسفندماه 95 به 1314 هزار و 910 میلیارد تومان رسیده است. این رقم در مقایسه با خردادماه 95 به میزان 24 و 1دهم درصد رشد نشان می‌دهد.

لطفا به اشتراک بگذارید: