خامنه ای، شاهرودی را به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کرد


خامنه ای صبح امروز 23 مرداد96 طی حکمی آخوند هاشمی‌شاهرودی قاضی القضات سابق را به ریاست مجمع تشخصت مصلحت نظام آخوندی منصوب کرد. در این حکم همچنین دبیر و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی مشخص شدند. پاسدار محسن رضایی سرکرده سابق سپاه پاسداران کماکان در سمت دبیر این ارگان ابقا شد.


در میان اعضا نیز پاسدار احمدی نژاد که صلاحیت وی در نمایش انتخابات ریاست جمهوری رد شده بود دیده می شود. مشتی پاسدار و مهره جنایتکار اطلاعاتی و امنیتی و دست اندرکاران قتل عام زندانیان سیاسی نظیر آخوند دژخیم ابراهیم رئیسی، آخوند دری نجف آبادی، آخوند مجید انصاری، آخوند جنتی، آخوند محسنی اژه ای و پاسدار سعید جلیلی به چشم می خورند


پس از مرگ رفسنجانی آخوند موحدی کرمانی به عنوان رییس موقت مجمع انتخاب شد. در هفته گذشته برخی از خبرها حاکی از آن بود که موحدی کرمانی بعنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت رژیم برگزیده خواهد شد اما هفته گذشته او به رسانه های حکومتی گفت: «در این رابطه چیزی نشنیدم و با من صحبتی نشده است.»


شاهرودی به مدت ده سال یعنی از سال ۱۳۷۸ تا سال ۱۳۸۸ ریاست قوهٔ قضائیه رژیم را بر عهده داشت. او پس از آخوند یزدی دومین فردی بود که با حکم خامنه ای به ریاست قوه قضائیه منصوب شد.

لطفا به اشتراک بگذارید: