دونالد ترامپ: رژیم ایران از روح توافق اتمی تبعیت نمی‌کند

دونالد ترامپ در یک کنفرانس مطبوعاتی که روز ۲۱مرداد به همراه تیم امنیت ملی دولتش برگزار کرد گفت: رژیم ایران مطلقاً از روح توافق اتمی تبعیت نمی‌کند. ترامپ افزود:‌ ما نظراتی قوی در این باره داریم اما می توانم بگویم که آنها قطعاً از روح توافق تبعیت نمی کنند و نیاز به گامهای بیشتری دارد. من می توانم بگویم که مطلقاٌ رژیم ایران از روح توافق تبعیت نمی کند.


یک روز پیشتر یعنی روز ۲۰مرداد نیز رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران در ایالت نیوجرسی تصریح کرده بود : فکر نمی‌کنم رژیم ایران از روح توافق اتمی سال 2015 تبعیت کند. اگر تبعیت نکند با موضعی بسیار قوی روبه‌رو خواهد شد. من فکر نمی‌کنم که رژیم ایران در حال انجام روح این توافق است. باراک اوباما با تفکر خودش 150میلیارد دلار به رژیم ایران داد. او یک میلیارد وهشتصد میلیون دلار نقد برای آنها فرستاد. این، تصمیم او بود. من فکر می‌کنم که این یک توافق وحشتناکی است. رژیم ایران در تبعیت از این توافق نیست. از روح آن تبعیت نمی‌کند. اگر تبعیت نکنند شما شاهد برخوردهای بسیار قوی خواهید بود.


روز چهارشنبه ۱۹ مرداد نیز هدر نائورت سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا تصریح کرد توافق اتمی با رژیم ایران کمکی به صلح و امنیت جهانی نکرده است و درجمع خبرنگاران گفت:‌ ما معتقدیم رژیم ایران ناقض روح این توافق اتمی است. این توافق فراخوان به کمک به صلح و امنیت جهانی می‌دهد. ما معتقدیم که این توافق کمکی به این نوع از صلح و امنیت جهانی نکرده است. سخنگوی کاخ سفید در  رابطه با کلیت توافق اتمی افزود: همان‌طوریکه مطمئنم شما مطلع هستید، شکافهایی در آن وجود دارد و این باعث نگرانی ما است چرا که فعالیتهای بی‌ثبات کننده رژیم ایران را در نظر نمی‌گیرد. وقتی من در مورد فعالیتهای بی‌ثبات کننده صحبت می‌کنم، منظورم تمامی اقداماتی است که رژیم ایران در آن منطقه برای ایجاد ناآرامی، کشتار، حملات و اقداماتی از این‌گونه انجام می‌دهد.







بعدازروی کار آمدن دونالد ترامپ، وی همواره از تبعیت نکردن روح توافق اتمی که عبارتست از تنش زدایی درمنطقه توسط رژیم ایران است سخن گفته است.

 



لطفا به اشتراک بگذارید: